Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
kestutisz 2022-01-05 12:40
Oh, ir ta proga reikia apmokestinti automobilius - nes gyvenam per žaliai net pagal EU standartus. Tik tiek kad pirmą kartą girdžiu apie "statistikos pardavimą" - anksčiau tai labiau atspindėdavo esmę, tik gal skamba kažkaip nežaliai - "kvotų pardavimas".
AAA000 2022-01-05 12:41
cia ir yra kvotu sistema - tik daba skaiciuoja energetiniais vienetais. kas yra REALIAU - nei skaiciuot morkomis(kvotomis). ismesta dalis galimu valdininku manipuliaciju, sumazes korupcija.
ar bus ilgalaike nauda priklausys tik nuo to, ar nukeliaus sitie pinigai iki atsinaujinancios vietiniu vartotoju. kad isples valdiska energetikos monopoli, tai cia tik rezervas parazitavimui. parazitai gavo naudos - ja materializavo piniginiais istekliais, bet pirminis tikslas dar nepasiektas. kitu saliu vartotojai sumokejo uz delsima, o musiskiai dar negavo. pinigai pas tarpininka o matom, kad konservai jau leidzia saves savireklamai - nors sistema tai ES ivede, o ne kazkoks kreivys...
immortallt 2022-01-05 13:07
2 mln. už statistiką, gresia mokėti po 200 mln. už automobilius. Automobilių tarša per 10 metų ne sumažėjo, o išaugo, čia net padidinus biodegalų naudojimą. Jau net nekalbu apie miestuose išaugusią taršą azoto, sieros junginiais ir kietosiomis dalelėmis.
kestutisz 2022-01-05 13:14
So? Tai mes ir dabar "teršiam" per mažai, kad galim pardavinėti kažkokius "taršos" fantikus ir toliau "teršim" dar mažiau, nes nu autoūkis tai vistiek atsinaujina.
Be to dėl tų 200mln tai niekas dorai nesugeba paaiškinti - o už ką čia jau mumis baustų? Galima ten gi visaip atidėti, išsisukinėti, gal dėl bendro gražesnio vidurkio agituoti prisipirkti beviltiškai sudaužytų teslų, išregistruoti visa tai kas realiai važinėja kažkur UA ir pan. Žodžiu "bare minimum", o ne vėl su įprastu komjaunuolišku* aktyvumu pulti vykdyti planą maksimum.
* kur labiausiai nusausino pelkes prie sovietų ir dabar "atstatinėja"? pas mus. kolūkiai rimčiausi? pas mus. t.t. ir pan. uolumas vykdyti nurodymų vykdymo nurodymus net nesuprantu iš kur toks. Va Klp apmokestino stovėjimą net prie chruščiovkių - nes nu gi 2050'taisiais EU turi planų į centrus neįleisti VDV? Rimtai? Šiandien pradėti vaikai dar spės iki to senom kregždėm palakstyti, o čia jau idiotiškai uoliai vykdo kažkokius kvailus teorinius planus.
sigun 2022-01-05 17:03
Skirtingos taršos eilutės. Pagal vieną biški viršijam ir galima parduot. Pagal kitą stipriai atsiliekam ir gausim mokėt. Auto tarša kitos ministerijos sferoje, o ta žinoma nesigiria. Už auto kaip ir už lauko tualetus gausim mokėt.
immortallt 2022-01-05 18:18
Tai kai parduodame, nes kažkam nepasiekė savo kvotų, tai katučių plojam, o jei jau nepasiekiam kažko, tai jau blogai ir už ką turime mokėti. Už tą patį. Prisiėmėme įsipareigojimus, gavome pinigų, įsipareigojimų ne tik neįvykdėme, o dar padidinome taršą.
Kas kaltas? Butkevičiaus ir Karbauskio vyriausybės, kurios nė plauko nepajudino tvarkant įitą klausimą.
bahuriux 2022-01-05 21:36
Atėjo PIŠ ir kitos panelės jau viską sutvarkys, ar ne? Realiai konservai yra Lietuvos nelaimė, o paskutiniu metu plius dar ir Lietuvos gėda (batkos trašos).
Gal tikrai ne nuo to galo tvarko, gal tiesiog tereikia skaičiuoti realiai kaip yra, per parduodamo kuro kiekį lengvosioms auto, per gyventoją ir statistika bus pavyzdinė europoj, gal dar ir šitų kvotų bus galima parduoti?
Jei paramų SE (saulės elektrinėms) nestabdys, tai Lietuvoj ant daug stogų bus SE. Gal net tiek, kad užtektu padengti visus buchalterinius VDV taršos marazmus.
vanduo4 2022-01-06 00:50
Ar tai ne sukčiavimas - įsipareigojimų pardavinėjimas?
Gal čia reiktų vertinti kaip baudą, kuri tiesiogiai perskirstoma naudingais tikslais dar nepasiekus ES biudžeto?
Ar tai tik ne decentralizuotos mokesčių sistemos užuomazgos?
kestutisz 2022-01-06 10:14
Na, aš asmeniškai tikrai visa tai laikau sukčiavimu plius įmantriu reketu, mol nebe devyniasdešimtieji tai viskas daroma "legaliai" (kiek leidžiam užsisėsti ant sprando). O labiau ""decentralizuotų mokesčų" nei 90tųjų reketas turbūt ir nebūna :)
immortallt 2022-01-06 11:25
bahuriux, prie ko čia konservatoriai šiuo atveju? Įsipareigojimas senas, tik ilgai ignoruotas. Konservatoriams kliuvo dar vieną šūdą tvarkyti, tik tiek.
Automobilių mokesčiai senai reikalingi, daug kartų mano agituoti.
Ne, sudengimas iš skirtingų sektorių nepadengs mūsų įsipareigojimo nevykdymų transporte. Elektroje iš viso turėk omeny, kad mes pakeičiame importą vietine gamyba, tai čia iš viso toli toli, kol pradės mažėti, o ir elektra pas mus santykinai švari, tik 300g/kWh CO2, kai kokioje Lenkijoje virš 500 g/kWh.
Ne, pardavimas savo "statistikos" nėra sukčiavimas. Tikslas yra kaip ES vieningai pereiti. Jei kažkas gali pigiau sumažinti, tai pirmiausia ten ir darai.
kestutiz, kai neturi net bazinio supratimo šio klausimo, reguliavimo ar tikslų, labai drąsus daryti išvadas. Net nesupranti, kam tie pinigai mokami.
kestutisz 2022-01-06 13:59
Kai vagis pavagia iš manęs pinigus - man dzin, kad gal nėščiai močiutei vėžiui gydyti. O čia matau vagystę, tik įteisintą, nes nematau kaip iš manęs pavogta pinigų suma X griš su gerais procentais.
bahuriux 2022-01-06 14:05
Konservai prie socbebrų ir kolūkiečių.
Dėl ko manai kad reikia automobilių mokesčių? Ką tai realiai (ne ant popieriaus) išspręstu? Dėl ko nemanai, kad tiesiog kuro kainoj turi būti visoje ES vienoda fiksuota taršos dedamoji iškarto. Kiek terši tiek moki, kiek neterši tiek nemoki teisybe, lygybė, brolybė. Kodėl tie kurie siūlo ir priima įstatymus nesivadovauja sveiku protu ir teisingumo principu? Baigtusi kuro naudojimas iš iškastinio kuro baigtusi ir "taršos rektas" savaime. Jei apmokęstinsi automobilius su vdv, kai jų nebepirks niekas tada tas mokestis pa;aipsniui persikels ant EV prisidengiant išgalvotais baubais, kaip akumuliatorių, padangų, dar bala žino kokia išgalvota tarša. Tai iš principo neteisinga bausti žmones norinčius turėti judėjimo laisvę. Juo labiau ne miestuose gyvenentiems automobilis yra ne prabanga, ne išpindėjimas, o būtinybė.
Visokie reketai įsivaizduojamų neteršimų yra tik ES saves smaugimas ir konkurencingumo mažinimas, dėl ko visa tarša perkelta į Kiniją ir į tą pusę apskritai. USA nėra pasirašiusi berods tokių savęs dusinimo marazmų. Ant popieriaus žalia, o realiai teršimas vyksta dar didesniu tempu nei, bet kada iki šiol.
Nesi kvailas turėjai jau senai suprasti, kad botagas (mokesčiai, legalus reketas ir baudos) sukels tik verslų iškėlimą iš ES, pasipiktinimą ir neramumus visuomenėj, tuo tarpu paliekant tai savireguliacijai žmonės ir verslai patys mielai pereis ant tvarių technologijų EV, SE ir EE namų, kai tai tikrai apsimokės. Įsivaizduok dabar iš viršaus nuleistą nurodymą kiekvienam įsirengti SE nutolusią, ar ant savo stogo, renovuotis namus, pasikeisti, (ar išvis atsisakyti auto) VDV į EV ir tt, jei to nepadarai per 5 metus 5k€ bauda ir taip paskui ištisai bauda po 1k€ per metus. Manai taip geriau veikia, nei laisvos rinkos ir laisvos valios, na dar + chaliavo pyrago (apva) dalinimo principu?
kestutisz 2022-01-06 14:24
Čia nereikia nieko įsivaizduoti - viskas nusimato dar blogiau nei čia sugalvojai. Yra gi oficialūs planai neleisti parduoti/nuomoti "nepakankamo energetinio efektyvumo" statinius, tik dar nevisai supratau ar tik komercinius ar jau net kokio chruščiovinio inkilo neparduosi/neišnuomosi pirma į balą neišmetęs antra tiek jo "renovacijai" (ir taip kas penkmetį, nes nu kas gi draus vis griežtinti).
immortallt 2022-01-06 14:47
kestutiz, pradėkime nuo to, kad duodu 99%, kad pats esi vagis, ir dar didesnis. Esi juodai gavęs pajamų? Įskaitant nuomą, kažkokį darbelį ir pan. Ne? O esi pirkęs juodai? Įskaitant turgų, remonto paslaugos (būsto, automobilio)? Esi daiktą pirkęs, kuris potencialiai gali būti vogtas? Esi pasiėmęs biuletenį, kai iš tikrųjų nesergi, arba jau buvai pasveikęs?
Bahuriux, pradėti reiktų nuo to, kad turime nesvietiškai daug automobilių. Antra, Vilniuje turime beveik didžiausią taršą tarp visų ES sostinių. Kiti miestai irgi nežiba, bet Vilnius išsiskiria. Trečia, šiuo metu asmeniniai automobiliai yra SUBSIDIJUOJAMI. Kodėl negalima įdėti į kuro kainą? Nes kontrabanda išauga ir tada organizuotas nusikalstamas pasaulis pelnosi iš to.
Dabartinis automobilio mokesčio gali ir visai nemokėti, net jei turi automobilį. Būtinybės turėti 3l turbodyzelį, ar važinėtis autobusiuku ar iš esmės sunkvežimiu (pikc-up truck) irgi nėra. Jei tau reikia to darbui, tai tau tas automobilio mokestis dzin, bet absoliučiai daugumai nereikia.
JAV sparčiai plinta žalinimas, tiek automobilių, tiek pramonės.
Tuoj baigsis taršos perkėlimo problema, įvedinėjami jau carbon border adjustment tax, bet tai mažai susiję su transporto tarša. Buvau radęs įdomią studiją apie judėjimą, tai JAV 60% nuvažiuojamo automobiliu kelionių (pagal suminį kilometražą) sudaro kelionės iki 6km berods. Dabar man pasakyk, ar kelionėms iki 6km reikalingas nuosavas automobilis?
Kokių verslų iškėlimą sukels automobilių mokestis? Taksi ar maisto į namus? Ir kur? Į vakarų šalis, kuriose automobilių mokestis jau yra senai? Šiaip Lietuvoje taikomas mažiausias automobilių apmokestinimas (į apmokestinimą įtraukiamas ir Kuršių Nerijos įvažiavimo mokestis). Tiksliau, lyginant santykinai su kitomis šalimis, nesimato, kad iš vis kažką mokame. Akcizas vertinamas atskirai, akcizas pas mus irgi mažiausias. Ir įdomus rezultatas, automobilių parkas pas mus net senesnis nei Rumunijoje. Automobilių skaičius irgi vienas didžiausių. Ir kaip jau kartą įrodžiau, kelių kiekis santykinai populiacijai ar BVP irgi nesveikai didelis. O ką jau kalbėti apie subsidijuojamą parkingą.
Ir automobilio mokestis nėra bauda. Važinėk kuo nori, tik jei nori teršti daugiau, būk mielas, susimokėk. Bausti reikėtų juodais dūmais apsipylusius. Vakar vieną prisivijau, per 5km atstumą jau smirdėjo, ir nesupratau kodėl, važiuoja 20km/h, įsijungęs avarinį, tipo sugedęs, o juodų dūmų tiek, kad iš galo net nesimato koks ten automobilis. Suprantu taupo ant tralo, bet kažkodėl viską aplink užteršti tiek, kad kur jis pravažiavo prieš 5 minutes vis dar smirda - tai dzin.
kestutiz, pasigavęs dar vieną žiniasklaidos nesąmonę. Gal nesidalink, ko neuspranti. Neleis parduoti be energinio sertifikato, kurį Lietuvoje absoliuti dauguma pastatų jau turi. Komercinių pastatų eksploatacijai bus keliami reikalavimai.
O šiaip prisiėmėme neambicingą įsipareigojimą, per 10 metų kasmet sumažinti transporto taršą 1%. Gavome ir pinigų tam. Tuos pinigus praėjusios valdžios išleido žvyrkelių asfaltavimui (teoriškai mažina kuro sąnaudas, brangiausias būdas mažinti taršą), mokytojams berods algų išmokėjo, dar va inicijavo paramą persikelti gyventi į rajonus, t.y. davė pinigų, kad persikeltum iš Vilniaus m. į Vilniaus rajoną ar Trakų rajoną, o dauguma ir toliau dirba Vilniaus mieste ir važinėja į darbą. Daugiau nei pusė persikėlė tik į gretimą rajoną, ir prie senojo rajono sienos. Tarp pažįstamų turiu variantą, kai persikėlė gyventi prie Molėtų, ir kasdien važinėja į darbą Vilniuje. Kiti dabar panašiai mąsto padaryti persikeliant apie 35km nuo Vilniaus. Taip kad mokėsime už tai, kokią valdžią turėjome.
kestutisz 2022-01-06 15:17
Kokia nesąmonė? T.y. taip - sertifikatai ir yra nesąmonė. Va perkant/parduodant už tą š*dą reikėjo dar ir papildomai susimokėti - niekas ten daugiabučių net nematuoja, tiesiog išrašo (už pinigus! defaultą!) popiergalį G klasė ir tiek. Ir to pagal tuos įdomiuosius planus jau neužteks, gali tekt kelti prievarta (nu tipo "ne prievarta", tiesiog negalėsi parduot/nuomot, kokia čia prievarta?)
immortallt 2022-01-06 15:36
Nesąmonė yra tavo teiginys, kad turėsi renovuoti tam, kad galėtum parduoti gyvenamąjį turtą. Kodėl dar nepridėjai, kad turėsi savo vieną vaiką atiduoti kokiam pedofilui?
Matuoti G klasei ir standartiniam pastatui Daugiabutį pamatuoti šiaip lengviausia pagal centrinio šildymo sąnaudas matai iš karto, tiksliau nei bet kokie matavimai. Nori, kad matuotų faktiškai varžas, šalčio tiltelius ir sandarumą? Tada suplosi kokius 1500€.
O šiaip jei baigtų su subsidijavimu šildymo, tai renovaciją mygom pasidarytų visi. Tik dar niuansėlis, dauguma neskiria renovacijos nuo remontų, nes į stogo remontus per 10 metų sukiša tiek, kiek kainuoja iš naujo įrengti stogo dangą, o šiltinimo medžiagos su darbu atsiperka per kelis metus. Šilumokaitį, vamzdžius, elektros laidus traukia į renovacijos kainą, nors jie jau susidėvėję ir juos keisti reikia dėl avarijų grėsmės, ar kad vanduo visai nustos bėgti, nes užsikiš aklinai. Šilumokaičiai būna ant rūdžių besilaiko ir slėgio staigūs pokyčiai baigiasi termofikatu geriamajame vandenyje.
P.S. o šiaip renovacija didina NT kainą 15-30%, priklausomai nuo vietos. Taip kad renovuoti prieš parduodant net labai apsimoka.
kestutisz 2022-01-06 16:30
Tai niekas ir nenori matuot, bet pas mus jau priimtas tas popierizmas - kad reikia "bumažkės", nors lygiai taip pat galėtum ten padėt 20'tinę vietoj jos - toks mažiukas reketukas švogeriuko kontorai už "paslaugą" kurios nereikia nei pardavėjui, nei pirkėjui, bet ji privaloma. Taip, suprantu jei norėtum kažko didesnio (mol geresnės klasės geriau parduosi, nors tai irgi pasakos) tada jo, gali ten žaist su popieriukais. Jei kažkas ten nori - gali ir viso ūkio db pasidaryt ir pardavinėt priėjimą būsto pirkėjams, bet tikrai ne taip kaip dabar - tik dar vienas popierizmo didinimas ir tų pačių vargšų medžių kirtimas dėl jo (nes ten na realiai į notarinę sutartį įmetamas tas š*dpopieris)
immortallt 2022-01-06 20:13
Nereikia
Kaip nereikėjo efektyvumo žymėjimų ant lempučių, buitinės technikos, padangų ir dar daug ko. Tau 20€ kelia didesnį pasipiktinimą nei arti 1000€ notarui už santykinai dar mažiau popieriukų, standartinės formos, kuriuos užpildo dar dažnai su klaidomis, ir ne notaras, o bet koks padėjėjas, kuris net nebūtinai turi kvalifikaciją, o notaras nė velnio nieko netikrina, ir už nieką neatsakingas. Būk bent jau sąžiningas kabinėdamasis. Tas popieriukas leidžia lengviau lyginti, ir ne, nerašo visiems seniems pastatams standartiškai G klasės. Ir tie popieriukai tikrinami. Ir jie reikalingi didesniems reikalams, nei tu pajėgus suprasti.
O šiaip mane liūdina tai, kad didžioji dalis homo sapiens populiacijos yra nedaug protingesni už mieles, kurių paskutinė karta prieš mirtį savo "šūduose" (alkoholyje) nieko nenutuokia ir nieko dėl to nedaro, nes "visada taip visi dalijosi, ir viskas buvo gerai".
iPienius 2022-01-06 20:59
saziniaugiasias mokestis butu pagal sukuriama co2. kaip kazkas siule, kad butu panasus i pvm, taciau butu ne kazkoks procentas, o pagal to produkto sukuriama co2. uztektu prie degalu prideti automobilio ismesta co2 sudeginus litra degalu ir gautusi labai saziningas tarsos mokestis. daug nuvaziuojantys arba su dideliais varikliais mokes daugiau, o mazai vaziuojantys daug maziau. aisku tik toki mokesti reikia ivest visoje Europoje, o ne tik pas mus
bahuriux 2022-01-07 01:19
Ne visoms "mieliems" besimaudančioms savo išmatose (alkoholyje) tas duota suprasti, ypač tiems protas aptemęs kas priiminėja tokias baudas nepagrįstas logika ir teisingumu.
----------
to immortall
Kuro kontrabanda, įdomu iš kur? Per sieną iraniečiai prinešios su kanystrom?
6km taip mano nuvažiuojamas atstumas kiekvieną kartą įsėdus į auto yra maždaug toks, bet aš neįsivaizduoju kuo galėčiau pakeisti automobilį. Dviratinikus traiško mašinos, nes jiem net nėra kelių davažiuoti iki miesto, pėsčiom ačiu bet ne dar nesu praradęs sveiko proto ir savisaugos instinkto. Autobusai nevažiuoja tada kai man reikia į - iš darbo ir jų absurdiškai mažai. Mano šeimoj yra būtinybė 2 auto ir kitaip niekaip neišeina.
Ten jei Vilnius dūsta kamščiuse ir savo dūmuose tai ir apsimokęstinkit išimtinai tik Vilnių ir pasidarykit prabangos prekę automobilį, visur kitur tai nėra prabangos prekė. Dar gali prastumti projektą kad mokestis progresuotu nuo miesto tankio Vilniuj max, kaime 0.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Lietuva už energijos statistiką iš Briuselio-sostinės regiono gavo per 2 mln. Eurų