Europos miestams ruošiamas lengviausias sudedamas elektrinis dviratis  (2)

Sudedamas elektrinis dviratis, sveriantis vos 7,5 kilogramo, jau netrukus riedės Europos miestų gatvėmis, pranešė „Bike Intermodal“ tyrimų projekto vykdytojai. Manoma, kad šis dviratis paskatins miestų ir priemesčių gyventojus jais pakeisti savo automobilius – tai pažangi ir ekologiška transporto priemonė.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Eropos Sąjungos finansuojamas „Bike Intermodal“ projektas pristatė savo sukurto dviračio prototipą – tai sudedamas dviratis, kuris sveria tik 7,5 kilogramo, o jį sudėjus dviratis yra tik 50 cm x 40 cm x 15 cm dydžio. Jis lengvai prisitaiko ten, kur nėra galimybės palikti įprastinio dviračio – biure, kavinėje ar net kino teatre. Taip pat šio prototipo dalys gali būti perdirbtos – visas dviračio gyvavimo ciklas yra draugiškas aplinkai, nuo dviračio pagaminimo, naudojimo iki perdirbimo, sakoma „Bike Intermodal“ pranešime. „Mes sukūrėme dviratį, kuris demonstruoja inovatyviausias dizaino, gamybos ir surinkimo galimybes bei kryptis. Naudojome lengviausias medžiagas pasaulyje, tam kad pristatytume itin kompaktišką, lengvą ir patrauklų dviratį, kuris patenkintų visus didmiesčio gyventojo poreikius, todėl tikimės, kad mūsų dviratį išmėgins ir jo teikiamus privalumus įvertins ne tik užkietėję dviračių mėgėjai, bet ir tie, kurie dviračiais važinėjo rečiau“, – pasakojo Alesandro Belli iš „Tecnologie Urbane“ dizaino namų, vienas iš svarbiausių projekto partnerių ir „Bike Intermodal“ įkūrėjas.

Per metus pagaminama maždaug 135 milijonai dviračių, iš kurių sudedami dviračiai užima vidutiniškai 2 procentus rinkos dalies. „Bike Intermodal“ dviračių gamyboje naudoja ne įprastines medžiagas ir dalis, o tas kurias siūlo automobilių pramonė:

Dviračio rėmas susideda lėktuvo važiuoklės principu, jis pagamintas iš lieto aliuminio ar magnio. Komanda taip pat nagrinėja galimybę ateityje gamyboje pradėti naudoti grafeną, taip dar labiau susitiprinant ir palengvinant dviračio korpusą. Specialiai šiam prototipui projekto partneriai iš „Maxon Motor“ sukūrė variklį, kuris suteikia dviračiui greitį neapkraudamas jo papildomu svoriu – kartu su varikliu dviratis sveria beveik perpus mažiau nei įprastinis susidedantis dviratis, ir užima vos penktadalį jo erdvės.

Dviračio svoris ir dydis buvo pasirinkti remiantis Florencijos universiteto atliktais skaičiavimais bei partnerių iš ATF, LPP, viešojo transporto teikėjų Florencijoje (IT) ir Liublijanoje (SL) tyrimų duomenimis.

„Bike Intermodal“ tyrimų projektas sulaukė 1,58 milijonų eurų paramos iš Europos Sąjungos tyrimų paramos fondo. Pasibaigus projektui, kompanija toliau tęsė dizaino ir gamybos proceso optimizaciją ir dabar jau yra pasiruošusi rinkai pristatyti komercinį dviračio prototipą. Kūrėjai šiuo metu derasi su keliomis investicijų firmomis. A. Belli mano, kad projektą komercializavus toks susidedantis dviratis turėtų kainuoti 800 eurų (modelis be elektrinio variklio) ir 1300 eurų (modelis su elektriniu varikliu), o fix-tipo dviračio modelis kainuotų vos 500 eurų.

Šiuo metu daugiau nei du trečdaliai Europos populiacijos gyvena miestuose ir didmiesčiuose (šie rodikliai tik auga), todėl „Bike Intermodal“ atsiverianti rinka atrodo itin perspektyvi, sakoma pranešime.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: TV3
TV3
(18)
(7)
(11)

Komentarai (2)