Įspūdingiausias telefonas Lietuvoje: šį modelį tiesiog šluoja nuo lentynų ()
Kiekvienas šių metų mėnuo išsiskyrė vis kitomis išmaniųjų telefonų pirkimo tendencijomis, rodo „Telia“ statistika.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nors įrenginių pirkimo bumas visame pasaulyje vyksta prieš pat Kalėdas, šiemet Lietuvoje jis nesustojo net po Naujųjų. Sausį lietuviai vis dar aktyviai pirko naujausius „Iphone“, vasario pradžioje pristatytą „Samsung“ modelį tiesiog šlavė nuo lentynų, o atsibodusią žiemą kovą vijo rinkdamiesi ryškesnes telefonų korpuso spalvas.
„Pirmųjų trijų šių metų mėnesių išmaniųjų pardavimo rezultatus apibūdinčiau, kaip „Pavėluotas violetines Kalėdas“. Lietuviai ir toliau nuo pigesnių įrenginių gręžiasi į brangiausius bei naujausius, o jiems ne kliūtimi tampa netgi prieš didžiąsias metų šventes kilęs jų deficitas. Norėdami įsigyti pažangiausius „iPhone 14“, pirkėjai kantriai laukė, ne tik kol prekyboje atsiras jų norimas modelis, bet ir pageidauta spalva. Tradiciškai pilką pastarųjų jūrą šiais metais nudažė neįprastai daug violetinių, mėlynų ir net žalių atspalvių“, – pirmojo 2023 m. ketvirčio pardavimus komentuoja „Telia“ telefonų kategorijos vadovė Rimantė Marcišauskienė.
Komponentų trūkumo grimasos
Pasak R. Marcišauskienės, po pasibaigusio dovanų sezono sausį ir vasarį į viršų šovę pardavimai nėra įprastas reiškinys išmaniųjų rinkoje. Tačiau tai šiemet nulėmė ne kokios nors stebuklingos jėgos, o komponentų trūkumo paveiktos gamybos apimtys. Praėjusį rudenį pristatytų „iPhone 14“ serijos telefonų kiekiai prekybos pradžioje buvo labai riboti visose šalyse, todėl žmonėms neliko nieko kita, kaip tik laukti, kol norima įrenginio modifikacija vėl atsiras prekyboje.
„Nors pandemija liko jau tik mūsų prisiminimuose, jos sukelto lustų ir kitų išmaniųjų gamybai būtinų dalių „bado“ šmėklos vis dar veikia rinką. Dėl šios priežasties matome, kad tradiciškai gruodį vykstantis naujųjų „iPhone“ bumas nusikėlė į sausį, kai šių įrenginių buvo parduota net tris kartus daugiau. Tuo metu antrąjį šių metų pardavimų šuolį „suorganizavo“ Pietų Korėjos technologijų milžinė „Samsung“, vasarį pristačiusi naująją „Galaxy S23“ seriją. Kita vertus, pardavimai labai ryškiai nesumažėjo net kovą, nes prislopus deficitui į prekybos vietas sugužėjo išrankiausieji, kurie pageidauja būtent norimos spalvos ir vidinės atminties dydžio variantų“, – netipiškus rezultatus aiškina pašnekovė.
Ekspertės teigimu, komponentų trūkumo grimasas, tikėtina, vienaip ar kitaip jausime ir ateinančiais metais, bet situacija turėtų pastebimai pasitaisyti dar šiemet. To tikėtis leidžia labai sklandus „Galaxy S23“ serijos prekybos startas, kuriam „Samsung“ pavyko tinkamai pasiruošti – priešingai, nei per pernykščių flagmanų debiutą, pageidaujamus telefonus jau pirmosiomis dienomis gavo beveik visi norintys.
Spalvų tendencijos keičiasi, o meilė flagmanams – ne
Populiariausiu pirmojo 2023 m. ketvirčio telefonu tapo „Samsung Galaxy A53 5G“, nepajudinamai įsitvirtinęs dar nuo pernai išsaugotoje lyderio pozicijoje. Besitęsiantį dominavimą lemia tai, kad išmanusis gali pasigirti tokiomis flagmanams būdingomis savybėmis, kaip ryškus „AMOLED“ ekranas su 120 Hz atsinaujinimo dažniu, tamsoje gerai fotografuojanti kamera bei atsparumas vandeniui, o tokie kompromisai, kaip plastikinis korpusas ar kiek lėtesnis lustas, leidžia visa tai pasiūlyti už vidutinę kainą.
„Visgi viso dešimtuko kontekste „Galaxy A53 5G“ yra labiau balta varna, nei tendencijų atspindys. Leidžiantis žemiau, reitinge seka visas naujųjų „iPhone“ modelių desantas, kuriame pirmuoju smuiku groja netgi ne pigesnis „iPhone 14“, o „iPhone 14 Pro“. Atsvarą jiems taip pat palaiko du aukštesnės klasės „Samsung“ modeliai – ketvirtoje vietoje atsidūręs „Galaxy S22“ ir devintu numeriu besirikiuojantis „Galaxy S21 FE“. Apskritai tarp dešimties perkamiausių modelių Lietuvoje matome vos du biudžetinės klasės atstovus – „Galaxy A13 5G“ ir „A23 5G“, kuriuos greičiausiai labiausiai pirko netgi ne fiziniai asmenys, o 5G palaikančius telefonus darbuotojams nusprendusios suteikti įmonės“, – pastebi „Telia“ atstovė.
Tikėtina, kad jau keletą metų iš eilės stiprėjantį lietuvių polinkį pirkti brangesnius išmaniuosius skatina noras savo kišenėje turėti visas naujausias technologijas bei galimybė rečiau keisti įrenginius. Nenuostabu, kad dešimtoje reitingo vietoje vis dar nepajudinamai įsitaisęs šiemet jau ketvirtus metus skaičiuosiantis „iPhone 11“. Kadangi jame veikia naujausia „iOS 16“ operacinės sistemos versija, dėl naujausius „Apple“ telefonus primenančios naudojimo patirties jis vis dar yra patrauklus pasirinkimas turintiems ribotą biudžetą, bet nenorintiems rinktis ekonominio segmento prietaiso.
R. Marcišauskienė atskleidžia, kad šiųmetėje statistikoje kur kas labiau nustebino besikeičiantis lietuvių požiūris į korpuso atspalvius. Jei ankstesniais metais daugiausiai būdavo parduodama konservatyvių ir akies netraukiančių juodų ar pilkų įrenginių, šiemet vartotojai nevengė savo stiliaus paįvairinti ryškesniu įvaizdžiu. Pastebima, pirkdami „iPhone 14 Pro“ žmonės labiausiai pageidavo violetinės, „iPhone 14“ – mėlynos, o naująją „Galaxy S23“ seriją – pavasariškos žalios spalvos.
„Neseniai pristatytas naujasis geltonos spalvos „Iphone“ modelis į salonus pritraukė nemažai žmonių, norinčių apžiūrėti ir įsigyti šį modelį. Visgi, įdomu tai, kad atėję apžiūrėti būtent šio modelio, lietuviai galiausiai iš salono išeina įsigiję visai kitos, pavyzdžiui, žalios spalvos modelį“, – apibendrina „Telia“ telefonų kategorijos vadovė.