Keista istorija su „Huawei“ telefonais rodo, kodėl aklai tikėti apžvalgomis - neverta (Video) ()
Šiais laikais lyg ir įprastas vartotojo elgesys prieš įsigyjant stambesnę sumą kainuojantį daiktą – pasižiūrėti internete, ką apie jį sako gamintojas ir (tikėtina) objektyvesnę nuomonę pateikiantys žurnalistai. Šios informacijos derinys suformuoja lūkesčių rinkinį. Ir dažniausiai gamintojai visomis išgalėmis stengiasi tuos lūkesčius patenkinti. Bet ne visada.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vienas toks nesmagus nepatenkintų vartotojo lūkesčių atvejis yra susijęs su Kinijos IT įrangos gamintojų „Huawei“ naujausiu ir geriausiu išmaniuoju telefonu P10.
Ne ne, neišsigąskite, dėžutėje telefoną tikrai rasite. Ir kroviklį. Ir ausines. Bet štai dėkliuko, kokį pakuotėje rado visi įrenginį bandymams gavę žurnalistai ir kokį oficialiame išpakavimo vaizdo įraše demonstravo „Huawei“ – nė kvapo. Žurnalistai mažoje vidinėje dėžutėje randa dėkliuką, pirkėjai – techninės dokumentacijos popierėlius.
Žinoma, tokio itin paprasto ir jokiomis meninėmis grožybėmis nepapuošto dėkliuko kaina nėra labai reikšminga, tačiau žinodami, kad telefono apsaugos pakuotėje nėra, vartotojai papildomą dėkliuką įsigytų kartu su telefonu, o dabar – ne tik papildomos išlaidos, bet ir papildomas vizitas į parduotuvę arba užsakinėjimas internete ir laukimas. Nesmagu, nepatogu ir nuvilia.
Vienas iš tokių nusivylusiųjų buvo 15min skaitytojas Arūnas, kuris kreipėsi į redakciją su skundu, kad buvo apgautas.
Senesniu „Huawei P9“ labai patenkintas vyriškis naujojo „Huawei“ flagmano laukė su nekantrumu – viską apie jį skaitė internete, žiūrėjo jo pristatymo transliaciją iš Barselonos, peržvelgė visą oficialią gamintojų pateikiamą medžiagą, perskaitė ir mūsų parašytą apžvalgą apie telefoną, tad jautėsi informuotas apie tai, ką gaus. Tad drąsiai pateikė išankstinį telefono užsakymą savo mobiliojo ryšio operatoriui.
Telefonas pirkėjui atkeliavo, pakuotės saugumą užtikrinantis lipdukas buvo nepažeistas, viduje pakuotės yra viskas, ko ir tikėjosi. Išskyrus tą nelemtą dėkliuką.
Savo nepasitenkinimą Arūnas išreiškė ir pardavėjui, ir gamintojo atstovams: pardavėjas, kaip žinia, pakuotės turinio nekeičia, tad ir padėti nelabai kuo galėjo. Tuo tarpu gamintojo atstovai nusistebėjo: koks dar dėkliukas? Kodėl nusprendėte, kad jis turi būti pakuotėje?
„Gal galėtumėte patikslinti, kur, kokiame informacijos šaltinyje konkrečiai matėte parašyta, kad komplektacijoje bus dėkliukas?“, – pirkėjo klausė „Huawei“ klientų aptarnavimo centro darbuotoja Reda.
Gavusi atsakymą, kad dėkliuko tikėtasi dėl mūsų atliktos apžvalgos ir oficialaus, „Huawei Smartphones“ kanale „Youtube“ patalpinto vaizdo įrašo, Reda pirkėjo klausimą persiuntė aukštesnio lygmens specialistams.
Tuo tarpu mums pavyko išsiaiškinti, kad komplektacijos papildymas dėkliuku iš tiesų tebuvo dovana žurnalistams.
„Apsauginis dėkliukas nėra standartinės „Huawei P10“ telefono komplektacijos dalis, jis buvo pridėtas į žiniasklaidos testavimams skirtų telefonų komplektaciją kaip apsauginis priedas. Apgailestaujame, kad žurnalistams pateikdami telefonus testavimams neinformavome, jog pardavimams skirtų telefonų komplektacija priklauso nuo rinkos.
Standartinę pardavimams skirtų „Huawei P10“ komplektaciją sudaro pats telefonas, ausinės, įkroviklis, USB C adapteris, speciali adatėlė kortelėms įdėti ir išimti, trumpas vartotojo vadovas ir gamykloje užklijuota ekrano apsauginė plėvelė. Tiksli telefono komplektacija visada yra nurodoma įrenginio pakuotėje“, – rašoma oficialiame įmonės komentare 15min.
Taigi, gamintojas iš esmės pripažino: žurnalistams išdalintos pakuotės tebuvo „demo“ versija. Realybė, su kuria susidurs vartotojai (ir apie kurią raštiškai bus informuoti tik atsidarę pakuotę) – kiek kitokia. Skurdesnė.
Žinoma, apie skurdesnį pakuotės turinį galima bandyti nuspėti atsidarius oficialų telefono aprašymą pasaulinėje „Huawei“ svetainėje anglų kalba. Pačioje šio puslapio apačioje parašyta, kad dėžutėje rasite telefoną su iš anksto užklijuota apsaugine ekrano plėvele, ausines, kroviklį, laidą su „USB Type C“ jungtimi viename gale, SIM kortelės išėmimo adatėlę, trumpą vartotojo vadovą. Ir apsauginį dėkliuką. Tiesa, paskutinis pakuotės komponentas pažymėtas žvaigždute, o žemiau parašyta, kad jo gali ir nebūti.
Tuo tarpu oficialioje lietuviškoje svetainėje, aprašančioje šį telefoną, straipsnio rašymo metu komplektacijoje esančių daiktų sąrašo rasti nepavyko.
Galima būtų teigti, kad dėkliuko nebuvimą kompensuoja solidi dovana, klientams įteikiama už tai, kad jie įrenginį užsisakė iš anksto – išorinis akumuliatorius, USB jungties adapteris, automobilinis kroviklis ir trikojis, atliekantis ir asmenukių lazdos funkciją. Bet apie dovanos turinį iš anksto buvo skelbiama. O apie dėkliuko nebuvimą... tyla.
Be to, šios dovanos nebegaus telefoną perkantys nebe išankstinio užsakymo būdu – toks pirkimo būdas prasidėjus oficialiai prekybai jau ir nebeįmanomas.
Primename, kad Lietuvoje ir kai kuriose kitose rinkose oficiali siūloma mažmeninė įrenginio kaina yra 600 eurų, nors pristatymo Barselonoje metu kalba ėjo apie 650 eurų kainą.
Tiesa, gamintojas nepatvirtina, kad kainos sumažinimas ir pakuotės turinio sumažinimas yra susiję. „Huawei P10“ kainų skirtumai priklauso tik nuo rinkos specifikos. Rekomenduojama kaina Lietuvai yra mažesnė nei bendra rekomendacinė kaina“, – rašoma oficialiame įmonės komentare.