Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2022-09-07 08:56
Ne išlenkti realybę, o praktiškai perka tiek senus automobilius bandymams krovimo protokolų, tiek akumuliatorių išardymu ir atnaujinimu. T.y. jie realiai surinkę turi statistiką apie tavo minimas problemas, išanalizavę daugelio gamintojų akumuliatoriaus valdymo protokolus, kokią statistiką galima ištraukti, kokius veiksmus dėl krovimo ir akumuliatoriaus iškrovimo galima atlikti ir t.t.
Su VDV bet kuriuo gali 1kk gali nuvažiuoti?
20/30% degradaciją per kiek laiko pasieksi?
Jei nepastebėjai, šiuo metu šiaip visų automobilių trūkumas yra, tiek naujų, tiek senų, ne tik EV, bet ir VDV. Ir nesijaudink dėl manęs, pirksiu naują, kai ateis laikas.
gytis13 2022-09-07 10:14
Iš kur tos pasakos kad automobilis su VDV pastovi ir nevažiuoja? Mano patirtis atvirkščia, bent man tekę po mėnesį palikti automobilį, ateini užkuri ir pirmyn, nesijaučia mėnesio. Motoblokas ir žoliapjovė po pusmetį nešildomam garaže stovi, bet užvedami dažniausiai pirmu šniūro užtraukimu. Tekę matyti kai žmogus pusmečiui į užsienį išvyksta, grįžta, pasuka raktelį ir užveda, nors automobilis kieme stovėjo. Aišku pusmečiui palikus jau reiktų akumą prižiūrėti. Aišku galiu ir aš rasti kitokių pavyzdžių, bet paieškoti reikia.Kažkada teko motociklą užvedinėti atrodo po metų stovėjimo, su senais tarybiniais akumais dar. Buvo slapukas, tai kai radau tai pirmu paspaudimu užvedžiau, pirkėjui įspūdį padarė.
donatasv 2022-09-07 11:02
Dėl tavęs, savęs ir panašių žmonių man nėra ko pergyvent. Žmonės su išsilavinimas ir sugebėjimais ras būdą kaip. Man įdomu ką darys didelė dalis tautos kuri geba įpirkti 10metu ir senesnį auto. Tu geriau papasakok ką sako tie tavo draugai apie elektromobilį kuris masiškai gamintas ir perkopė 10 metų slenkstį. Po šios ribos prie auto ridos pradeda prisidėti medžiagų ilgaamžiškumas, atsparumas ir t.t. teoriškai jie gali spėti bet praktika kiek aš matau labai kitokia bent kolkas iš skelbimų. Realiai dar anksti daryt ir išvadas. Kad auto gamintojai pučia burbulą koks geris yra elektra varomi gali nepasakot tas neidomu. Jie visada bus suinteresuoti kuo daugiau parduot priburs arabų ir prikabins makaronų, kad net galva apsisuks...
immortallt 2022-09-07 11:21
Sakau kaip buvo, kaimynai paskolino automobilį, kurio pusmetį nejudino, įsėdu, akumas numiręs. Visko būna, nupirkau naują akumą, neveda. Prieš tai viskas tvarkingai veikė. Kadangi kaimynai po to vežė taisyti, kas tiksliai sugedo, nepaklausiau, tik sakė nuo stovėjimo.
Donatasv, senus jau reikia rinktis pagal dėvėjimąsi nevienodi. Lygiai taip pat kaip VDV. Vienus rekomenduoja žiūrėti, kitus vengti ir įvardina labai konkrečiai dėl ko.
Ateityje iš viso asmeniniai automobiliai bus tikros prabangos reikalas, kai tik savavaldžiai pasileis pilnu tempu.
Ir kodėl mes atlaidžiai žiūrime į netvarkingus senus VDV? Kas trečias dyzelis apsipylęs dūmais vos daugiau gazą paspaudžia. Kas dešimtas dūmija net stovint vietoje. Tai visi netvarkingi, ir dažnu atveju nudrožtu varikliu auto, kurių remontas tiek kad kainuotų kiek naujas akumuliatorius (na jei limuzino klasės automobiliams variklius keisti naujais, kokie dažniausiai ir dūmija).
kukulis4 2022-09-07 12:25
Ilgai nenaudojant automobilio, daznu atveju uzstringa degalu padavimo pompa. Nesudetingas gedimas, bet nezinodamas gali ir puse masinos perrinkt, kol surasi.
O kalbant apie degradacija, tai net ir nenaudojamus daiktus reikia prizuret. Ar tai butu EV ar VDV. LIPO batarkes turi 2-3 metu shelf life, kas reiskia kad laikant optimaliom salygom nenaudojamos batarkes reiksmingos degradacijos per toki laika nepatiria. Nezinau, kodel turetu buti kitaip su EV akumu, jeigu automobilis laikomas kur nors garaze, ar bent jau pozeminej aikstelej.
immortallt 2022-09-07 12:39
Būtent!
Elektromobilis tiek kad gali laikyti kompą įjungtą (Tesla pvz.) ir tą elektrą srėbti po truputį, jei nepajungtas krovimas.
P.S. plaktukas irgi paliktas pusiau baloje keliems metams irgi netarnaus. Rankena supus, metalas aprūdys ir dalies vinims traukti nebegalėsi užkišti taip gerai, kaip galėjai.
donatasv 2022-09-07 13:16
Nieko čia būtent nėra išsitrauk 15 metų senumo kompą ir pabandyk jį paleist iš batarkės...
Pas mane po 5 metų normalaus naudojimo jau jaučiamas degradavimas, nekalbant apie laikymo sąlygas, akumuliatoriniai įrankiai ne ką kitaip, telefonus keičiu ne dėl to, kad noriu naujo bet dažniausia priežastis batareikos nusidėvėjimas po 5 metų. Mašina reta kuri stovi garaže bent jau kambario temperatūroje. Nepjaukit grybos su savo shelf life... iš 100k mašinų jei 10 proc stovės garaže tai bus gerai.
Nusidėvėjusio ir dūminančios vdv mašinos rodo kiek mūsų žmonės rūpinasi mašinomis ir kiek jie nori, o labai dažnai gali išleist taisymui. Prasidėjus elektrinėms mašinoms atsiras noras/galimybė keist batarkes po 10k eur?
Marius.brn 2022-09-07 13:35
Manau parodo kitokius budus kaip panaudoti saules elementus. Manau pakankamai logiska su laiku bus padengti sunkvezimiu priekabas su saules elementais
Xdmin 2022-09-07 13:39
O kodel baterija visada reikia keisti nauja, o kai variklis sugenda tai tiks ir is lauzyno?
FtBall 2022-09-07 13:43
Mišriai važiuojant, imant tipinį VDV su 8 litrais benzino/100km (14€ (1.75€/litras)) ir tipinį EV su 20kWh/100km (6€ (0.3€/kWh), 100km nuvažiuot gausis 8€ pigiau.
Važiuojant mieste, EV kainuos 4.5€ (15*0.3), o VDV - 17.5€ (10*1.75). 100,000km prasukus, 13k€ susitaupo vien ant kuro.
100,000km prasukus, VDV dar pareikalaus kokių 6 tepalo keitimų, kuro, oro filtrų, diržo/grandinės keitimo (garaže gal sutilptum į 1000€).
donatasv 2022-09-07 13:48
O kas būna kai pradedi maišyt naujas celes su senomis?
Variklis tokios konkurencijos neturi, kurią turės baterija. Galiu garantuot. Pats damušiu savo leaf iki kokia 70 proc soh pirksiu kitą mašiną, o bateriją dėsiu į sklepą.
immortallt 2022-09-07 14:20
Nu vat mano ekonominės klasės automobilio DĖVĖTA, t.y. iš laužyno, pavarų dėžė kainavo 700€ ir čia dar pigiai radau. Nauda 2000-3000€. Automatinė pavarų dėžė tokiam pačiam automobiliui 220€, mechaninė 150€. Ir ką?
Dūmija, nes variklis sudrožtas ir reikia nauju keisti. Nesenai pažįstamui audi salone, iš salono pirktam automobiliui, kuriuo per 4 metus prasuko per 200k km, kai nuvažiavo pasiskųsti, kad dūmyti pradėjo, tai sako variklį metas keisti.
donatasv 2022-09-07 14:32
taip viskas teisingai. Aš ir vienai iš savo mašinų keičiau variklį su visu darbu ir varikliu iš šroto kainavo 500 eurų, nauju varikliu būtų apie 2k bet tai ne 10k. Leafa nupirksi 10 metų senumo už 8k, batarkė jei naujos reiks bus 8k. bendroje sumoje 16k... kas geriau? Pirkt seną su didele galimybe dėt bateriją? Ar pirkt naujesnę iki 5 metų už 18k. Plius nuvažiuojamas atstumas nelabai skiriasi nuo naujos ir senos nėr net ką lygint. Nereik su senu varikliu stot kas 150km krautis po valandą...
Ir čia aš sutinku nors pats pirkau mašiną dėl nemokamo krovimosi prie darbo, bet nemokamas krovimasis stabdo plėtrą ir labai smarkiai. Jei man tai nebūtų ekonomiškai naudinga, tokio hemorojaus kaip krovimasis net nebūčiau galvojąs.
immortallt 2022-09-07 15:13
Tu darai kažkodėl agresyvią prielaidą, kad akumuliatoriai nelaikys (nors praktika rodo, kad laiko).
Tada darai prielaidą, kad akumuliatoriai nepigs.
Tada dar darai prielaidą, kad elektromobiliai liks brangesni pirkti.
Tada dar kažkodėl atmeti faktą, kad per 100k km ant kuro sutaupai daugiau, net jei naujo akumuliatoriaus tau reikės, tad tau iš esmės dzin jo kaina.
Dar darai prielaidą, kad daugiausia žmonės nuvažiuoja dideliais atstumais. Net JAV studija rodo, kad per 90% kilometrų nuvažiuojama kelionėse, kurių atstumas 100km nesiekia, ES tas skaičius dar mažesnis turėtų būti. Taip kad kaip daugiausia naudojamas automobilis, bet ne tolimoms kelionėms, jis eitų pirmas.
Omeny visas pluoštas agresyvių prielaidų, kaip blogai viskas su EV ir kaip gerai viskas su VDV.
Tai variklis iš šroto tarnaus kaip naujas dar 200k km?
donatasv 2022-09-07 16:52
130k jau atitarnavo pakeistas variklis ir kainavo ne 8k, o 500.......... už 8k aš galėsiu pakeist 16 variklių ir galvos nesukt.
Bent jau dabartinėje padėtyje elektromobilis hemorojus. Lietuvoje ypač sudėtinga nebent gyveni didesniam mieste kuriame yra greitų pakrovėjų, ir nenurašyk žmonių iki statistikos poreikių darbas namai 90%, o toliau dzin. Nes pvz kaip ir man reikia nuvažiuot pas gimines 250km toli nuo didesnių miestų jau reikė sukt iš kelio du syk pirmyn atgal po 40km, kad galėčiau pasikraut. Bendroje visumoje 4 pasikrovimai po 20 min ir valanda papildomam keliui. Infrastruktūrą praplės ateityje gerės tas laikina. Bet verslui tas nepriimtina ir su geresne infrastruktūra daugumoje atvejų laikyt specialistą ar net kelis kraunantis, už mašiną mokėt 2x vieni nuostoliai ir nepradėk pasakot, kad verslas nuvažiuoja po 50km per dieną.
Krentanti rida yra labai didelė bėda akumuliatorių, ypač šiuo atveju kada akumas brangus. Nuvažiuojamas atstumas išlošiamas tik dar didesniu akumuliatoriumi, kas dar daugiau iškelia kainą. Po 10 metų pagal mane akumo ateitis miglota, pakeitimas brangus, pats auto irgi nepigiau nei vdv. Užteks 5/10% nustipusių akumų ir jau turėsi atsiliepimų masę, o tas formuos laibai gerą ateitį.
Pagerės technologijos? Matot straipsnių po 10 per metus su vis nauju proveržiu, bet taip ir sėdim su ličiu.
Su elektromobiliu gali važiuot ir tikrai smagiau nei su vdv, pats išbandžiau ir nusipirkau ir dabar važiuoju. Tik atstumas hemorojus. Kol toli nereikia, arba gali leist sau papildomą valandą ar dvi kelionėje tai imt ir negalvok. Jei išgali naują ir turi galimybę krautis iš saulės, tai ta brangi kaina už automobilį pasidaro ne tokia brangi lyginant su nauju VDV. Bet antrinė rinka mano nuomone yra labai miglota (bent jau kolkas), o seni auto virš 10 metų yra pagrindas Lietuvoje.
donatasv 2022-09-07 17:37
Aš kažkaip labiau linkstu link vandenilio ateities. Jį keis ne tik mašinose bet ir fabrikuose tai man kažkaip geriau atrodo. Akumas bus tik pereinamam laikotarpiui.
Bet išlenda ir įdomių technologijų akumu naudai. Kažkur skaičiau, ar youtube žiūrėjau tesla įdomu būdą perdirbt akumus kuria. Sumalt akuma i miltus užšaldyt iki absoliutaus nulio bent jau netoli to ir atšildant atskirt elementus. Prie skirtingų temperatūrų atsiskiria skirtingi elementai. Kažkas panašaus. Jei tas pavyks tai akumo kaina gal ir bus galima numušti dar labiau. Kitu atveju bus sudėtinga ir labai taršu ir kolkas labai nepatvaru.
gytis13 2022-09-07 21:47
Švino akumai dvesia po 10 metų gana garantuotai, o kažkodėl manoma kad ličio akumai turės tarnauti 20 metų.
FtBall 2022-09-07 22:38
Man keista, kaip neišpopuliarėjo įkraunami hibridai.
Prieš pusmetį nusipirkau Chevrolet Volt, tai 50-80km užtenka 2-3 dienoms, o ir kai reikia, galiu ir į 500km kelionę leistis. O kasdien - tiesiog grįžtu ir įjungiu krautis į paprastą rozetę. Per pusmetį susitaupė ~1300€.
Toks variantas labiausiai tinkamas tiems, kurie nori apsieiti su vienu automobiliu.
immortallt 2022-09-08 08:49
Vandenilio ateities? Jei elektromobilis kainuoja dabar 60k€, tai vandenilinis kainuos 100k€ be galimybės atpigti.
Jei elektra važiuoti kainuoja tarkime 2€/100km, tai vandeniliu kainuos 10€/100km ir čia jau su dėsniais nepakovosi.
immortallt 2022-09-08 09:08
Absoliučiai skirtingos technologijos, tiek kad abi kaupia elektrą? Dar sulygink su tiesiog elementais vienkartiniais.
Praktika irgi rodo, kad ličio akumuliatoriai tarnauja ženkliai ilgiau.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Jau 2023 m. pradės gaminti pirmąjį pasaulyje serijinį saulės elektromobilį: net 20 000 rezervacijų – kiek kainuoja, kokie parametrai (Video)