Milžiniškas skandalas Ispanijoje – traukiniai netelpa pro tunelius, „ištaškyta“ 258 mln. eurų ()
Ispanijos valstybinio geležinkelių operatoriaus „Renfė“ vadovas atsistatydino pirmadienį, vasario 20 d., po to, kai buvo sureaguota dėl priemiestinių traukinių, kurie buvo per dideli, kad galėtų važiuoti kai kuriais tuneliais, įsigijimo.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ispanijoje metų pabaigoje turi įvykti rinkimai, todėl matmenų apsižiūrėjimo klaidos ten sukėlė pasipiktinimą nuo tada, kai vasario pradžioje apie tai pirmą kartą buvo pranešta žiniasklaidoje.
Isaias Taboas, kuris „Renfe“ vadovavo nuo 2018 metų birželio, pirmadienį atsistatydino, naujienų agentūrai AFP sakė bendrovės atstovė.
Ispanijos valstybės sekretorė transportui Isabel Pardo de Vera, kuri anksčiau vadovavo valstybiniam geležinkelių infrastruktūros operatoriui Adif, pirmadienį taip pat atsistatydino, pranešė Transporto ministerija.
2020 m. birželį „Renfe“ užsakė 31 priemiestinį traukinį, kainuojantį 258 milijonus eurų iš Ispanijos įmonės CAF, skirtą kalnuotoms šiaurinėms Astūrijos ir Kantabrijos vietovėms.
2021 m. kovą CAF suprato, kad numatyti traukinių matmenys neteisingi, ir sustabdė traukinių, kurie būtų buvę per platūs kai kuriems tuneliams, gamybą.
Geležinkelių tinklas Ispanijos šiaurėje, nutiestas XIX amžiuje, kerta kalnuotą ruožą su daugybės tunelių, kurie neatitinka standartinių traukinio matmenų.
Kantabrijos regioninės vyriausybės vadovas Miguelis Angelas Revilla tai pavadino „nepaprastai nevykusiu darbu“.
Dėl klaidos traukiniai dabar bus pristatyti 2026 m., o ne 2024 m., sakė „Renfe“.
Ispanijos transporto ministerija dėl šios problemos jau atleido „Renfe“ vadovą ir „Adif“ bėgių kelio technologijų vadovą.