Kodėl vokiški automobiliai nebėra tokie patikimi, kaip anksčiau: kas nutiko? (Video)  ()

Nuo devintojo dešimtmečio vidurio vokiškų automobilių kokybė pradėjo palaipsniui mažėti. Prie to prisidėjo keli veiksniai, tačiau pagrindinė priežastis – pasikeitę automobilių gamintojų prioritetai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vokiški automobiliai jau dešimtmečius garsėja savo kokybe ir patvarumu. Tačiau pastaraisiais metais situacija smarkiai pablogėjo ir įvairiuose patikimumo reitinguose vokiški prekės ženklai neužima pirmųjų vietų. „Deutsche Welle“ žurnalistai nusprendė išsiaiškinti, kodėl taip atsitiko.

Vokiški automobiliai – nuo ​​patikimumo simbolių iki pašaliečių

Automobilio gimtine laikoma Vokietija – būtent ten Karlas Benzas sukūrė pirmąjį pasaulyje savaeigį vežimą. XX a. aštuntajame ir devintajame dešimtmetyje automobiliai iš Vokietijos susiformavo „nenužudomų“ įvaizdį. Tokie modeliai kaip „Mercedes-Benz E-Class“ W124 ir S-Class W140 tapo patikimumo simboliais ir dažnai atlaiko daugiau nei milijoną kilometrų be rimtų gedimų.

Tačiau tuomet vokiškų automobilių kokybė ėmė pamažu prastėti, o kai kur ir per smarkiai. Amerikos agentūros „JD Power“ 2022 metų kokybės įvertinime BMW užėmė 9 vietą, „Mercedes-Benz“ – 19, „Porsche“ – 24, „Volkswagen“ – 29, „Audi“ – 30. Lyderiais buvo Amerikos, Japonijos ir Korėjos prekės ženklai.

Inžinieriai pralaimėjo rinkodaros specialistams

„JD Power“ viceprezidentas Jackas Dolanas mano, kad patikimumo mažėjimą lemia šiuolaikinių technologijų naudojimas – inovacijas visada sunku įgyvendinti. Be to, naujos technologijos pabrangino vokiškus automobilius, o siekiant išlaikyti mažesnę kainą ir išlaikyti pelną, buvo sumažinti kūrimo kaštai ir naudojami pigesni komponentai bei prastesnės kokybės medžiagos.

 

Be to, šiuolaikiniai masiniai modeliai nėra skirti ilgalaikiam veikimui. Berlyno retro automobilių pardavėjas Burchardas Steinsas pabrėžia, kad dabar automobiliai turi ne daugiau nei 15-20 metų veikimo išteklius. Anksčiau inžinieriai didino jų patikimumą, nes automobiliai nebuvo keičiami taip dažnai, kaip šiandien. Tinkamai prižiūrimi senoviniai automobiliai iš tikrųjų gali tarnauti amžinai.

Buvusio BMW „Motorsport“ direktoriaus Mario Theisseno teigimu, prieš pusę amžiaus paskutinį žodį tarė inžinieriai, o rinkodaros specialistai turėjo daug mažiau įtakos. Štai kodėl vokiški automobiliai buvo pasižymėjo savo patvarumu. Tačiau 90-ųjų viduryje inžinieriai pralaimėjo rinkodaros specialistams.

 

Būtent tada, siekiant sumažinti automobilių kainą, inžinerinės išlaidos buvo labai sumažintos. Be to, pasikeitė ir inžinierių dėmesys: „Volkswagen“ valdybos narys Thomas Ulbrichas paaiškino, kad dabar jie pradėjo daugiau dėmesio skirti kitiems aspektams – efektyvumui ir skaitmeninėms technologijoms.

Be to, pastaraisiais metais iškilo naujas iššūkis – elektrifikacija. Spartus naujų elektrinių variklių ir neišbandytos programinės įrangos diegimas taip pat kupinas patikimumo problemų. Šioje situacijoje Vokietijos automobilių gamintojai yra lygiaverčiai su kitomis įmonėmis ir nebeturi pranašumo – visi turi iš tikrųjų pradėti nuo nulio.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(15)
(8)
(7)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()