Kiek turi nuvažiuoti elektromobilis viena įkrova, kad pakaktų lietuviui?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

kestutisz 2023-03-28 23:02
Kol kas niekas lūkesčiuose nepasikeitė - min 500km ir pigiau nei VDV (nes nu anot elekro-apologetų ten mažiau detalių ir viskas paprasčiau). Vis dar laukiu. Bet bijau kad ko laukiu susivažinės ir antras VDV.
donatasv 2023-03-29 05:49
Eilinis lietuvis laukia ne daugiau nuvaziuojamo atstumo, o antrinės rinkos kur galėtų už pigiai atrast nebrangų daiktą. Bet jei žiūrėti į tai kokią dalį auto kainos sudaro baterija ir tarnavimo laikas +/- 10 metų ir nesvarbu važiuos, stovės auto ji vistiek degraduos... Tai eiliniams Lietuvos piliečiams nusimato ilgos ir įdomios kelionės su dyzeliais... Bent jau kolkas kol nėra baterijų standarto ir negali numušti kainos.
immortallt 2023-03-29 08:01
Patinka man tokie žmonės, vieniems svarbu, kad įsigijimo kaina mažesnė, dzin, kad eksploatacijos kaštai skiriasi 10x. Kitas apie įsivaizduojamus 10 metų kalba. Ilgos ir įdomios kelionės su dyzeliais nusimato nebent mokės ženkliai daugiau už dyzelį po 15 metų, nei už benziną (už 15 metų senumo automobilį) ar įkraunamą automobilį. Nes dyzelinių pagamina ir parduoda mažiausią iš šitų trijų kategorijų dalį. Po 5 metų ta dalis dar labiau susitrauks. O kaip vienas prajuokino vakar, aiškina, kad elektromobiliai labai brangūs, nes vdv gali iš skelbimų nusipirkti techniškai tvarkingą už 800€ (labai abejoju, kad jis bus techniškai tvarkingas), o elektromobilio tokio nėra. Aš jo ir paklausiau, kiek tais metais, kai tas vdv buvo pagamintas, buvo pagaminta elektromobilių. Skaičius mažesnis už kainą. Grįžtant prie kuro kainos. Per mėnesį ant kuro išleidžiu ~120€, per metus 1440€. Tokiam žmogui dzin, kad važiuodamas elektra išleistum tik 140€ ant elektros ir tik ant kuro su EV sutaupytum daugiau, nei įsigijimo kaina. Kitaip sakant, imant sąlygą, kad 2 metus abu tarnaus be problemų, o po to nurašysi ant nulio, jei VDV kainuoja 800€, tai EV gali kainuoti ir 3400€ (panašaus stovio ir charakteristikų), ir tai bus susilyginusios kainos.
Pumper 2023-03-29 08:17
Taip jau yra, kad dauguma mato tik pradinę kainą ir negalvoja apie tai, kiek išleis vėliau. Čia kaip pigus VDV vs. brangesnis. Perka pigiausią ir sukiša šimtus/tūkstančius remontui, dėl ko tas pigus gaunasi brangesnis už tvarkingą auto, kurios nepirko, nes per brangi pasirodė. Kas dėl pigių EV, tai VW žada ID2 pigesnius nei 25k€, kurie nuvažiuos (ant popieriaus) virš 400km. Visiem turėtų užtekti.
Šaras 2023-03-29 08:40
Kaip skaičiuoji?
immortallt 2023-03-29 10:36
120€ - tiek išleidžiu pagal kortelės duomenis vidutiniškai. Pagal kuro kainą išvedu, kad nuvažiuoju apie 7200 km per metus. Važinėjuosi su Yaris, panašaus dydžio elektromobilio sąnaudos max 16 kWh/100 km. Važinėjuosi praktiškai išimtinai nedideliais atstumais, t.y. kraučiausi tik namie. Namie elektrą pastaruosius porą mėnesių pirkau po ~12ct/kWh, ir su elektromobiliu tą kainą dar mažesnę galėčiau imti. Čia net nebandant skaičiuoti su kažkur 6ct/kWh elektros savikaina, kokia man gaunasi iš saulės elementų (įvertinus kapitalo gražą, tinklo mokesčius ir t.t.).
kukulis4 2023-03-29 10:53
Yra dar vienas niuansas. Nezinau kiek galima pasitiket pirmu pasitaikiusiu grafiku (https://cleantechnica.com/2018/08/19/te ... -highways/) bet jei cia bent jau dalis tiesos, tai panasu, kad 130-150km/h greiciu net ir su tesla vilnius-kaunas-vilnius be papildomo pasikrovimo gali ir nesuvazinet. Mano atveju, marsrutas vilnius-kaunas-vilnius buna bent karta per savaite, kas reiskia, speju, kokias 90min papildomo laiko kelyje. Bet yra zmoniu, kurie tokias keliones turi net ir kasdien. Ziurint is laiko taupymo perspektyvos, ir norint vaziuot bent jau leistinu, ar siek tiek didesniu nei leistinu, greiciu, ta vidutine 45-60kwh batareike nera pakankama.
Šaras 2023-03-29 11:15
Čia gaunasi, kad skaičiuoji laikotarpį kai buvo brangiausia kuro kaina, o elektrą imi iš paskutinių mėnesių, kai ji buvo mažiausia? Benzas 7200km, maža mašina, labai trumpas atstumais (worst case scenario benzui) 8l/100km, kuro vidurkis per metus kokie 1.6€/l, gaunasi 921€. Elektra 7200km, maža mašina, labai trumpas atstumais (best case scenario elektrai) 16kwh/100km, elektrą fiksuoja ~24ct/kwh, gaunasi 276€. pagal mano skaičiavimus iš 10x lieka 3x. Kraunant namie, vengiant elektros stotelių.
HardAxe 2023-03-29 11:18
pas mane kaip tik visi manageriai seniausiai perėję ant teslų. Kol gaudavo kompensaciją už kilometrus krovė aukso kalnus elektra važinėdami Nevažiuosi į kauna pirmyn atgal stabiliu 150 greičiu, kokį tau vidutinį rodo passatas? Ir gal yra kur įkišti krautis, kol reikalus tvarkai kaune? Aišku prisideda šioks toks klapatas, turėsi būt pasikrovęs išvažiuodamas ir t.t. ir pan. Dar žiūrėk kolonėlė su bloga kaina pakeliui, kitos elektristų problemos. Nėr viskas taip gražu, kaip jie pasakoja. Pigi kelionė tik viena medalio pusė...
kukulis4 2023-03-29 11:40
As apie Svedijos kelius ir autoparka mazai zinau. Bet zinau daugiau apie Norvegija, kur aplamai labai mazai keliu, kuriais net ir noredamas galetum greiciau negu 90km/h vaziuot, nes visu pirma - kotrole, antra - didelis automobiliu srautas. Jeigu Svedijoj panasu, tai tiesiog susitaikai, kad 130-150 nevazinesi, ir tada dideles kwh sanaudos tampa non-faktorium. Isvaziavus is tasko a Kaune, ir atvaziavus i taska b Vilniuj - vidutinis buna tarp 95-105 km/h Kelione paprastai uztrunka 65-70 minuciu. Del parkovimo galimybes - beabejo, kad noredamas gali surast. Tiesiog tai sudaro papildomu nepatogumu.
kestutisz 2023-03-29 11:48
Realiai lyginau Peugeot 2008 dyzelį su tokiu pat elektriniu - jei prie tipinių 130 (net be +kiek nebrangu ir pasitiki waze) autostradoj dyzelio sąnaudos padidėja litru ir yra dzin, tai elektros sąnaudas rodė dvigubas nuo deklaruotų. Dukart kraut vien važiuojant iki jūros? Nu nafig :) Realiai - net ir 1 sustojimas dakrovimui yra pernelyg daug.
immortallt 2023-03-29 11:58
Gal kažką suvėliau konvertuodamas iš išlaidų kuro į kilometražus. Tikrinames - 60€*2 kartai *12 mėn. = 1440€. Vidutinės sąnaudos ~7 litrai ir tarkime vidutinė kaina 1,4€/l. Gaunu 14 k km. Apsirikau pirma su veiksmu, padauginau, o ne padalinau. Tai elektros sąnaudos bus 270€, jei iš tinklo. Elektros kaina ne piko metu iš tinklo iš vis turėjau ~9 ct/kWh, o su nauja ESO paslaugų kainodara būtų ir 7-8ct/kWh. Nuosavos gamybos nesiekia 6ct/kWh su visa grąža. Elektros tokių kainų rinkoje nėra, tik senos fiksuotos. Kas fiksuoja kuro kainą? Nefiksuoja. 24ct/kWh nemokėjau nė vieno mėnesio.
immortallt 2023-03-29 12:05
150km/h, t.y. max ir zulinai, kad du kartus krautis iki Klp?
Šaras 2023-03-29 12:09
Nelabai suprantu dėl elektros kainų. Fiksuoja apie 24ct, ką tik pasitikrinau. Kintama kaina tai taip, šiuo metu yra daug mažesnė, bet buvo ir daug didesnė (60+), ir panašu kad smarkiai kis ir toliau. Į kurią pusę aš nežinau, tu manau irgi.
kukulis4 2023-03-29 12:53
Finansines EV eksplotavimo naudos paneigti as net nebandau ir sutinku, kad cia tu absoliuciai teisus. O gryztant prie sanaudu ir greicio... realybe yra ta, kad tame paciame Vilnius-Kaunas kelyje net ir dabar, kai leistinas greitis yra 110km/h, o ne 130, didesne dalis vaziuoja 130-150km/h, po balandzio 1mos, tokiu bus dar daugiau. Kad nenuklystumem i sonus, galim sutart kad as esu piktybiskas gandonas, ir autostradoj vaziuoju ant 150, nepaisant to, kad negalima. Tuomet dar reiketu sutart, kad realios bet kokio padoresnio EV sanaudos vaziuojant ±95km/h bus arciau 20kwh negu 15kwh, o greiti didinant iki tu 150, sanaudos daugiau negu dvigubes. Ir tada gaunam, kad tuos du simtus su trupuciu km nesustojes papildomai pasikraut nenuvaziuosi net ir su kai kuriom teslom. Arba kitaip - tokiam use case'ui 80kw batareike - absoliutus minimumas. Velgi, su tavim sutinku, kad sustojus dasikraut, nesedesi valandos, bet reikia priimt ir tai, kad krovimo stoteliu yra daug maziau negu benzo kolonkiu, ir situacja, kai tos stoteles buna uzimtos, neveikia, etc nera labai reta. Overall as nesu EV skeptikas. Tiesiog diskusijoj uz/pries EV, mano pointas yra tas, kad jeigu laikas, kuri uztrunki vaziuodamas yra faktorius, tai jis, kolkas, yra VDV naudai.
immortallt 2023-03-29 13:13
Šaras, o tai kuro kainos kad nedidės esi tikras? Nebuvo 600€/MWh vidutinių elektros kainų net mėnesinių, o ką jau kalbėti, kad nakties metu. Automobilį krausi dažniausiai tada, kada elektra pigi, o ne bet kuriuo metu. 24ct/kWh pilna elektros vidutinė mėnesio kaina gal būtų gavusis tik vieną mėnesį, rugpjūtį. Kuris dar gal ateinančią žiemą gali pasikartoti, o vėliau jau nebebus tokios situacijos bent 30-50 metų. O jei šitą situaciją kaip pagrindą nori imti skaičiavimui, tai imkime ruskių ekonominę blokadą, kai tiesiog kuro nebuvo, ir eidavai maldauti tų, kas sugebėjo kokią cisterną gauti, kad parduotų ir tau, už brangiai, labai brangiai. Taip kad jei negali pasiūlyti fiksuotos kuro kainos 24 mėnesiams, tai nelygink su fiksuota elektros kaina. Obuoliai su obuoliais. kukulis4, daugmaž žiemą-vasarą autostrada važiuoju ~120-130 km/h. Aplenkiančių mane automobilių per kelią Vilnius-Klaipėda suskaičiuosi ant rankų pirštų esančių mašinoje. Būna tik savo rankų užtenka, būna žmonos ir dukros dar reikia. Nebelaksto taip gausiai ant 150 kaip anksčiau. Aš neneigiu, kad prie didelių greičių sąnaudos EV auga, bet tada ir skaičiuoji, ar spausti 150 ir stotis krauti 15-20 minučių, sumoje nesutaupant laiko, ar važiuoti 130, atvažiuoti nesustojus ir saugiau. Dar yra aspektas, kiek dažnai pats nori stoti. Krovimo stotelių jau dabar yra daugiau, nei benzino kolonėlių. Problema ta, kad jų reikia keliolioka kartų daugiau, nei degalinių. Ir ta infrastruktūra atsiras lygiagrečiai augant elektromobilių kiekiui. Dabar brangiausia dalis elektromobilio stotelės, ypač didelės galios yra net ne stotelės įranga, ar jos įrengimos, o galios mokestis. Kurį mokėti, jei tavo stotelės panaudojimas yra kokie 6% (94% laiko stovi nenaudojama), yra labai labai brangu. Laikas visada įkainojamas pinigais. Jei tavo laikas labai brangus, imsi sraigtasparnį ar lėktuvą. Jei uždirbi keliskart daugiau (o ne keliolika kartų) nei vidutinis žmogus, tavo laikas nebus tiek brangus, kiek ekstra išlaidos kurui. Bet žmonės nėra racionalūs. Jie savo laiką vertina labai brangiai, tada tenka dirbti per kelis etatus, kad tą patį automobilį išlaikyti, ir Vilnius-Klaipėda atvažiuotų 20 minučių greičiau, bet per savaitę dirba extra 10 valandų. Čia esmė yra požiūrio keitimas. Taip su EV neprilakstysi Vokietijos autobanu ant 200 km/h po 300 km, čia yra trūkumas. Bet kieks jis realiai aktualus daugumai, ir kiek vertas tavo pinigų? Absoliučią didžiąją dalį, t.y. >90% nuvažiuojamų kilometrų padarai kelionėse iki 120km. Čia JAV statistika, ES tokio pjūvio nemačiau. Tai kai pasieksime, kad 70% automobilių bus EV, ir tiems, kuriems laikas labai brangus, ir jie iš tikrųjų vienu prisėdimu važiuoja >300km ir didesniu nei 130 km/h greičiu, ir nuvažiuoti reikia daugiau nei 500km bei taip važiuoja dažniau nei kartą metuose, yra pavieniai asmenys, nesudarantys populiacijoje ir 5% (atmetame krovininį transportą, autobusus ir pan.). Tiesiog labai mėgstama ištraukti kokį trūkumą EV ir juo grįsti, kodėl EV blogai. O VDV viskas gerai, net triukšmas, vibracijos, išmetama šiluma tampa - automobilio siela, sukelia nostalgiją ir t.t. Bet čia tiesiog kaip kariamas šuo, priprato prie virvės ant kaklo, ir kai pasiūlai į patalus atsigulti, pradeda jis apie pragulas kalbėti, sako, kad patalai nieko gero, ant kaklo malonaus spaudimo nejauti.
Šaras 2023-03-29 13:33
Kad kainos nesikeis tikrai nesu tikras, dėl to ir noriu skaičiuot realias praeitų metų kainas. Pagal nordpoolgroup.com Lietuvoje 2022 kaina 230,23 (MWh), ir čia be ESO mokesčių. Žinant kad situacija nesikartos 30-50 metų gali eit tiesiai į akcijų biržą ir darytis milijonus. Aš to nežinau ir nerizikuosiu. Beje elektros kainos pradėjo kilti 2021, brangiausias mėnui 2021-12 212,22€/MWh, ir tai ne dėl karo.
HardAxe 2023-03-29 14:01
Imho užtektų tau tos paprastos tešlos suvažinėt vln/kns. nepavyks spausti nuo iki viso kelio ant 150. Pačiu blogiausiu atveju pradėsi spausti iki 140. Bet patogumo tai nepridės. Dėl krovimo - gal klientas ar darbovietė turi pakrovimo stotelę? Ir kur pats gyveni, ar namas su krovimo galimybe, ar butas? Kaži ar lietuvoj bute patogu turėti teslą. Švedijoj su keliais yra visaip, kaip ir Lietuvoj. Važiuotum molėtus ar kupiškį, gautum kitokius greičius net ir +/- tuščiam kelyje. Pro mane autostrada neina, yra daug1.5 juostos kelio su skiriamąja kur leidžiama 100, teises atima nuo 131, visi važiuoja 110, gali gana saugiai spaust daugiau, bet bus nesibaigiantys lenkimai. Palei stockholmą greitis pastebimai didėja, visi lekia bent 10-15km/h greičiau negu pasaulio pakrašty. Aš kai važinėjau Norvegijoj nepastebėjau didelių automobilių kiekių, bet leistinas greitis užmiestyje 80, jų baudos skatina 90-100 neviršyti. Oslo įpročių vertinti negaliu, buvau atostogų metu, nemačiau eismo.
kukulis4 2023-03-29 14:10
Nereikejo tiek daug rasyt... Tavo poziuri as suprantu, taciau negaliu sutikt, nes tu bandai viska suabsoliutint, ir pateikt taip, kad jeigu nereikia daugumai, tai mazumos poreikius galima ignoruot. As, savo ruoztu, noriu pasakyti, kad: 1. Kelione su EV gali buti pigi, bet leta. Tuo tarpu kelione su vdv - brangi, bet greita. Siandien. Ateityje sitai greiciausiai keisis EV naudai. 2. Laikas, uztrunkamas kelyje, yra faktorius, ir jis yra ne EV naudai. Renkantis tarp VDV ir EV, jis gal ir nera esminis, bet tiesiog nekreipt demesio - neobjektyvu. Ps. kaip kas vertina savo laika, butu galima ir atskirai padiskutuot. Man pvz tas sutaupytas pusvalandis, kartais buna labai vertingas, nes daznai tik tiek ir truksta, kad gryzus spet laiku pasiimt vaikus is mokyklos, uzsokt i parduotuve, ir tada dar spet vakare pasportuot ar bent prasivaiksciot keleta kilometru. Galima leistis i visokius niuansus, kaip pvz - ivaziaves i Vilniu kokia 15:30, 16:00 jau gali but savo kieme su vaikais ir pirkiniais, tuo tarpu ivaziaves 16:00 strigsi taip, kad net ir 17:00 dar busi nepasiekes namu. Bet tai turetu buti atskirta nuo diskusijos apie EV vs VDV...
kestutisz 2023-03-29 14:22
Su EV net neviršijau. Paprastai ant VDV dar užsimeti +9/19 dėl atsargos ant tempomato ir kruizini visą kelią ir tiek. O EV baterija tirpo taip sparčiai, kad nevažiavau numatyto testinio 200km rato bo bijojau jog reikės stoti krautis po 100 (teoriniai berods 300km). VDV tom pačiom ir geresnėm sąlygom (ta prasme greičiau) iš teorinių 600 km realiai nuvažiuoja 500. Na ok, gal čia mol senos technologijos, jau 2 metai praėjo, bet negirdėjau apie jokį šuolį beigi elektra subrango daugiau nei dyzelis.