Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
kukulis4 2023-03-29 14:40
Taip, teslos su 80kwh batareike greiciausiai uztektu. Tiesiog reiketu truputi prisitaikyti. Ir cia mano point'as ir yra tame, kad vdv siuo atveju kompromisu nereikalauja, o EV - reikalauja.
As gyvenu bute, butas senamiesty, bet yra galimybes statyt EV stotele tiek kieme, tiek garaze. Sudetingiau, negu nuosavam name, bet nera neimanoma. Imho, pries isigijant EV yra absoliuciai butina pasirupint, kad galimybe krautis automobili savo kieme ar garaze butu nuolatos. Mano sekantis automobilis greiciausiai jau bus EV, tai dabar pamazu ir rupinuosi tuo, kad atsiradus naujam automobiliui, krovimo klausimas butu jau issprestas. Apie vaziavima ant 150 ir su tuo susijusius niuansus rasau del to, kad mano atveju tai tam tikras faktorius, sutinku, kad ne esminis, bet toks, kad apie ji galvot reikia.
Del Svedijos, kiek suprantu, tai vziuot 150 tiesiog nepatogu, be to, didele rizika. Logiska, kad zmones taikosi prie situacijos.
immortallt 2023-03-29 15:31
Šaras, ne, tikrai maskoliai dujų kranelius į Europą prisuko metus prieš ne dėl karo. Nu sutapimas, kad nuo SSRS griūties taip pirmą kartą paima ir prisisuka kraneliai, kad rudenį dujų talpyklos tuštesnės, nei būdavo pavasarį.
Imi metų vidurkį, įskaitant kainų pikus. Elektromobilį per kainų pikus krausi retai. Todėl ir imu 14ct/kWh. Iki 2021 m. vidurio, elektrą su visais ESO mokesčiais, galėjau pirkti už 9ct/kWh ir pigiau, kad pakrauti elektromobilį.
kukulis4, mes biški prasilenkiam. Aš noriu pasakyti, kad nėra net tikslo, kad 100% visiems dabar tiktų elektromobiliai. Pasiūla nespėja tenkinti paklausos, nėra pilnos modelių gamos, nėra kainų gamos, tiesiog dar nesubrendo rinką, kad visų poreikius tenkinti. Mano akcentas ant to, kad dabar tenkina daugumos poreikius, ir daugumą reikia konvertuoti ant elektromobilių. Specifinių poreikių eilė ateis, kai patenkinsime bent tos daugumos 60-70% poreikio. Tada bus ir infrastruktūra, ir akumuliatoriai pigesni, talpesni, greičiau besikraunantys.
Laikas nėra VDV naudai, jei A. esi Vokietijos autobanuose ir realiai važiuoji daugiau nei 110-130 (kai važiavau, ant 150-160 lenkiau visą pagrindinį automobilių srautą ir mane lenkė pavieniai automobiliai). B. viršiji leistiną greitį. C. Na iš tiesų važiuoji toli, be pertraukų. Tai vėlgi, pagrįstas argumentas, bet labai mažai daliai vairuotojų, kuriems problema išsispręs ateityje.
Reziumė, EV nėra tinkami absoliučiai visiems DABAR. Iki 2035-2040 m. EV taps su retomis išimtimis tinkamas visiems. Tam siauram ratui, kam netiks EV, galės už premium kainą rinktis sintetinius degalus ar vandenilį naudojančius automobilius. Įsigijimas bus bent 20% brangesnis, o energijos sąnaudos eurais bent 10x didesnės, tai ir atsisijos, kalbėtojai nuo realų poreikį turinčių.
P.S. tik 10% didėja sąnaudos važiuojant greičiau? O čia jau priklauso nuo automobilio. Šiaip jei važiuoti ant 100 km/h sąnaudos man yra apie 5,7-6 litrus. Jei važiuoti 130 - jau 7-7,3. Jei važiuoti 150 - tai jau 8. Tai jau trečdaliu didesnės. Tada pasižiūri vidutinį greitį, ir gaunasi, kad vidutinis greitis padidėja pusę tiek, kiek padidini nuo 100, nes vis kokia viena fūra lenkia kitą, tai remontai, ar dar kas. Ir tas vidutinio greičio didėjimas nuo 100 yra vis mažėjantis, kuo daugiau spaudi.
kukulis4 2023-03-29 19:58
Didesnes kubaturos VDV varikliai maziau jautrus svorio ar greicio pokyciui. Taipogi, dyzeliniai maziau jautrus nei benzininiai. Jei nori vaziuot su vdv greitai ir salyginai taupiai - dideles kubaturos dyzelis yra way to go. Pamenu berods 2008tais turejau passata b6. 2l 104kw berods. Paskui 2.4 alfa 159, 154kw, dar paskui 1.6 qashqai berods 96kw, tai paskutnis vaziuojant tuo 150 rijo daugiausiai. Niekad nesu normaliai vazinejes kokiu 3litriniu TDI, bet itariu, kad kokioj audi a4 prie tu paciu 150 butu kokie 7, max 7.5 litrai simtui.
O seip del visko ka parasei daugiau maziau sutinku.
HardAxe 2023-03-29 23:36
Pilnai sutinku. Dabar turiu 1,5 litro benziną, ~100+kw, paspaudus virš 120 pradeda srėbt kurą kaip reikiant. Sakyčiau koks 0,3l už papildomą 10km/h. Nors galios trūkumo nesijaučia, lenkti fūras diskomforto nėra. Nu bet pasidaro brangu spaust, kai už tai susimoki čiut ne 1€ už sutaupytą min
Daug važinėjant Lietuvoj užmiestyje šiai dienai dyzelis turbūt vis dar patogiausias pasirinkimas. Švedijoj dyzelio antkainis ir metinis dyzelio mokestis puikiai veikia dyzelio nenaudai, bet LT to neturim.
immortallt 2023-03-30 07:36
kukulis4, taip, bet didesnės kubatūros variklis mieste tada daugiau ryja. Ypač jei nesivelki.
HardAxe, dyzelio nenaudai Lietuvoje yra remontas, ir tuoj taps įsigijimo kaina, nes tiesiog dyzelinių pardavimai labai stipriai krito. O šiaip galėtų būti technikinė griežtinama bei gatvėje dūmijant juodais dūmais - naikinama. Apmažėtų gatvėse, nes kai uždrožia jau variklį, tai keisti į kitą jau nebenori - brangu, bet šiaip eksploatuoti neva pigu.
FtBall 2023-03-30 08:49
Emm.. VDV nereikalaujo kompromiso? Smarvė, triukšmas, vibracijos ir t.t. - yra kompromisas.
Pamenu, kai kasdien važinėjau su kabrioletu, tai didžiasias trūkumas buvo pastoviai girdėt "kar, kar, kar" prie šviesoforo iš gretimo dyzelio.
kukulis4 2023-03-30 09:01
Tiesa. Del to idealu butu but kokiu vokieciu, ir ilgom kelionem turet kokia dyzeline a6 o malimuisi vietoje nediduka EV.
FTBall - nesikabinek. As kalbejau apie poreiki dasikraut EV keliones metu. Smarve, triuksmas ir vibracijos - visa tai ne vdv naudai, bet visiskai kita kategorija.
Xdmin 2023-03-30 09:45
Qashqai valge daug ne del variklio, o del kebulo formos. Didesnis/aukstesnis automobilis sukuria didesni oro pasipriesinima.
Mano patirtis rodo kad mazesnis variklis ir mazesnis/lengvesnis automobilis visgi gerokai maziau kuro valgo, komforto saskaita Bet seni automobiliai, po 20 metu, ant naujesniu gal kitaip
HardAxe 2023-03-30 09:58
Kad autostradoj beveik nesijaučia skirtumo. Man teslaS pirmas įspūdis būtent buvo - tikėjausi daug tylesnio važiavimo, bet jo nelabai lieka virš 90km/h
immortallt 2023-03-30 10:24
Taip, autostradoje oro ir kelio pasipriešinimas daug garso ir vibracijų sukelia.
Na pažįstamui pirkusiam iš salono Audi berods A5 TDI (neklausiau kubatūros), pravažiavus ~220k km ir kai pradėjo per 10k km ryti per litrą tepalų, pasakė, kad normalu, ir laikas keisti variklį. Kitas dalykas, kad kai jau atvažiuoja tie "už gerą kainą dyzeliai" jie turbūt jau būna prasukę tuos 500k km (ar koks bebūtų tas skaičius), todėl jie ir parduodami.
Jau nekalbant, kad mūsų techninė apžiūra netikrina DPF ir katalizatoriaus... Labai staigiai pasikeistų eksploatacijos sąnaudos, kai perki auto už 2k€ ir katalizatoriui bei DPF išleidi dar bent tiek pat. O dar jei variklis tepalus leidžia ir variklio remontui dar tiek pat. Dabar subsidijuojamas VDV visuomenės sveikatos kaina.
Audrius 2023-03-30 15:28
Pradekim nuo to, kad lietuvis nelygus lietuviui. Bet as asmeniskai kol kas nepirkau EV, nes pasirinkimai arba gaidiski arba su 200km range. Kad jaustis normaliai, vienu ikrovimu, ziema, vaziuojant be kompromisu, EV turi nuvaziuoti bent 400km.
Gerai, kad situacija keiciasi ir jau pasirodo normaliu EV ir Lietuvoje.
immortallt 2023-03-30 15:48
Kai bent kas antra šeima turi bent po antrą šeimos automobilį, ar tikrai abu auotmobiliai reikalingi nuvažiuoti nuo Baltarusijos pasienio iki Palangos žiemą be sustojimo pasikrauti 10 minučių?
Audrius 2023-03-30 16:46
Racionaliai i viska ziurit-nebutina. Bet zinai, viena karta i metus, buna ta neplanuota kelione i kaima be nakvynes. Masinos batarke ir taip 60% ir tada prireikia 400km.
immortallt 2023-03-30 17:20
Su antru šeimos automobiliu?
kestutisz 2023-03-31 15:50
Tai nors trečiu. Na ok, realiai - ypač antru. Jau pvz su kokiasi paspirtukais/riedlentėm vargas yra - o kiek ten baterijos liko? O žiemai palikau ant pusės įkrovos kad nedegraduotų? Neperkaito baterija bagažinėje? Ko nėra su VDV - jei tik užsukuria, 5 minutės ir jis jau važiuos tuos 500km.
Žodžiu net paspirtukui/riedlentei tikiuosi, kad su nanoscale technologijomis (na kaip MEMS devaisai) atsiras ir nano-VDV, nes na tai tiesiog geriau ir patogiau :)
immortallt 2023-03-31 15:57
Vat dėl to ir reikia "teršėjas moka" už pilną taršos sutvarkymą principo ASAP. O tai kaip Vokietijoje, žiemą varė milijardines subsidijas iškastiniam kurui, kad nebūtų per brangu gyventojams, o gyventojai įsirengė dar milijoną iškastinio kuro katilų. O realiai už tuos pinigus prasubsidijuotum 30% įsigijimo kainos turbūt daugiau nei pusės šildymo sistemų pakeitimą į ŠS. Taip ir su automobiliais.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kiek turi nuvažiuoti elektromobilis viena įkrova, kad pakaktų lietuviui?