Tyrimas rodo, kad „naujo automobilio“ kvapas gali padidinti vėžio riziką  ()

Naujas tyrimas parodė, kad „naujo automobilio kvapas“, apie kurį taip mėgsta kalbėti automobilių pardavėjai, iš tikrųjų gali būti kenksmingas jūsų sveikatai, rašo sciencealert.com.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Harvardo ir Pekino technologijų instituto mokslininkai visureigio viduje įrengė jutiklius ir 12 dienų stebėjo 20 cheminių medžiagų, kurios dažniausiai išsiskiria iš automobilio salono medžiagų, kiekį, rašo telegraph.co.uk.

Formaldehido, junginio, randamo dezinfekcijos priemonėse, baktericiduose ir dujinėse viryklėse, aptikta koncentracija 35 proc. viršijo Kinijos nacionalinius saugos standartus. Acetaldehido, II klasės tikėtino kancerogeno, koncentracija viršijo saugias ribas 61 proc.

Benzenas – kancerogenas, kurio randama dažuose, benzine ir cigaretėse, taip pat pasiekė nesaugų lygį vairuotojams, kurie ilgas valandas praleidžia automobiliuose.

Kaip rašo minėtas portalas, apskritai padidėjusi vėžio rizika per visą gyvenimą (angl. Incremental Lifetime Cancer Risk, ILCR) dėl kelių lakiųjų organinių junginių, aptiktų viename tyrime naudotame naujame automobilyje, buvo ganėtinai didelė, kad reikštų „didelę riziką vairuotojų sveikatai“.

Mokslininkų atliktas eksperimentas parodė, kad žinomų ir tikėtinų kancerogeninių medžiagų lygis keitėsi sandariame automobilyje, priklausomai nuo oro – buvo debesuota ar saulėta.

Tyrimo metu buvo įvertintas taksi vairuotojų ir keleivių, kurie automobilyje kasdien praleidžia atitinkamai 11 ir 1,5 valandos, lakiųjų (arba ore esančių) junginių, kurie gali būti absorbuojami per odą arba nuryjami, tačiau dažniausiai įkvepiami, poveikis.

 

Iki šiol, matuojant išsiskiriančių cheminių junginių kiekį, daugiausia dėmesio buvo skiriama oro temperatūrai, tačiau šio tyrimo metu nustatyta, kad didžiausią įtaką turėjo automobilio medžiagų paviršiaus temperatūra, rašo skirtingi mokslo žinių portalai.

Pagrindinės tirto visureigio medžiagos buvo plastikas, odos imitacija ir austas audinys arba veltinis. Kai šios medžiagos ką tik nuimtos nuo gamybos linijos, iš jų į orą išsiskiria įvairūs lakieji organiniai junginiai.

Tyrėjai paėmė oro mėginius iš automobilio ir skirtingu laiku nustatė 20 cheminių medžiagų koncentraciją.

 

Dieną automobiliui įkaitus, jo vidaus temperatūra svyravo nuo 21 iki 63 °C. Tyrimo metu nustatyta, kad cheminių medžiagų koncentracija padidėjo, kai oras buvo šiltesnis, aukštesnė temperatūra padidino išsiskiriančių lakiųjų cheminių medžiagų kiekį.

Tai, kad aukštesnė temperatūra padidina medžiagų išsiskiriančių dujų kiekį, nėra naujiena, tačiau šiuo atveju įdomu tai, kad autoriai naudojo medžiagų paviršiaus temperatūrą, kad numatytų, koks junginio kiekis gali išsiskirti per tam tikrą laiką, o ne dažniau naudojamą oro temperatūros salone rodiklį.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(6)
(0)
(6)

Komentarai ()