Prasidės karas tarp Kinijos ir Europos. Skelbiami dramatiški pokyčiai, kas nutiko su elektromobiliais  ()

ES statistikos agentūra „Eurostat“ paskelbė naujausius prekybos automobiliais duomenis.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Dabar Kinija importuoja beveik 50 proc. Europos elektromobilių. Kalbant apie kontekstą, 2022 m. europiečiai įsigijo apie 9 mln. automobilių, iš kurių 12 %, arba 1 mln. automobilių, buvo elektromobiliai. Iš jų 500 000 buvo pagaminti Kinijoje.

Dėl šios raidos iš esmės pasikeitė Europos ir Kinijos prekyba. Kinija yra svarbi Europos automobilių gamintojų rinka. Daugelį metų jie Kinijoje steigė bendras įmones, kuriose gamino žemos ir vidutinės kainos transporto priemones, t. y. didžiąją dalį šio eksporto sudarė prabangūs automobiliai. Anksčiau prekybos balansas buvo apie 3-5 mlrd. dolerių Europos naudai. Tačiau per pastaruosius dvejus metus, šis balansas gerokai pasikeitė. Jis vis dar palankus Europai, tačiau sumažėjo iki maždaug 2 mlrd. dolerių. Beveik visas šis pokytis susijęs su elektra varomaisiais automobiliais.

Kinija akivaizdžiai auga ne tik elektromobilių gamybos srityje, bet ir kaip pagrindinė pasaulio eksporto rinkos dalyvė. Žvelgiant iš platesnės perspektyvos, ekonomistas Brad Setser neseniai „Twitter“ paskelbė duomenis, rodančius, kad per pastaruosius metus smarkiai išaugo bendras Kinijos automobilių eksportas. Dabar Kinija bene pirmą kartą savo istorijoje yra grynoji automobilių eksportuotoja, o didžiąją dalį šio augimo sudaro elektromobiliai.

 

Šis pasikeitimas turi svarbių pasekmių. Akivaizdžiausia – galimas prekybos įtampos didėjimas. JAV ir Kinija jau kelerius metus kariauja prekybos karą, o naujausi duomenys gerokai padidina tikimybę, kad į jį įsitrauks ir ES.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technews.lt
Technews.lt
Autoriai: Mindaugas Klumbis
(10)
(6)
(4)

Komentarai ()