„Volvo“ ateities iššūkiai: į avarijas nepapuolantis automobilis (Video) (5)
„Niekas nežus ir nebus sunkiai sužeistas naujame Volvo automobilyje 2020 metais“. Štai tokį sakinį pasakė vienas „Volvo“ vadovų Stevenas Armstrongas per naujojo „Volvo S60“ pristatymą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tokį tikslą „Volvo“ žada pasiekti tobulidama aktyvius saugumo elemenus ir pristatydama įvairias sistemas saugančias automobilius nuo susidūrimų. „Volvo S60“ modelyje pristatyta pėsčiųjų apsaugos sistema bus tobulinama, kad kelyje pastebėtu ir gyvūnus.
Kompanija taip pat ruošia sistemą, kuri naudodama GPS ir mobiliuosius telefonus „matys už kampo“. „Volvo“ vadovas siūlo atsigręžti į gamtą ir pasižiūrėti į arklius. Jais joti galima kur nurodai, bet jei pastebį pavojų, kurio jodinėtojas nepastebi, jis sustoja.
Vadovo teiginys atrodo labai drąsus, bet ne neįmanomas. Tiesa, padirbėti dar reikia labai daug - dabartinės saugumo sistemos arba nefiksuoja mažų kliučių, tokių kaip žmogus kelyje, arba jas fiksuoja tik judant labai jau nedideliu greičiu.
O ir sistemų patikimumas nėra šimtaprocentinis. Tuo neseniai buvo galima įsitikinti per oficialų "Volvo" stabdžių sistemos pristatymą. Susirinkus žiniasklaidai, „Volvo“ gamintojai gegužės mėnesį planavo akivaizdžiai parodyti, kaip veikia jų nauja saugi stabdžių sistema. Automobilis važiuodamas 35 km/val. greičiu pastebi kliūtį kelyje ir pats sustoja. Oficialaus pristatymo metu, kai žiniasklaidos atstovai buvo pasiruošę aiktelėti ir paploti... įvyko klaida.
Sistema nesuveikė ir „saugiausias“ pasaulyje automobilis atsitrenkė į sunkvežimį. Tokio pristatymo gamintojai negalėjo susapnuoti net baisiausiame košmare. Gamintojai praneša, kad sistema „Collision Warming with Auto Brake“ veikia be klaidų, atpažįsta kliūtį ir vairuotojui nereaguojant, automobilį sustabdo pati (jei greitis neviršija 35 km/val.).
Tiesa, tokie netikėtumai nenubraukia didelio gamyklos įdirbio saugumo srityje. Štai pavyzdžiui pagal JAV draudimo bendroves ir Transporto Saugumo Institutą, nuo 1989 iki 1993 metų nei vienas žmogus nežuvo autoįvykyje vairuodamas „Volvo 240“ automobilį.