Praėjusią savaitę Ohajo valstijos universiteto (JAV) inžinierių komanda pasiekė naują elektromobilio sausumos greičio rekordą. Jų baterijomis maitinama visiškai elektrinė mašina "Buckeye Bullet version 2.5" pasiekė didžiausią 512km/h greitį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
"Buckeye Bullet" komanda, susidedanti iš Ohajo universiteto Autotransporto tyrimų centro specialistų ir rėmėjų, elektrinių automobilių lenktynėmis ir greičio rekordų siekimu užsiima jau daugiau kaip dešimtmetį. Tačiau "Buckeye Bullet version 2.5" (sutrumpintai VBB2.5) yra pirmoji dideliam greičiui išvystyti skirta mašina, varoma vien tik elektros energija. Praėjusiais metais jų vandenilio kuro elementais maitinamas automobilis VBB2 pasiekė kuro elementais varomos antžeminės transporto priemonės greičio rekordą - jis mylios atstumą nuvažiavo vidutiniu 487,33km/h greičiu (pirminio ir grįžtamojo važiavimo vidurkis buvo šiek tiek mažesnis ir sudarė 484,3km/h).
VBB2.5 tikslas buvo pasiekti analogišką rekordą, tačiau šį kartą vien tik elektra varomų automobilių kategorijoje. Akumuliatorius transporto priemonei suteikė remianti kompanija A123. Pirminio važiavimo metu VBB2.5 sugebėjo pasiekti vidutinį vienos mylios atkarpos greitį 468km/h, tačiau po papildomų derinimų jau kitą dieną vairuotojas Rogeris Schroeris "išspaudė" 512km/h maksimalų greitį (vidutinis greitis sudarė 495km/h).
Rekordui įregistruoti kol kas dar reikalingas oficialus FIA patvirtinimas. Tačiau bet kuriuo atveju, naujoji greičio rekordų kartelė pašoko ne tiek jau ir mažai - ankstesnis rekordininkas važiavo net 96,5km/h lėčiau. Tačiau greičiausiai pats įdomiausias faktas yra tai, jog VBB2.5 yra tik priemonė išbandyti naujoms akumuliatorių technologijoms. Remdamiesi bandymų metu surinkta informacija, komandos nariai artimiausioje ateityje planuoja sukonstruoti VBB3 - naują elektromobilio versiją, kuri, kaip tikimasi, sumuš visus ankstesnius elektromobilių greičio rekordus.