„Mercedes“ nepraleido progos įgelti BMW: pasijuokė iš abonentinio mokesčio  (10)

Vienas iš aukščiausio lygio „Mercedes-Benz“ vadovų, atsakingų už programinę įrangą, duodamas interviu žurnalui „Top Gear“ nepraleido progos įgelti savo didžiausiems konkurentams – BMW koncernui, pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kalbėdamas apie galimybę automobilių savininkams nuomotis tam tikras papildomas opcijas ir už jas mokėti abonentinį mokestį kiekvieną mėnesį arba kiekvienus metus, jis tai pavadino pigiu pasipinigavimu.

Manuso Ostbergo nuomone, mokėti abonentinį mokestį už šildomas sėdynes arba adaptyvią greičio palaikymo sistemą yra mažų mažiausiai kvaila, mat tokio lygio įranga aukštesnės premium klasės automobiliuose turėtų būti savaime suprantama.

Abonentiniai mokesčiai tam tikroms programoms ar aplikacijoms mūsų mobiliuosiuose įrenginiuose jau seniai tapo kasdienybe. Panašu, kad abonentiniai mokesčiai atkeliauja ir į automobilius.

Tačiau, anot „Mercedes“ vadovo, tokie mokesčiai turėtų būti imami už tikrai išskirtinius privalumus ir opcijas, kurių paprastai negauna jokių kitų automobilių pirkėjai, o kai šildomas sėdynes gali turėti kone visi, net pigiausių automobilių pirkėjai už vienkartinį vos 100 eurų mokestį arba išvis nemokamai, tai imti už abomentinį mokestį yra tiesiog nepriimtina.

M.Ostbergas teigia, kad „Mercedes“ automobiliuose kai kurioms funkcijoms irgi yra numatoma įvesti abonentinius mokesčius, tačiau tai bus tikrai unikalios sistemos ir jie nebandys iš to pasipinigauti.

Nuo 2022 metų vasaros BMW koncernas įvedė abonentinius mokesčius kai kuriems privalumams ir susilaukė daugybės kritikos strėlių. Didelė dalis opcijų jų automobiliuose yra sumontuota, tačiau neaktyvuota ir jas galima aktyvuoti tik mokant nuomos mokestį.

Pavyzdžiui, už sėdynių šildymą kai kuriose rinkose bendrija prašė nuo 10 iki 20 eurų per mėnesį. Tą opciją galima išsipirkti ir metams ar daugiau į priekį. Taip pat už gan didelę priemoką pasirinkti vienkartinį mokėjimą visam laikui.

 

Tai yra pernelyg kasdieniška opcija, kad už ją reikėtų mokėti kas mėnesinį mokestį. Beje, po metų abonentą už sėdynių šildymą bavarams teko atšaukti, nes pirkėjai buvo labai nepatenkinti tokiais vokiečių pasipinigavimo būdais.

Tačiau kitoms funkcijoms vokiečiai taiko abonentinį mokestį, netgi tokioms, kurios skirtos labiau eismo saugumui, o ne komfortui, pavyzdžiui, adaptyvūs priekiniai žibintai arba adaptyvi greičio palaikymo kontrolė.

Kai kuriose rinkose reikia nuomotis netgi „Apple CarPlay“ sistemą, distancinę galimybę atsidaryti langus ar liuką, sportišką variklio garsą ir panašiai.

 

„Mercedes-Benz“ kompanija į tai žiūri kiek solidžiau, pavyzdžiui, už metinį abonentinį mokestį „Mercedes EQS“ modeliams siūloma galimybė pasukti galinius ratus didesniu kampu. Standartiškai jie sukasi 4,5 laipsnio, o už 500 eurų per metus jie galėtų pasisukti net 10 laipsnių ir tai gerokai padidintų automobilio manevringumą.

Pasipinigavimas iš abonentinių mokesčių yra labai viliojantis dalykas daugeliui gamintojų. Pavyzdžiui, „Stellantis“ koncernas vien iš jų tikisi 2026 metais gauti keturis milijardus eurų per metus, o po dešimtmečio abonentiniai mokesčiai turėtų atnešti po 20 milijardų eurų kiekvienais metais.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Žinių Radijas
(3)
(21)
(-18)

Komentarai (10)

Susijusios žymos: