Novatoriškos „Mercedes-Benz“ technologijos automobilį paverčia kai kuo daugiau ()
Daugumai žmonių automobilis yra tik transporto priemonė – būdas judėti iš taško A į tašką B. „Mercedes-Benz“ siekia tapti daugiau nei transporto priemone. Automobiliu – biuru, kuriame vadovas gali net kelyje dalyvauti verslo susitikimuose. Taip pat automobiliu – namais, kurie būtų jaukūs, saugūs ir komfortiški Jums ir Jūsų šeimai. Automobiliu – kino sale, kurioje kartu važiuojantys bičiuliai gali žiūrėti filmus, žaisti žaidimus ar klausytis mėgstamos muzikos. Automobiliu – Spa, Formulės – 1 bolidu, saugia erdve Jums ir Jūsų artimiesiems. Visi šie scenarijai automobilyje įmanomi tik tuo atveju, jei jame įdiegti atitinkami techniniai sprendimai ir išskirtinės inovacijos. Tai dabar ir yra „Mercedes-Benz“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Namų jaukumas
Interjeras, komfortas, apšvietimas – visa tai automobilių kūrėjai ir jų dizaineriai tobulina jau seniai. Prabangių automobilių interjerai dažnai jau panašūs į prašmatnios jachtos kokpitą ar jaukią namų erdvę. „Mercedes-Benz“ medžiagos ir dizainas suteikia estetinį ir taktilinį pasigėrėjimą, per visą priekinę panelę besitęsiantis „MBUX Hyperscreen“ ištiso stiklo ekranas primena kosminį laivą, tačiau didžiausia naujiena – virtualus asistentas, kurį galime pavadinti „žmogiškuoju faktoriumi“, visiškai naujame lygyje apjungiančiu technologijas ir žmogišką empatiją. Naujasis MBUX virtualusis asistentas yra kol kas labiausiai žmogų primenanti „Mercedes-Benz“ sąsaja tarp automobilio ir jo šeimininko. Todėl naujajame „Mercedes-Benz“ automobilyje žmonės jaučiasi kaip prabangiuose namuose, prižiūrimuose išmanaus liokajaus.
Pasitelkus DI buvo pasistengta, kad vairuotojui būtų kuo lengviau ir patogiau atlikti visus individualiai jam įprastus veiksmus. Remdamasis ankstesniu vairuotojo elgesiu ir atsižvelgdamas į realią situaciją, asistentas padeda susikurti programuojamas rutinas, kaip pavyzdžiui, ryte gali įjungti vairuotojui karščiausias užsienio naujienas, o po darbo dienos važiuojant namo palepinti atpalaiduojančia muzika, ramiu salono apšvietimu ir sėdynėse įjungta masažo programa. Tokiu būdu galima išsaugoti ir kitus pasirinktus pramogų ir komforto algoritmus ir įjungti juos pasirinktu laiku.
Virtualus asistentas automobilyje parenka idealų mikroklimatą (Energizing Control paketas), tam naudodamas daugelio zonų klimato kontrolę, pagal įvairius algoritmus veikiančius elektrifikuotus oro paskirstymo deflektorius ir kliento pasirinktus oro gaiviklius. Prie muzikos ir nuotaikos prisitaikanti šviesa ir įtraukianti garso sistema su „Dolby Atmos“ bei kartu su „Audible“ ir „Amazon Music“ sukurtomis paslaugomis taip pat prisideda prie išskirtinio jaukumo ir pojūčio, kad esi savo namuose. Tie, kuriuos važiavimas automobilyje „užsupa“ ir verčia jaustis prastai – naujame „Mercedes-Benz“ turėtų užsisakyti „Energizing Plus“ paketą, nes būtent jis apsaugo važiuojančius nuo „jūros ligos“.
Dar 1995 m. pirmas „Mercedes-Benz“ automobilis be žmogaus įsikišimo įveikė net 1609 km. Tačiau dabar „Mercedes-Benz“ padarė tai, kas iki šiol nepavyko nei vienai automobilių gamybos kompanijai. JAV (Nevados valstija) ir Vokietija yra pirmosios šalys pasaulyje, kuriose šios kompanijos automobiliui buvo sertifikuotas 3 lygio autopilotas, kas reiškia, jog vairuotojas gali visiškai pasitikėti automobiliu ir tam tikromis aplinkybėmis visiškai paleisti vairą. Tai pirmas 3 lygio sertifikatas pasaulyje ir ši „Mercedes-Benz“ funkcija dar labiau priartina automobilį prie jaukių namų sąvokos, nes jame galima atsipalaiduoti ir ilsėtis.
Biuras automobilyje
Tradiciškai „Mercedes-Benz“ galvoja ir apie verslo klientus. Jau minėtas DI asistentas padeda ir užsiėmusiems žmonėms, kuriems vėluojant į kalendoriuje pažymėtą susitikimą galės pasiūlyti prisijungti prie pokalbio nuotoliu tiesiai iš automobilio, o atėjus elektroniniam paštui su žymeniu „skubu“, rekomenduos stabtelėti šalikėlėje ir jį perskaityti. Naudodami „In-Car Office“, kelyje “Mercedes-Benz“ vairuotojai visuomet išlieka produktyvūs ir nuolat gauna naujausią informaciją. Dėl garsinio el. laiškų skaitymo, el. laiškų ir kalendoriaus įrašų kūrimo balso komandomis bei telefoninių konferencijų priminimo su automatiniu rinkimu funkcijų, važiuojantys „Mercedes-Benz“ gali visiškai susitelkti į kelionę – ir vis tiek dirbti lyg savo ofise.
Praverčia ir kitos algoritminės „rutinos“, kurias galės susikurti kiekvienas besinaudojantis „Mercedes-Benz“. Automobilis, gali nustatytu laiku ryte paleisti biržos apžvalgas, į mokyklą vežami vaikai netrukdys, nes juos žaidimais užims „Hyperscreen“ ekranas, o „Energizing Comfort“ paketas, remdamasis „Garmin“ laikrodžio duomenimis, pritaikys interjerą prie jūsų nusiteikimo. Išskirtinio komforto, greitį reguliuojančių kalnelių poveikį kompensuojanti ir kelią iš anksto žinanti važiuoklė ir didžiausias priekinio stiklo projektorius, netrukdantis, kai vairuoti tenka susikaupus – visa tai nauja „Mercedes-Benz“ realybė primenanti verslo klasės vietas lėktuve.
Saugi erdvė
Sėdę į „Mercedes-Benz“ nenusimins ir vairuotojai su oktaniniu skaičiumi kraujyje. „Mercedes-Benz“ Formulė-1 komanda ir toliau lieka idėjų generatoriumi bei naujausių technologijų poligonu serijinius automobilius kuriantiems inžinieriams. Hibridinės technologijos, pasiekiančios tviskančius automobilius „Mercedes-Benz“ salonuose, yra lenktyninėmis sąlygomis išbandomos viso pasaulio Formulė-1 trasose.
Yra ir kitų naujienų vairavimo malonumą vertinantiems klientams. Papildančios realybės navigacija, kuri realiu laiku projektuoja virtualiąją realybę tiesiai ant tikro aplinkinio vaizdo, padeda žaibiškai susigaudyti miestų kamščiuose ir neklystamai pasirinkti kelią painiuose transporto mazguose. Judėjimo kryptis, kelio ženklinimas ir kita aktuali informacija gali būti pateikta tiek navigacijos ekrane, tiek ir tiesiai ant priekinio stiklo („Head-up Display“). Taip pavyksta suderinti sportiško vairavimo stilių ir „Mercedes-Benz“ būdingą saugumą: priekinis stiklas ir ekranai paverčia vairuotojo vietą skaitmenine vairuotojo kabina, kur už lango matomas realus vaizdas bus papildytas svarbia virtualia informacija. Tokiu būdu, visas jūsų dėmesys išlieka sutelktas į kelią ir priešais jus vykstantį eismą.
MBUX „Augmented Navigation“ sistema vairuotojui talkina ir kitose situacijose. Jei iki šiol jus erzino per aukštai pakabinti šviesoforai, kurių nebesimatė sustojus pirmoje sankryžos eilėje, tai dabar šviesoforo vaizdą galima matyti ekrane. Automobilyje lieka vis mažiau „aklųjų zonų“. Vairuotojai jau gali „matyti“ vaizdą priešais kapotą, automobilių šonuose, o dabar „Mercedes-Benz“ pasistengė, jog galėtume matyti ir vaizdą virš automobilio.
Nuolat avangarde
Nors fantastinius filmus primenančios funkcijos kol kas prieinamos ne visuose „Mercedes-Benz“ automobilių modeliuose ir ne visose šalyse, tačiau vardinam tik tas naujienas, kurios jau peržengė laboratorijų sienas ir yra pradedamos diegti į serijinius automobilius. „Mercedes-Benz“ nuosekliai siekia būti pripažintu automobilių pramonės idėjų lyderiu bei inovatoriumi, todėl kasmet pristato rinkai vis daugiau saugumo, komforto ir patikimumo sprendimų.
2024-tais metais kompanijos salonus pasieks atnaujinti EQA ir EQB elektromobiliai, taip pat laukiamas naujasis Vito, CLA, V ir G klasių modeliai. Bus paskelbti ir ilgai laukti EQG ir AMG GT automobiliai. Todėl naujienų buvo, yra ir bus, o „Mercedes-Benz“ ir toliau sieks, jog jų automobilių vairuotojai jaustų, jog vairuodami „F-1“ bolidą dirba moderniame biure ir tuo pačiu ilsisi jaukiuose namuose.
Visada priekyje
„Mercedes-Benz“ visais laikais siekė būti pirmieji ir visur įsiverždavo kaip gaivaus oro gūsis. Viskas prasidėjo nuo to, kai 1886-tais metais Carl Benz gavo patentą Nr. 37435, kuris sumažino pasaulį, nes tai buvo pirmojo automobilio patentas ir netrukus pasaulyje viskas pasidarė daug arčiau nei anksčiau.
„Mercedes-Benz“ kasmet gauna apie 2000 patentų ir visi jie skirti vairavimo kokybei gerinti, didinti saugumą, komfortą, ekonomiškumą. „Mercedes-Benz“ visuomet buvo kompanija su didžiuliu techniniu ir moksliniu potencialu, ne kartą privertusi nustatyti naujas ribas ir susitarti dėl naujų žaidimo taisyklių. Dar tolimais 1906 metais kompanija sukūrė pirmuosius elektrinius hibridus. 1921-ais, įdiegdami variklių kompresorius, atvertė naują puslapį automobilių sporte. 1923-čiais – sunkiojo transporto revoliucija ir pirmasis dyzelinis sunkvežimis. 1931-ais pirmas automobilis su nepriklausoma pakaba, 1948-ais - pirmieji elektriniai langai. 1958-tais pirmieji žmonių gyvybes saugantys saugumo testai. 1978-tais – ABS, 1995-tais – ESP, 2000-tais – telemetrija, 2002 metais – „pre-safe“ sistema.
„Mercedes-Benz“ buvo, yra ir bus kompanija, kuri siekia mokslinį potencialą paversti praktiškai pritaikomais komfortą, saugumą ir vairavimo malonumą užtikrinančiais sprendimais.