Miestuose – pirmieji greitkeliai dviratininkams (Video) (16)
Prasidėjusi žiema Lietuvoje daugelį privertė nulipti nuo dviračių, o Kopenhagoje, kur jais važinėjama bet kokiu oru, pradedama pirmųjų pasaulyje greitkelių dviratininkams statyba.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kopenhagoje, kuri kartu su Amsterdamu vadinama Europos dviračių sostine, planuojama iš esmės pertvarkyti dviračių eismo infrastruktūrą ir nutiesti priemiesčius su miesto centru jungiančius greitkelius dviratininkams, kurie leistų patogiai atvykti į darbą negaištant laiko dviratininkų spūstyse.
Vienu draugiškiausių dviratininkams miestu laikomoje Danijos sostinėje jau prasidėjo gerai išplėtoto dviračių takų tinklo pertvarkymas į plačias dviračių magistrales – taip siekiama, kad kuo daugiau miesto gyventojų paliktų savo automobilius prie namų, praneša „Physorg.com“.
Dviračiai Kopenhagoje yra tokie populiarūs, kad kai kuriose miesto vietose, pavyzdžiui, pagrindinėje Noerrebrogade gatvėje, susidaro dviratininkų spūstys. Joje nutiestais dviračių takais kasdien važiuoja apie 36 000 dviratininkų, sakoma pranešime.
Pasak Danijos Dviratininkų asociacijos spaudos atstovo Fritso Bredalo, valdžios sprendimas tiesti greitkelius dviratininkams priimtas pačiu laiku. „Kad prasiskintum kelią į priekį, jau reikia darbuotis alkūnėmis, o kai kurie dviratininkai nėra labai dėmesingi“, - leidiniui sakė 22 metų studentė Lea Bresell. „Kopenhagos gatvės perkrautos dviratininkų, norinčių važinėti bet kokiomis oro sąlygomis“, - priduria F. Bredalas.
Pasak jo, jei septintąjį praėjusio amžiaus dešimtmetį danai automobilį laikė laisvės simboliu, tai mūsų dienomis jį jau pakeitė dviratis. „Tai transporto rūšis, kuria naudojasi visų socialinių klasių atstovai, net politikai važinėja dviračiais“, - sakė F. Bredalas.
Neatsitiktinai dviračių infrastruktūros pertvarkymas pradėtas nuo Noerrebrogade gatvės – joje dviratininkų eismo intensyvumas didžiausias Europoje, sakoma pranešime. Miesto planuotojai nusprendė joje įrengti pirmąjį Kopenhagoje aplinkai draugišką bulvarą. Perkrauti dviračių takai abiejose gatvėse pusėse bus išplėsti iki 4 metrų. Važiuojamąja gatvės dalimi galės važiuoti tik autobusai. Tačiau tai tik pradžia: Kopenhagos municipalitetas ketina plėsti dviračių magistrales ir sujungti jomis miesto priemiesčius.
Pasak Kopenhagos miesto savivaldybės Dviračių programos vadovo Andreaso Roehlo, siekiama iki 2015 metų visų žmonių, iš priemiesčių kasdien vykstančių į miesto centrą dviračiais ir jais po darbo ar paskaitų grįžtančių į namus, kiekį padidinti iki daugiau nei 50 proc. Šiuo metu dviračiais iš priemiesčių į darbą kasdien važinėja apie 37 proc. šio miesto gyventojų.
Kopenhagos miesto valdžia planuoja būsimuose dviračių greitkeliuose įrengti specialias techninio aptarnavimo stotis, kuriose būtų galima prisipūsti padangas, pataisyti grandinę ar atsigerti. Šviesoforų tinklas Kopenhagos priemiesčiuose bus sinchronizuotas taip, kad eismo pirmenybė būtų teikiama dviratininkams, o ne automobilių vairuotojams, kad pirmieji galėtų iš priemiesčių pasiekti miesto centrą greitai ir saugiai.
Šiuo metu Kopenhagoje nutiesta daugiau nei 390 kilometrų ilgio dviračio takų, ši infrastruktūra yra viena geriausiai išplėtotų visoje Europoje.
Planuojama, kad pirmieji du dviračių greitkeliai, Kopenhagos priemiesčius sujungsiantys su jos centru, bus atidaryti 2011 m. pabaigoje. Jų ilgis bus apie 15 km. Trečiasis toks greitkelis, kurio ilgis bus apie 20 kilometrų, miesto centrą su jo pakraščiais sujungs 2012 metais, sakoma pranešime.
Šiame vaizdo siužete – pasakojimas apie dviračių eismo organizavimą Kopenhagoje.