Naujieji „Audi e-tron GT“: elektra varomi šedevrai ()
„Audi e-tron GT quattro“ yra aukščiausios klasės sportiškas elektromobilis „Audi“ gamoje. Šiame keturių durų „Gran Turismo“ stiliaus automobilyje akį traukiantis dizainas dera su galingomis eksploatacinėmis savybėmis ir dinamišku valdymu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dabar „Audi“ pristato tris atnaujintas „e-tron GT“ versijas, pasižyminčias gerokai didesniu nuvažiuojamu atstumu, įkrovimo efektyvumu ir valdymo preciziškumu: „S e-tron GT“, „RS e-tron GT“ ir „RS e-tron GT performance“. Naujuosius modelius vos per 10 min galima įkrauti 280 kilometrų kelionei, o automobilio bendras nuvažiuojamas atstumas siekia iki 609 km. Be to, ypač galingas naujasis „RS e-tron GT performance“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 2,5 sekundės, o jo maksimali galia siekia net 680 kW (925 AG).
Naujieji S, RS ir „RS performance“ versijų „e-tron GT“ automobiliai pasižymi progresyviu dizainu ir novatoriškomis technologijomis. Visi jie išsiskiria elegantišku sportiškumu ir vientisa bei išraiškinga priekine dalimi, o sportiškiausi šeimos atstovai „RS e-tron GT“ ir „RS e-tron GT performance“ akį traukia radikalia priekine dalimi su RS serijai būdingomis 3D korio struktūros apverstomis „Singleframe“ grotelėmis.
Galinė naujųjų „e-tron GT“ dalis išsiskiria automobilių sporto įkvėptais elementais, pavyzdžiui, aptakiais difuzoriais ir vertikaliais raudonas atšvaitais tarp aerodinaminių kanalų. „RS e-tron GT performance“ versija taip pat pasižymi tokiais unikaliais dizaino elementais kaip pasirenkamas matinis tamsintos anglies stogas ir anglies kamufliažo detalės, kurios matomos reljefinėse bamperio struktūrose, durų apdailoje, difuzoriuje ir šoniniuose veidrodėliuose.
„Audi“ išplėtė ir ratlankių pasirinkimą, papildydama jį daug stipinų turinčiais 20 colių ratlankiais, skirtais „S e-tron GT“ ir „RS e-tron GT“ modeliams. „RS e-tron GT“ pirkėjams taip pat siūlomi du nauji šešių stipinų ratlankiai. Be to, galima rinktis kultinių „Avus“ ratlankių iš koncepcinio 1991-ųjų „Audi Avus quattro“ įkvėptus 21 colio ratlankius, pasižyminčius aiškiomis bekompromisėmis linijomis, neatsiejamomis nuo „Audi“ dizaino DNR.
Interjeras: sportui būdingi elementai ir tvarios medžiagos
„e-tron GT“ modelių viduje naudojami sportiniai elementai ir tvarios medžiagos. Naujoji „Audi“ tapatybė daro įtaką ir interjero dizainui: pakeistos sėdynės, vairas, įėjimo slenksčiai ir skaitmeninis ekranas. Visose naujosiose „e-tron GT“ šeimos versijose siūlomi nauji mediniai natūralaus linijinio antracito beržo intarpai, o „RS e-tron GT performance“ – matinės anglies kamufliažo intarpai, derantys prie eksterjero. Skirtingą išvaizdą priklausomai nuo apšvietimo sukurianti vanadžio ir antracito spalvos efekto apdaila „S e-tron GT“ versijoje yra pasirenkama, o „RS e-tron GT “ ir „RS e-tron GT performance“ versijose – standartinė.
„S e-tron GT“ versijos standartinė komplektacija išsiskiria iš viršaus bei apačios suplotu vairu bei 14 krypčių reguliuojamomis sportinėmis sėdynėmis. RS modeliuose papildomai galima užsisakyti ir sėdynes su masažo funkcija.
Interjere plačiai naudojamos tokios tvarios medžiagos kaip „Dinamica“ ir „Cascade“. „Dinamica“ atrodo kaip zomšas, tačiau pusę jos sudėties sudaro perdirbtas plastikas, dalinai gautas iš audinių atraižų. Šia medžiaga padengtos sėdynės, vairas, gaubtas virš informacinio ekrano, šoniniai veidrodėliai ir centrinė konsolė.
Naujajame „Audi“ skaitmeniniame vairuotojo kokpite realiu laiku pateikiama informacija apie akumuliatoriaus temperatūrą ir įkrovimo galią. RS versijų modeliai išsiskiria RS serijai būdingais ekrano elementais, pavyzdžiui, baltos spalvos galios ir spidometro ciferblatais, primenančiais 1994-ųjų „Audi RS 2 Avant“.
Papildomai galima rinktis išmanųjį panoraminį stogą, kuriam naudojama polimerų dispersinių skystųjų kristalų (PDLC) technologija – ji iki minimumo sumažina tiesioginių saulės spindulių poveikį ir vienu mygtuko paspaudimu skaidrų stogą gali paversti nepermatomu.
Efektyvesnis ir galingesnis: elektrinė visų ratų pavara
Priekinėje „S e-tron GT“ ir „RS e-tron GT“ ašyje montuojami nuolatinės srovės magnetiniai sinchroniniai varikliai, kurių kiekvieno galia siekia 176 kW (239 AG). „RS e-tron GT“ taip pat turi modifikuotą priekinės ašies elektronikos sistemą su tikslesniu impulsiniu keitikliu, skirtu didesnėms iškrovos srovėms. O naujai sukurtas nuolatinės srovės galinės ašies variklis dera su priekiniais agregatais. Tad visi naujieji modeliai pasižymi didesniu efektyvumu, galia ir geresniu pagreičiu.
„S e-tron GT“ maksimali galia siekia 500 kW (679 AG), „RS e-tron GT“ – 630 kW (856 AG), o „RS e-tron GT performance“ – net 680 kW (925 AG). Tad pastarasis yra galingiausias „Audi“ gaminamas automobilis.
Visi modeliai pasižymi įspūdingomis važiavimo savybėmis: „S e-tron GT“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,4 sekundės, „RS e-tron GT“ – per 2,8 sekundės, o „RS e-tron GT performance“ – vos per 2,5 sekundės. Maksimalus S modelio greitis siekia 245 km/ val., o RS serijos modeliai gali įsibėgėti iki 250 km/val.
Naujoji stabdžių sistema su standartiniais plieniniais diskais ir juodais stabdžių suportais užtikrina patikimą stabdymą. RS modeliuose naudojami volframo karbidu dengti stabdžių diskai, S modelyje juos galima rinktis papildomai. Taip pat papildomai galima rinktis raudonus arba oranžinius stabdžių suportus, visos „e-tron GT“ šeimos modeliuose papildomai siūlomi ir anglies keramikos stabdžių diskai.
Abu RS modeliai standartinėje komplektacijoje taip pat turi galios padidinimo funkciją, kuri aktyvuojama kairėje vairo pusėje įrengtu jungikliu ir dešimčiai sekundžių suteikia papildomus 70 kW galios.
Aukštos įtampos akumuliatorius dabar yra lengvesnis, pasižymi didesniu energijos tankiu ir užtikrina iki 609 km nuvažiuojamą atstumą. Akumuliatoriaus svoris, palyginti su pirmtakais, sumažėjo devyniais kilogramais, dabar jis sveria 625 kg, o jo bendroji talpa - 105 kWh (grynoji - 97 kWh). Patobulinus akumuliatoriaus aušinimą ir naudojamas medžiagas, padidėjo akumuliatoriaus talpa ir energijos tankis, o regeneracinio stabdymo galia išaugo nuo 290 iki 400 kW. Vairuotojas ekrane gali pasirinkti rankinį arba automatinį energijos rekuperavimą ir pavarų perjungimo svirtimi jį valdyti, rinkdamasis iš trijų intensyvumo lygių.
Įkrovimo galia naujuosiuose modeliuose padidėjo iki 320 kW, todėl akumuliatorius didelės galios įkrovimo stotelėse nuo 10 iki 80 proc. gali būti įkraunamas per 18 minučių. Vos per 10 minučių akumuliatorių galima įkrauti 280 kilometrų kelionei. Automobilyje įdiegta „Plug&Charge“ funkcija automatiškai aktyvuoja suderinamas įkrovimo stoteles.
Naujasis aukštos įtampos ličio jonų akumuliatorius taip pat turi platesnį greitojo įkrovimo langą, leidžiantį pasiekti aukštą įkrovimo našumą net esant žemesnei oro temperatūrai, o tai padidina patogumą.
Standartinėse naujųjų modelių komplektacijose montuojama nauja pneumatinė 2 kamerų/2 vožtuvų technologija, kuri užtikrina geresnę važiavimo dinamiką ir didesnį komfortą. Papildomai galima užsisakyti naujovišką aktyviosios pakabos sistemą, suteikiančią komforto ir eksploatacinių savybių pusiausvyrą. Naudodamasis „Audi drive select“ sistema vairuotojas gali valdyti automobilio charakterį, suteikdamas jam daugiau efektyvumo, komforto arba dinamiškumo. „RS e-tron GT performance“ taip pat turi sudėtingoms trasoms optimizuotą našumo režimą.
Aktyvioji pakaba palaiko automobilio kėbulo stabilumą atliekant dinaminius manevrus, užtikrindama tikslią vairo reakciją ir subalansuotą ratų apkrovos paskirstymą. Ji neutralizuoja vibraciją važiuojant ramiai ir kompensuoja pasvyrimą posūkiuose, pradedant važiuoti ir stabdant. Pakaba taip pat turi komfortiško įsėdimo funkciją, kuri stovintį automobilį pakelia nuo 55 iki 77 milimetrų, kad į jį būtų lengviau patekti.