„Tarnaus 15 metų.“ Tada automobilis bus atiduotas į metalo laužą. Revoliucinis „Mercedes“ sprendimas

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

bahuriux 2024-11-26 21:11
Nėra labai didelė naujiena, aviacijoj naudojama labai senai. https://www.instagram.com/airborneaviat ... y5pwSSq0d/ Privalumas kad kompaktiškas devaizas gali sustabdyti dešimčių tonų lėktuvą nuo 300km/h. Problema kad didėja neamortizuojama masė juo labiau jei dar variklį sugalvotu montuoti į ratą. Kuo sunkesnis ratas ir viskas kas jame, tuo labiau nukenčia auto valdomumas.
mindaugas.vaitiekūnas 2024-11-27 01:40
Apie ką čia? Stabdant visa energija (mv^2, kur m auto masė) yra rekuperuojama ir/arba paverčiama šiluma. Na dar dalis IR spinduliuotei, bet čia jau ignoruojam. Šilumos išsklaidymui radiatoriai jau seniai naudojami. Na iš principo nieko naujo išrasta nebuvo, gal tik naujiems poreikiams pritaikytos senos sistemos. O kadangi vis dar apie mechaninę dviejų kietų kūnų trintį, tai... - jokios inovacijos čia nėra Būtų kokį hidraulinį skystį pro reguliuojamo pralaidumo vožtuvą leidę, tai bent jau kažkas naujo
immortallt 2024-11-27 08:24
Kai beveik visada stabdo su regeneracija EV, tai kur čia problema ir kodėl svarbus kilometražas? Kai kurie per 50k km stabdo su fiziniais stabdžiais vos kartą. Šiluma irgi, problema turėtų tapti pakartotinai stabdant, kas su EV, nebent lenktyniaujant aktualu.
donatasv 2024-11-27 10:13
Aš ir nelabai suprantu kur čia problema keliama su stabdžiais. Nėra taip, kad naudočiau kartą per metus bet važiuojant mieste (dažniausiai važiuoju su pilna regeneracija) numatyt viską į priekį taip, kad nereiktų standžių pakankamai sudėtinga. Praktiškai neįmanoma. Visvien kažkas sukt sumasto stoja, pėstieji ir visos kitos kliūtys kurios išlenda čia ir dabar. Aš tą ev regenraciją prilyginčiau stabdymą bėgiu, kada įmuši žemesnį bėgį ir pristabdai tp. Tik ev žemesnio bėgio mušt nereikia viskas ir taip sudirba. Už miesto gali visą 100% kelio nuvažiuot be stabdžių bet mieste viesvien pagal mano važiavimo stilių praktiškai kasdien ir ne kartą naudoju ypač dideliam sraute. Daug rečiau nei vdv bet vistiek naudoji. Tai kas tiem stabdžiams pasidaro kai juos naudoji rečiau? Mažiau kaista, mažiau išsikraipo diskai, trinkelės daug mažiau trinasi. Kur čia problema?
HardAxe 2024-11-27 10:31
nu jau, kaip aikštelėj ar kitoj siauroj vietoj apsisuksi be stabdžių?
immortallt 2024-11-27 10:37
Tradicinius stabdžius bandys išstumti iš viso, nes su EV kietųjų dalelių du šaltiniai lieka - padangos ir stabdžių kaladėlės. Realiai pastarųjų naudojama mažiau. Kas dėl kiek dažnai stabdžius naudoti tenka, čia priklauso ir nuo EV, t.y. variklio galios, ir dar tik pradėjus važiuoti su šaltu akumuliatoriumi irgi tampa stabdžiai būtini. Bet su galingu varikliu, stabdžių reikės dar mažiau. Problema didžiausia čia lieka hibridams ir VDV, kurie stabdžius daug intensyviau naudoja. Kiek EV bandęs, kur gali reguliuoti regeneracijos intensyvumą, tai uždėjus ant max (įjungus e-pedal) ir atleidus pilnai gazą, jausmas jau kaip stipriai spusteltum per stabdžius. Realiai kadangi su visais važinėdavau trumpai - iki 2 dienų, tai jungdavau ant švelnesnio stabdymo, nes neįprasdavau. Tai mane labiau veda prie kito klausimo, tai jei sistemą išbrangina ir ją riboja jau net ne kiek stabdai, kokio velnio to reikia elektromobiliams, kai dar VDV keliuose pilna? Jei +- panaši sistemos kaina - tai jokio skirtumo. P.S. e-pedal aikštelėje ir sustabdo mašiną vietoje. Prie šviesoforo reikia tik truputėli anksčiau atleisti gazą, jei neliesti stabdžio, jei pratęs agresyviau vairuoti.
HardAxe 2024-11-27 12:27
manau stabdžiai liks, vien dėl saugumo. Jeigu trenks žaibas ir t.t. ir pan, turi būti galimybė sustoti. dėl kietųjų dalelių, pas save VDV, gana sunkioj mašinoj (1.6T) pirmą kart pakeičiau kaladėles nuvažiavęs gal 110kkm. Šipuotų padangų draudimas sumažintų kietųjų dalelių kiekį tūkstančiais ar milijonais kartų.
immortallt 2024-11-27 12:39
VDV pas tave kietųjų dalelių daugiausia išmetamosiose dujose. Bet taip, šipuotos padangos, apskritai padangos, tada kaladėlės.
donatasv 2024-11-27 13:53
Nu čia drysčiau sabejoti. Regeneracinis stabdymas ir stabdymas stabdžiais tai yra du skirtingi dalykai. Jei neapskaičiuoji tinkamai laiko atleisdamas greičio pėdalą visada spaudi stabdį. Vienu pėdalu sureguliuoti viską ypač kritinėse ir ne kritinėse situacijose būtų pakankamai sudėtinga. Tokią masę staigiai, o ne tolygiai stabdyti užkertant varikliu tai kokios apkrovos eis per kėbulą ir jo komponentus? Leki autostrada 150 ir kliūtis užkerti per variklį ratus, kad nesisuktų čiuožtų jei neprasisuks per ašis tai iškels variklį.
immortallt 2024-11-27 14:23
Neiškels jokio variklio, kaip ir ratų neišplėšia nuo stabdymo. Kaip ir įsibėgėjant max kiek padangos leidžia nepraslįsti, variklių neišplėšia, taip ir stabdant, kiek padangos leidžia, neišplėš nieko. Užkirsti iki čiuožimo - nelabai praktiškas būdas sustoti. Stabdymo kelias pailgėja, apkrova stabdymo sistemai tai sumažėja. Jau berods net kelis gamintojus mačiau planuojančius atsisakyti tradicinių stabdžių ilgu laikotarpiu. Ar pavyks - neįsivaizduoju. EV gali turėti kiekvienam ratui po variklį - nesudėtinga, tada ir stabdyti gali individualiai, gali ir apsisukimą vietoje daryti judant kaip tankui, ką tik nori.
HardAxe 2024-11-27 17:59
švedijoj daug gerbėjų važinėt žiemą dygliuotom padangom. vasarą užmiestyje įsijungus ilgas ženklai taip blizga, kad kartais reik į trumpas perjungt - akina. žiemą vikas apsineša kažkokiu juodu mėšlu, niekas nebeblizga. Labiausiai įtarčiau padangų nutrintas asfalto dulkes, bet visko gali būt? O dėl straipsnio, tai principe iš naujo išrado būgninį stabdį? Nu ok... jeigu jiem to reikia.
donatasv 2024-11-27 18:13
Tai yra skirtumas kai trinkelėmis stabdomas automobilis stabdymo jėgą (laužimą) perduos į kėbulą, kai tuo tarpu stabdymas per variklį eis per dantračius ir svertis. Prototipų su varikliais ratuose jau matėm ne vieną, kad kuria tai nereiškia, kad pasiteisins ir išeis į masinę gamybą. Nes ten yra savos problemos.
bahuriux 2024-11-27 18:34
Ne, ne būgninis stabdis, o su daug rotorių ir statorių, kaip lėktuvo, arba kai kuriuse automatinėse dėžėse būna tokio tipo šlapios sankabos. Stabdo belekaip efektyviai jei tik turi kaip aušintis. Dėja tokių sistemų kaina kelis kartus jei ne dešimt kartų bus brangesnė. Kam to reikia nelabai suprantu, kai EV ir taip mažai naudoja stabdžius. -------------------- Meskit iš galvos tokius stabdžius jie per sunkūs, per daug komplikuoti, per brangūs. Ir atitolink viešpatie motorus ratuose, jei ta mašina nesveria 3-4 tonas. Ir skirta važiuoti virš 50km/h Ir taip daug avarijų su tais EV, kaip rašė t.lt, o jei dar daugiau valdomumą pabloginti su neamortizuojama mase, tai išvis bus blogai. Kažkas rašė, "kas atsitinka stabdžiams, kai mažai naudoji?" atsakymas paprastas užkirmyja suportų kreipiančiosios ir/arba prirudija kaladėlių korpusai prie suportų, kaip ir vdv atveju, ar daug, ar mažai naudosi. Pageidautina kiekvienais metais perrinkti stabdžius išmankštinti suportus ir jų kreipiančiasias, jei reikia sutepti kreipiančiujų įvores. Ir vistiek zarazos įsigudrina laikas nuo laiko užstrigti.
mindaugas.vaitiekūnas 2024-11-27 18:44
Būtent, kai "mechaninis" stabdis taptų retai naudojamas, tai sunku užtikrinti, kad jis reikalui esant suveiks. Bet jei žiūrim iš šitos perspektyvos, tai tada taip išeina, kad kiekvienas EV su regeneracija turi šią problemą, kuri veikiausiai dar net nėra traktuojama kaip problema. O jei MB daro uždarą sistemą, tai ji kaip tik turi būti patikimesnė už atvirojo tipo. Tai gal vis gi čia labiau apie tai
immortallt 2024-11-28 16:11
Dar kartą pagalvok, kai elektromobilis startuoja, variklio galią paduodamą į padangas riboja padangų sukibimas - kažkaip variklis neišlekia. Tai kodėl stabdant, kai stabdymą riboja tas pats padangų sukibimas, variklis turėtų išlėkti? Čia jau net nekalbant, kodėl būtinai rate variklis turi būti, net jei kiekvienam ratui atskiras variklis.
HardAxe 2024-11-29 09:29
ką reiškia retai naudojamas? Jis naudojamas mažesne galia - taip. Rečiau - taip. Bet jis visvien susispaudžia kaskart sustojus prie šviesoforo.