„Audi A6 e-tron“ išbandęs ekspertas: „Kritikus palieka be argumentų“ (Video) ()
Tiek pagal viena įkrova nuvažiuojamą atstumą, tiek pagal įkrovimo galimybes naujasis modelis patenka tarp geriausių visų laikų elektromobilių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naująjį „Audi A6 e-tron“ išbandęs elektromobilių entuziastas, elektrinių transporto priemonių palyginimo platformos „Bestev4me“ vienas iš įkūrėjų Tadas Ratkevičius sako, kad šis modelis nepalieka jokių argumentų už automobilius su vidaus degimo varikliais.
T. Ratkevičius tapo vienu pirmųjų naujojo „Audi A6 e-tron” vairuotojų tarptautiniame žiniasklaidos bandomųjų važiavimų renginyje Tenerifės saloje, kurį surengė „Audi“ gamykla. Čia jis taip pat turėjo galimybę pabendrauti su „Audi“ inžinieriais ir su jais aptarti tik praėjusią vasarą pristatytą elektromobilį.
Pasak elektromobilių eksperto, klausimų po „A6 e-tron“ bandymų kilo išties nemažai, o dauguma jų sukosi apie tai, kaip pavyko pasiekti tokį šio automobilio efektyvumą, kadangi tiek pagal viena įkrova nuvažiuojamą atstumą, tiek pagal įkrovimo galimybes naujasis modelis patenka tarp geriausių visų laikų elektromobilių.
Stulbinanti aerodinamika
„Audi A6 e-tron” pirkėjai gali rinktis iš „Avant“ arba „Sportback“ versijų. Abi jos pasižymi galingais, kompaktiškais ir labai efektyviais elektros varikliais bei naujai PPE platformai sukurtais ličio jonų akumuliatoriais, kurių talpa siekia 100 kWh (94,9 kWh neto). WLTP testų duomenimis, „A6 Sportback e-tron“ viena įkrova gali nuvažiuoti iki 750 kilometrų, o „A6 Avant e-tron“ – iki 720 kilometrų.
|
T. Ratkevičius pažymi, jog WLTP testai ne visuomet atitinka realybę, tačiau pasivažinėjus „A6 e-tron“ buvo akivaizdu, kad 600 kilometrų šiam elektromobiliui tikrai nėra riba, net ir nesistengiant energijos specialiai taupyti.
„Man „A6 e-tron“ šiuo metu yra vienas įspūdingiausių elektromobilių, išsiskiriantis labai dideliu efektyvumu“, – teigia T. Ratkevičius.
Pabendravęs su „Audi“ inžinieriais jis išsiaiškino, kad siekiant kuo didesnio nuvažiuojamo atstumo, ypatingas dėmesys buvo skiriamas naujojo modelio aerodinamikai, kadangi būtent oro pasipriešinimui įveikti sunaudojama labai didelė dalis elektromobilių energijos.
„Sportback“ oro pasipriešinimo koeficientas siekia tik 0,21, todėl šis automobilis, aerodinamikos požiūriu, yra geriausias visų laikų „Audi“ ir geriausia aerodinamika pasižymintis modelis visoje „Volkswagen“ grupėje. „Avant“ universalo versija taip pat pasiekia labai gerą 0,24 pasipriešinimo koeficiento vertę.
„Aerodinamika yra labai svarbi, kadangi net 34 proc. elektromobilių energijos sąnaudų lemia oro pasipriešinimas, kai automobilių su vidaus degimo varikliais – tik apie 10 proc. Tai reiškia, kad mažesnis oro pasipriešinimo koeficientas lemia mažesnes energijos sąnaudas ir leidžia nuvažiuoti toliau. Šiuo požiūriu, „A6 e-tron“ yra nepralenkiamas. Be to, nors neretai aptakaus dizaino automobiliai būna nelabai gražūs, tiek „Sportback“, tiek „Avant“ tikrai atrodo įspūdingai ir gatvėse traukia žvilgsnius“, – sako T. Ratkevičius.
Tarp 1 proc. pačių geriausių
T. Ratkevičiaus įkurtos elektromobilių palyginimo platformos „Bestev4me“ duomenimis, „Audi A6 e-tron“ pagal viena įkrova nuvažiuojamą atstumą patenka tarp 1 proc. geriausių elektromobilių šiuo metu parduodamų Europoje. Pasiekti tokį rezultatą leido ne tik viena didžiausių baterijų rinkoje ir įspūdinga aerodinamika, bet ir kiti sprendimai. Pavyzdžiui, ypač efektyvi regeneracinė sistema, stabdymo metu leidžianti atgauti dalį energijos ir galinti energijos atsargas pildyti galia, siekiančia net iki 220 kW.
Pašnekovas pasakoja, kad norėdamas išbandyti regeneracinės sistemos galimybes, jis Tenerifėje atliko testą – specialiai pakilo į Teidės ugnikalnio viršūnę, kad paskui nuo jos leidžiantis elektros variklis veiktų kaip generatorius: „Rezultatas buvo toks, kad nusileidus energijos likutis baterijoje buvo didesnis nei prieš pradedant kilti. Tad šioje srityje „Audi“ inžinieriai taip pat padirbėjo labai įspūdingai.“
A. Ratkevičius išskiria ir įspūdingą „Audi A6 e-tron“ 800 voltų įkrovimo technologiją, kuri baterijai leidžia priimti iki 270 kW įkrovimo galią. Paprastai kalbant, tai reiškia, kad energijos 100 kilometrų kelionei galima pasipildyti vos per 5 minutes.
„Tai yra beveik dvigubai greičiau nei siūlo artimiausi konkurentai. Daugumos kitų „premium“ segmento elektromobilių įkrovimas 100 kilometrų kelionei trunka maždaug 8 minutes“, – lygina pašnekovas.
Nors tiek Baltijos šalyse, tiek visoje Europoje absoliuti dauguma naujų automobilių pirkėjų pastaraisiais metais renkasi modelius, turinčius visureigio tipo kėbulus, T. Ratkevičius neabejoja, kad tiek „Avant“, tiek „Sportback“ versijos tikrai sulauks populiarumo.
„Žmonėms, kurie mėgsta keliauti didelius atstumus ir vežiotis daug daiktų, „A6 Avant e-tron“, manau, yra vienas geriausių pasirinkimų“, – patikina elektromobilių ekspertas.
Be to, siūlomos ir „S6 Avant e-tron“ bei „S6 Sportback e-tron“ versijos, kurios sužavės azartiškus ir dinamiką vertinančius vairuotojus. Jos nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 3,9 sekundės, o maksimalus greitis siekia 240 km/val.
Pasak T. Ratkevičiaus, „A6 e-tron“ elektros pavaros efektyvumą iškelia iki tokio lygio, kad rinktis automobilį su vidaus degimo varikliu nebėra jokios prasmės.
„Tiek šio modelio nuvažiuojamas atstumas, tiek įkrovimo sparta – tokioje aukštumoje, kad visi elektromobilių skeptikai tiesiog nebeturi argumentų“, – įsitikinęs T. Ratkevičius.