„Košmaras. Degalai brangs 54 ct!“ Rinkos ekspertai ragina ruoštis neišvengiamam  (1)

Nauja sistema kirs per vairuotojų kišenes.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Engin_Akyurt (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/gas-station-petrol-station-gasoline-8626683/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

ETS2 sistema, išplėsta dabartinės prekybos taršos leidimais sistemos forma, kirs per vairuotojų kišenes. Rinkos ekspertai ragina ruoštis neišvengiamam – degalai dar brangs...

ES apyvartinių taršos leidimų prekybos sistema (angl. Emissions Trading System) – tai anglies dioksido emisijos prekybos mechanizmas, kuriuo siekiama sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą ES.

Paprastais žodžiais tariant, įmonės gauna leidimus išleisti tam tikrą CO2 kiekį. Jeigu jos viršija joms skirtą limitą, jos turi pirkti papildomus leidimus iš kitų įmonių, kurios išskyrė mažiau anglies dioksido – sistemoje yra „birža“, kurioje galima prekiauti leidimais.

[EU+Kuponai] „2025 New Year“ išpardavimas! Kainos tokios, kad išsižiotų net Kalėdų Senelis. Energijos stotelės, PC monitoriai, vaizdo projektoriai ir kt. Ribotas kiekis
5954

„2025 New Year“ išpardavimas!

Nuolaidų kuponai

Galioja iki 2025-01-13

Iš Europos sandėlių

Iki 2 metų garantijos

1) „FOSSiBOT F2400“ - mobili energijos stotelė, 2400W, 2048Wh, LiFePO4

2) „KTC Q24T09“ - 24 colių, QHD, 180Hz žaidimų monitorius

3) „ETOE Starfish“ - 300 ANSI, 720P, Android TV, LCD vaizdo projektorius

Išsamiau

Naujoje versijoje, kuri įsigalios 2027 m., sistema apims aviacijos, pramonės, energetikos ir, svarbiausia, statybos ir kelių transporto sektorius.

ETS2 bus nustatyti griežtesni tikslai, ypač transporto sektoriuje, kuris iki 2030 m. nuo 2026 m. turės sumažinti CO2 emisiją 31 proc. palyginti su 2005 m. lygiu.

Pasak Lenkijos Nacionalinio išmetamųjų teršalų balansavimo ir valdymo centro atstovų, kuriuos cituoja portalas teraz-srodowisko.pl, naujoji ETS2 sistema gerokai skiriasi nuo ankstesnės formos ir primena „netiesioginį mokestį, taikomą degalų tiekėjams statybų ir kelių transporto sektoriuose“.

Žinoma, tai kirs per vairuotojų kišenes.

Už degalus mokėsime daugiau. ETS2 pakeis žaidimo taisykles

 

Viskas rodo, kad sistemos įdiegimą labiausiai pajus vairuotojai. ING BSK analitikų duomenimis, degalų kainos gali smarkiai pakilti. Populiaraus 95 benzino atveju padidėjimas sieks 46 grašius (11 euro centų) už litrą.

Savo ruožtu dyzelinio kuro kaina gali padidėti iki 54 grašių (13 euro centų) už litrą!

Verta paminėti, kad pagal ETS2 verslininkai privalės įsigyti papildomų CO2 emisijų leidimų, o tai gali papildomai paveikti energijos gamybos ir transporto sąnaudas.

Nors sistema neįsigalios dar dvejus metus, pramonė jau baiminasi drastiškų jos įvedimo pasekmių. Su šiais rūpesčiais dalijasi ir Lenkijos Klimato ir Aplinkos bei Fondų ir Regioninės politikos ministerijų atstovai, kurie ETS2 įvedimą bando atidėti bent trejiems metams. ES Tarybai pirmininkaujanti Lenkija gali padėti įgyvendinti šį planą – kitų valstybių narių įtikinimas bus itin svarbus šios misijos sėkmei.

 

Verta paminėti, kad kartu su ETS2 įsigalios Socialinis klimato fondas (SFK), kurio tikslas – finansiškai paremti šalių pastangas sumažinti CO2 emisiją. Jeigu pavyks atidėti sistemos įvedimą neįšaldant SFK lėšų, naujų nuostatų įsigaliojimas tokių dramatiškų pasekmių neturės.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(8)
(84)
(-76)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)