Apie eismo spūstis informuos šioms dar nesusidarius (2)
Eismo spūstys – vienas didžiausių viso pasaulio vairuotojų prakeiksmų. Kelionė, kurią daugelis tikisi būsiant greitą, virsta nesibaigiančiu vėžlinimu, stabčiojimu ar stovėjimu. Tačiau San Francisko vairuotojams spūsčių košmaras gali virsti viso labo slogiu prisiminimu – šiame didmiestyje diegiama sistema, įspėsianti vairuotojus apie spūstis joms dar nesusiformavus. Tada vairuotojas turės galimybę pakeisti savo maršrutą ar išvis kuriam laikui atsisakyti kelionės planų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kalifornijos universitete sukurta sistema, pavadinimu „The Smarter Traveler Research Initiative“ derina tiesioginius eismo duomenis su praeityje fiksuotais eismo modeliais. Tokiu būdu programinė įranga numato, kokia bus eismo situaciją artimiausias 40 min. ir eismo dalyvius apie tai informuoja el. laišku ar SMS žinute.
„Jei jau esate kelyje ir gavote pranešimą, jog artimiausiuose septyniuose kilometruose kelio susiformavusi spūstis, išeičių galite turėti nedaug, – tvirtina IBM atstovas Neivynas Lemba (Naveen Lamba). – Bet jei tokią informaciją gautumėte dar neiškeliavęs, turėtumėte galimybę likti namie, išvykti vėliau arba pasirinkti kitą kelionės maršrutą.“
Informacines paslaugas apie eismo situaciją gatvėse ir spūstis siūlo eilė bendrovių, įskaitant „Google“ ir „Microsoft“. Tačiau nemenką dalį spūsčių gatvėse sukelia autoįvykiai, kuriuos numatyti – sunku, o spūsties banga gatve nusidriekia nelyginant banga vandens paviršiumi.
Duomenis apie eismo tankumą ir spartą naujajai sistemai renka kelio dangoje įrengti indukciniai jutikliai. Šiuo metu sistemą San Franciske išbando keletas dalyvių, tačiau programinę sistemos įrangą sukūrusi bendrovė IBM ateityje puoselėja lūkesčius paslaugas teikti platesniam vartotojų ratui.
Kaip ten bebūtų, problemų gali sukelti per didelis vartotojų skaičius viename regione. „Jei visi gaus tokią pat informaciją, galima sulaukti „perdėtos reakcijos“ efekto, – atkreipia dėmesį Masačiusetso technologijų instituto civilinės aplinkos inžinerijos profesorius Mošė Ben-Akiva (Moshe Ben-Akiva). – Informuodamas vairuotojus apie spūsties riziką vienoje vietoje, gali suformuoti naują spūstį kitoje.“
IBM kuria programinę įrangą, kuri gebėtų atsižvelgti ir į šį veiksnį, numatydama, kaip prognozės gali paveikti eismo spūsčių dinamiką.