„Išaugo net 68%!“ Elektromobilių gamintojai peržengė absurdo lygį

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

tai_tu_nesinervuok 2025-02-05 11:33
"net 1 326 kg. Tai yra maždaug tiek, kiek sveria vidutinis degimo variklis" Is kokiu cia mašinų ta vidurki skaiciuojat?
kestutisz 2025-02-05 12:05
Ir kas tiksliai čia netikėto? Visada taip buvo su visais biurokratų pušinamasi projektais, tai yra aksioma.
donatasv 2025-02-05 12:29
Tik imortal vartė priešingai EV CO2 atžvilgiu švaros nesukuria, o tik iškelia iš miesto į afriką kur išgauna ar perdirba kol gauna bateriją. Technologija neparuošta, povaliui juda link to, bet kaip džiaugėsi gamintojai 2030 nebeliks vdv... nu pieva. Kuo daugiau kišim retų metalų į savo gyvenimą, tuo daugiau taršos kursim.
kestutisz 2025-02-05 12:45
Juokingiausia, kad aš netgi tokiu jog įmanoma kažką naudingo ir su elektra nuveikti, nes techniškai įmanoma, bet ne lozungais ir pushinant. Va pvz pasvajokim - pas mane pvz šeimoj 4 asmenys, 2 auto nes išvažinėja į skirtingas puses. O galėtų būt viena ala kaip tas hipių busikas su dviem vienodais galais ir lengvai perskiriama į dvi dalis, ir sujungiama kai reikia visiem kartu pavažiuot/pervežti kažką. EV atveju tai manau pilnai realizuojama.
immortallt 2025-02-05 12:56
Bent normaliai perskaityti straipsnio nesugebat ir iškart skleisti nesąmones. Straipsnis apie tai, kad akumuliatoriai didėja. Klausimas dar kaip tas vidurkis išvestas, nes kelia klausimų ar tikrai keisit dydžiai, ypač matant, kokių modelių išleidžia vis daugiau. O straipsnis apie tai, kad perka vis didesnius ir galingesnius automobilius. Elektromobilius čia įtraukė tik tam, kad skandalą padaryti. Pateikia kraštutinį pavyzdį Hummer'io, kurio svoris dar kol gamino VDV civiliams - sunkvežimio, o kuro sąnaudos, nuo 50l/h. Ir viskas pateikiama taip, kad jei ne EV, tai ne elektrinį hummer'į pirktų, bet VDV golfą. Ir nė žodžio apie tai, kad EV viso ciklo tarša didesnė nei VDV.
donatasv 2025-02-05 13:10
Eik dar sykį skaityk ir padaryk išvadas ką perskaitei. Retųjų metalų išgavimas yra vienas iš taršiausių procesų žemėje. Jei tau pirštu neparodė į faktą tai pats nesusiprasi?
immortallt 2025-02-05 18:12
Dabar proto bokštus reikės mokinti ne tik palyginti palyginamus dalykus, bet ir skaityti? Kuris tiksliai sakinys nurodo, kad didelis elektromobilis (tas pats hummer) yra daugiau taršus nei tokio pat dydžio VDV (palyginimui reikėtų imti paskutinį gamintą VDV)? Straipsnis, kuris tragiškai parašytas ir antraštė niekaip nesusijusi nei su duomenimis, nei su straipsniu, nei su išvada, remiasi faktu, kad daugėja didelių EV automobilių, tokių kaip Cybertruck, Hummer, F-150 ir pan. Ir tas niekaip nesusiję su EV, nes jei būtų ne EV, pirktų tokio pat dydžio ar didesnius VDV. Ir kas dar patogiai nutylima, kad anksčiau buvo prigaminama daug pigių, mažų EV, kad numušti vidutines CO2 emisijas koncerno, kaip tie patys Fiat500, kurių dabar jau nebenori tokių pigių daryti, todėl sudėjo 2-4x didesnius akumuliatorius, pridėjo įrangos viduje, todėl tokių parduoda jau mažiau. Taigi iš tendencijos, kad amerikonai perka vis didesnius automobilius, pasidaroma kad didesnis EV tampa taršesnis nei panašaus dydžio VDV. Apie tai nė pusės žodžio nėra. Net nėra pusės žodžio, kad pasidaro taršesnis, nei vidutinis VDV, ar net apskritai mažas VDV. Išvados, kurias galima pasidaryti, ir kurios yra teisingos yra: -Gamintojams ekologija rūpi mažiau nei pardavimai -EV pirkėjams nerūpi nei ekologija, nei žalumas (bet perka EV, nes patinka EV suteikiami privalumai) -Amerikonai turi daug psichologinių problemų, kas rodo automobilio pavertimas statuso simboliu -Amerikonų vyrų vidutinis ilgis mažas (šitas labiausiai pritemptas ir labiau su protine branda susijęs)
donatasv 2025-02-05 18:49
Taip straipsnis nelabai tinkamai išdėstė problemą, bet tai nereiškia, kad jos nėra. Čia nereikia žiūrėt į ameriką ten aplamai visai kitoks reikalas verda. Prieš daugiau nei 5 metus ev CO2 atsipirkimui buvo skaičiuojama fiat panda su 40kwh baterija ar dar mažesne. Imkime benzinine pandą kuri prasisuks su 5/6 litrais benzino nuvažiuot 100km, gausime 7 metus su ev turėsi važiuot, kad atstot prarastą CO2 baterijos gamyboje vs išmetamo per duslintuvą. Dabar imkime padorę mašiną šeimai, kad ir skoda enyaq. Tai nei per didelė, nei per maža mašina šeimai, vos ne pasatas. Kuris valgys 7/8litrus 100km, ev šioje vietoje jei norėsi važiuot padoriau eis jau 80kwh baterija. Baterijos tarša sukūrė daug didesnę problemą nei išmestas CO2 per duslintuvą. 30% daugiau taršos iš duslintuvo, o CO2 iš baterijos gamybos 2x arba visas 100%. Jei imt vidutiniškai tai būtų iki 12 metų išilgėja CO2 atgavimas.
tai_tu_nesinervuok 2025-02-05 19:30
nu bet sukuria svara pas mus. Man tai aktualu kad mieste kvepuociau svariu oru. Co2 dar maza beda butu, bet kiek kitu tersalu ismeta tie varikliai. O kad afrikoj ten kazkas uzsiters, tai antroj man vietoj. Jiems patiems (afrikieciams) turbut nelabai rupi.
donatasv 2025-02-05 19:46
Blogai kai nematai toliau nei čiurkšlė po alaus. Jei mokslininkų teiginiai teisingi ir dėl išmetamo CO2 vyksta klimato atšilimas, tai neužkalnų ir tie afrikiečiai kraustysis pas tave į kaimynystę kast. Nes viskas kas link pusiaujo taps per karšta gyventi. Negana to visos kataklizmos ir t.t.
tai_tu_nesinervuok 2025-02-05 21:30
cia manau klausimas bus tik ar isileisim. Jei noras bus, tai karines galios jie stiprios neturi, tai apsiginsim kaip NATO. Cia atrodo maza problema. Kataklizmos - sudetingesne problema. Bet siaip visu problemu pasaulio nesitikiu issprest. Be to jie turi opcija ir maziau vaiku turet, vienas kitas jei atvaziuotu, ne problema gal. Svarbu ne banditai.
donatasv 2025-02-06 01:05
Nu va po dviejų alaus ir jūra iki kelių? O jei po 4 alaus ta jūra ir toliau kils? Dėl tirpstančių ledinų. Tai ką tada? Užsiauginsi žiaunas ir eisi gyvent po vandeniu ar šausi atgal, kad įsileistų?
assa 2025-02-06 08:33
visi kažkodėl EV privalumus matote tik per CO2 emisijas, man asmeniškai kur kas didesnis privalumas (bent jau Europai) - eliminavimas priklausomybės nuo naftos tiekėjų, kas iš esmės dauguma yra priešiškos vakarų civilizacijai šalys.
donatasv 2025-02-06 08:42
Įdomiai tu čia EV pasaulyje kas valdo išteklius? Elektros pasigaminsim, o bateriją? Ličio kasyklas valdo kinas ir JAV. Kinas totaliai dominuoja EV sektoriuje, japonija šiekt tiek bando vytis technologiškai bet kolkas nelabai ką pasirodo. Tai kas gausis nuo vilko ant meškos? Nuo ruskio dar apsiginsim, o nuo kino? Be kino net ir JAV negebės surink variklio... Buvo daug šalių kur galim gaut naftos, o kas su ličiu? įšoksim į totalią monopoliją...
donatasv 2025-02-06 09:06
Šeip tiek kinas, tiek japonas žada paleist kieto būvio baterijas su 2x talpa į kg. Jei gerai pamenu kinas žadėjo 2024 paleisti masinę gamybą su 400wh į kg, o 2026 jau 500wh sutalpint. Čia ne išrast, o kalba jau ėjo apie masinę gamybą. Tai su tokia baterija jau matau EV kaip darbinį arklį. 2x tai ko turim dabar būtų visai neblogai. Vasara lafą aplamai, gali jau ir priekabą patemt pasikrovęs. Žiemą įtilpsi į tikrus 600/700, na jau neturėčiau priekaištų. Jei išlaiko tapatį ilgaamžiškumą pirkčiau ir negalvočiau. Atstumas kaip vdv, pasikrovimas gal lėčiau nei baką užpilt, bet jau gyvent galima ir verslui so tokiu. Užskaityčiau kaip technologinį šuolį, o ne kaip dabar "technologinis šuolis", o realiai degradacija, kurią bando pakavot po kilimu ir vaizduot, kad niekas to nepastebi...
HardAxe 2025-02-06 09:17
To niekada nebus, tiesiog nukris automobilių svoris.
donatasv 2025-02-06 09:20
Elektro varikliui tokį svorį tempt nėra didelė problema, mazgai taipogi atlaiko apkrovas. Kodėl turėtų krist svoris? Ev gamintojų toks kinda moto pasiekt 1k km. Dabar pasiekia 500/600 ant popieriaus. Visi puikiai supranta, kad dramblys kambaryje kurį visi bando nepastebėt yra atstumas, arba atliktas darbas per laiko tarpą. EV to neturi ir turės kažkaip išjudint.
immortallt 2025-02-06 13:24
Skaičiai apie atsipirkimus CO2 iš subinės. Atsipirkimas CO2 sutrumpėjęs, ir jis realiai kilometrais skaičiuojamas, ne metais. Vienas per metus nuvažiuoja 5 000km, kitas 150 000 km. Dabar atsipirkimas sutrumpėję iki rėžio kažkur 50 000km iki 120 000 km, lyginant panašius VDV ir EV modelius. Taip, aptariama aktuali problema, bet jinai nesusijusi su EV - kai energija tiek pigi, kad negaila ją švaistyti. Ir šiuo atveju ne tik energija, bet ir tas pats kelio resursas. Ir skirtumas tarp EV ir VDV toks, kad kai jau didesnė dalis automobilių bus elektriniai, išteklių naujų kasti beveik nebreikės, t.y. bus iš perdirbamų automobilių gaminama, tai poveikis aplinkai taps dar mažesnis. Tai, ko VDV pasiekti niekada negalės. Čia jau net nekalbant apie oro taršą, kurią sukuria mieste VDV, ir kuri yra, man asmeniškai, baisiausia. Ši tarša tai ir astmos, alergijų, autizmo epidemijos bei krūvos kitų lėtinių ligų mastų augimo. Bet ne, sustoti 10 min kas 2-3 valandas kelionėje yra baisiau, nei kei vaikas gimsta su apsigimimu ar lėtine liga. Toliau nesąmones šneki. Ličio kasyklas valdo Australija, Čilė, Argentina ir tik tada Kinija. Taip pat ličio daugiausia yra vandenyne. Tam gavybos technologijos sparčiai vystosi. Taip pat litį kartą nupirkęs gali perdirbti. Naftos atgauti negali. 1k km atstumas Aš su savo VDV 400 km nepasiekiu, jei važiuoju 140 km Po galais, didžioji dalis populiacijos per gyvenimą 1k km per dieną nenuvažiuoja. Tavo problema, kad gyveni tokiame mažame burbule, kad atrodo, visi yra tokie kaip tu, visiems reikia to paties. Pasižiūrėk aplinkui, ar tau atrodo, kad su, Dacia Sandero yaris ar renault clio chebra važinėja po 1k km vienu prisėdimu? Populiariausi modeliai ES. Ir yra max 5-10%, kurie per dieną 1k km apskritai nuvažiuoja, su pertrauka, per kurią akumuliatorių pasikrautum bei <1%, kurie be sustojimo ilgesnio nei 2 minutės, nuvažiuoja tą 1k km. Čia toks pat poreikis, kaip naujausio išmanaus telefono supermamytėms, kad angry birds galėtų 4k raiška žaisti - rinkodarinis ir įsivaizduojamas, kai realybėje, tą 4k raišką net pamiršo įsijungti, t.y. nenaudoja, nors už tai sumokėjo ekstra 50%. EV tolimesniam sparčiam augimui reikia pigaus miesto modelio, kuris realiai nuvažiuoja iki 200km ir kitai grupei asmenų, pigaus iki 400 km realaus atstumo. Visa kita, yra nišiniai produktai tiems 5-10% asmenų, kurie kalba apie automobilio dvasią tepalų dėmėje ant žemės ir benzino aromatuose, kurie kasdien dideliais atstumais tempia priekabas, pastoviai važiuojant į kalną ir prieš vėją (į abi puses).
HardAxe 2025-02-06 16:17
nu jeigu kasdien važiuoji tą 500km tai tada TIKRAI apsimoka elektromobilis. Koks nors tesla long range, kurį galima greit pasikrauti, gal net senas S modelis su nemokamu amžinu krovimu. man asmeniškai reikia priekabos, bet priekabą tempiu <15km per kartą. Reikia didelio atstumo, bet tik 6 kartus per metus. Visa kita telpa į 50km/dienai, arba 2x150km savaitgaliui, su pertrauka galutiniam taške. Krovimo stotelių pilna visur. Nu bet dabartinė mašina patogi, veikia, už ją įkeisdamas daug negausiu...
donatasv 2025-02-06 16:41
Pats dėlioji vidutiniškai žmogus per metus nuvažiuoja 15k. Tai paversiu į 7 metus nebus aišku? Mažam burbule? Rimtai? Dirbu įmonėje su 150 darbuotojų, 40 automobilų, visi iki 7 metų senumo. Tarkim darbe kia ceed automatas 2021 metų galo 180k prabėgus, antras kia ceed 2021 metų manual, 140k prabėgus. Skoda oktavia 2017 manual 280k bėgus. Dirbau švedijoje aplink stocholmą keli objektai atstumas tarp jų nuo 50 iki 100 km, toks tipo darbų vykdytojas buvau. Per diena 400/500 km sukdavau 3 metus išeilės. Uošvis lietuvoje statybų įmonę turi, 500 į dieną 140k per metus prasuka. Žmonos dėdė statybų įmonės savininkas 500+ darbuotojų. Technika dirba dieną naktį negesinama, kad atpirktų save, užbukinta mėnesiams į priekį. Verslas visur dirba, o ne rūko ofise ir laukia kol pasikraus. Gyveni hipsterių burbule kur bijosi auto panaudot ir galvoji, kad visi tai? Aš 30k prasuku uošvis 140k suka, prireiks 10 po 1k važiuojančių kad tavo vidurkis būtų. Tai nueik į pensininką ir pažiūrėk kiek jis nuvažiuoja. Gausi savo vidurkį. Visus pastatyt prie vidurkio ir užsipiskit gyvenkit kaip norit čia normalu? Verslas kuris supa mane, stambus verslas kaip lietuvoje nei vieno ev neturi kodėl? Jiems ką neapsimoka nusipirkt teslą ir važiuot pigiai? Durnas verslas nesupranta kaip taupyt? Geriau tavęs klausyt?