Elektromobilių pabaiga JAV. Trumpas skelbia karą  (45)

Donaldas Trumpas paskelbė karą elektromobiliams.



© BP63Vincent, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Electric_Vehicle_%28EV%29_used_as_an_alternative_of_energy_conservation_of_oil.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Seanas Duffy – naujasis JAV transporto sekretorius – praneša, kad keičiasi automobilių su vidaus degimo varikliu (VDV) degalų sąnaudų limitai. Dėl to JAV sumažės naujų VDV automobilių kainos ir bus nutraukta elektromobilių reklama.

Naujoji Donaldo Trumpo administracija vykdo rinkiminius pažadus. Naujai paskirtas JAV transporto departamento (DOT) sekretorius Seanas Duffy nori, kad – Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NTHSA, National Highway Traffic Safety Administration) – pakeistų CAFE (Corporate average fuel economy) taisykles, nustatančias degalų taupymo ribas naujiems automobiliams. Pasak naujojo DOT sekretoriaus, dabartinės taisyklės yra „radikalios žaliosios naujojo kurso darbotvarkės“ rezultatas ir „be reikalo didina VDV automobilių kainas“.

Šiandien Europos automobilių pramonėje galioja švaraus oro Europai taisyklės (Clean Air for Europe, CAF). Jomis nustatomi naujų VDV automobilių išmetamo CO2 kiekio ribos, o už jų viršijimą transporto priemonių gamintojams skiriamos didžiulės baudos.

[Spec. kuponas] Pats geriausias elektrinis miesto dviratis? Greitas, kokybiškas ir tiesiog neprilygstamai patogus („FIIDO C11 PRO“ apžvalga, VIDEO)
11572 2

Tereikia išmėginti kažką panašaus į „Fiido C11 Pro“, kad suprastum, kaip elektrinis dviratis pagerina visą kelionių dviračiais patirtį.

Išsamiau

Amerikiečiai taip pat turi savo reglamentus, vadinamus CAFE. Panašumas į europietišką pavadinimą nėra atsitiktinis. Ir ES, ir užsienyje – tai tas pats.

Už nustatytų limitų viršijimą automobilių gamintojams skiriamos baudos, kuriomis siekiama skatinti naudoti ekonomiškesnius variklius ir netiesiogiai didinti elektromobilių populiarumą. Tačiau netrukus tai turėtų pasikeisti – bent jau JAV.

„Amerikiečiai neturėtų būti priversti paaukoti pasirinkimo ir prieinamumo perkant naują automobilį“, – teigia Seanas Duffy.

Tęsinys kitame puslapyje:




 

Vienas iš pirmųjų naujai paskirto DOT sekretoriaus veiksmų yra keturių puslapių memorandumas dėl „CAFE programos sutvarkymo“, kuris NTHSA buvo pateiktas šių metų sausio 29 d. Dokumente nėra jokių konkrečių pasiūlymų dėl naujų ribų, tačiau jo tonas nekelia abejonių. Netrukus elektromobiliams JAV teks sunkūs laikai.

Dokumente teigiama, kad dabartinės administracijos politika yra skatinti „patikimų vidaus energijos tiekimo šaltinių, įskaitant naftą, gamtines dujas ir biokurą“ gamybą, paskirstymą ir naudojimą bei „pašalinti elektromobilių (EV) mandatą ir skatinti realų vartotojų pasirinkimą“.

Seanas Duffy taip pat apibūdina 4 pagrindinius naujosios administracijos tikslus:

  1. panaikinti reguliavimo kliūtis;
  2. užtikrinti vienodas reguliavimo sąlygas vartotojų pasirinkimui;
  3. prireikus panaikinti valstybines išmetamųjų teršalų išimtis, ribojančias benzinu varomų transporto priemonių pardavimą;
  4. Apsvarstykit galimybę panaikinti nesąžiningas subsidijas ir kitus netinkamai apgalvotus vyriausybės sukeltus rinkos iškraipymus, kurie teikia pirmenybę elektra varomoms transporto priemonėms, o ne kitoms technologijoms, ir veiksmingai įpareigoja jas pirkti asmenims, privačioms įmonėms ir vyriausybiniams subjektams, o kitos rūšys tampa nepasiekiamos.

 

Sunku būtų įsivaizduoti aiškesnę deklaraciją dėl elektromobilių skatinimo JAV nutraukimo ir bandymo paskatinti JAV ekonomiką, pagrįstą iškastiniu kuru.

Ypač iškalbingas yra cituojamo memorandumo 4 punktas, kuriame kalbama apie reglamentų, reikalaujančių tam tikrą elektrinių transporto priemonių dalį valdžios institucijų ir administracijų parkuose, panaikinimą.

Įdomu tai, kad yra daug požymių, kad elektromobilių revoliucija netrukus bus atidėta ir ES. Sausio 30 d. Europos Komisijos pirmininkė Ursula von den Leyen oficialiai pradėjo „dialogo“ procesą su Europos automobilių pramonės atstovais. Dėl to iki kovo 5 d. turi būti parengtas „išsamus veiksmų planas“, skirtas išgelbėti Europos automobilių pramonę, kuri šiuo metu suteikia darbo daugiau nei 13 mln. žmonių Senajame žemyne.

 

„Šiuo veiksmų planu bus nustatytas aiškus kursas užtikrinti, kad automobilių pramonė klestėtų Europoje ir veiksmingai konkuruotų tarptautiniu mastu“, – sakė Ursula von den Leyen

Nors dialogo iniciatyvą pradėjusi Europos liaudies partija daugiausia ragina atidėti draudimą registruoti VDV automobilius, Europos transporto priemonių gamintojų požiūriu, šiuo metu aktualiausia problema yra baudos už CO2 emisijų viršijimą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(63)
(9)
(54)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (45)