Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Absoliutas 2025-02-12 11:57
Pagaliau ES gryzta i sveika prota.
immortallt 2025-02-12 13:29
Briedai. Žaliasis kursas niekur nedings, nes žaliasis kursas yra efektyviausias ir pigiausias kelias. Dyzeliu apsinešę niekam nebus įdomūs, kai ne tik kuras pigesnis, bet ir perkant automobilį, bet kurioje klasėje, EV bus pigesnis.
kestutisz 2025-02-12 13:36
Dar kartą - kai bus pigesnis, pigesniu kuru - tada ir pirksim, be jokių abejonių. Kai neturiu skrupulų ar specifinės meilės kurui - galiu važinėt ir nekaltų mergelių ar kūdikių krauju, ypač jei juos galėtų gaminti klonavimo būdu uždaram cikle, nupilant tą kraują atuomatiškai. BET - pigiau važinėjančio piliečio EU nereikia! Reikėtų - jau dabar važinėtume dujytėmis ar ten dar kažkokios buvo fantazinės technologijos įpurškiant vandenilio, metano etc. Ir tai net apsimokėjo kol biurokratai neapsižiūrėjo kad čia kažkaip per pigiai važinėja.
HardAxe 2025-02-12 13:38
jeigu jie sumažins šiukšlių kiekį (privers suteikti garantiją 10 metų 300kkm varikliui+transmisijai+elektronikai), tai tegu...
immortallt 2025-02-12 13:56
Kuras senai pigesnis EV.
Atskirose kategorijose EV pirkti jau yra pigiau, atitinkamai, ten EV dalis ir didžiausia.
Europos gamintojai nosį krapštė kol Tesla ar kinai, pilnu tempu metėsi ant EV. Dalis gamintojų ir dabar dar investuoja į VDV kažkodėl, o ne EV.
Elektra automobiliui visada gausis pigiau, nes elektros reikia ~15-25 kWh/100 km, o angliavandenilių reikia 60-140 kWh/100 km. Tuos pačius angliavandenilius deginant pikiniuose įrenginiuose, turėsi pigesnę elektrą galutiniame taške, nes 90% laiko kainą muš žemyn AEI. O jei durnas nesi, krausi EV dažniausiai kai yra perteklius (tai darysi automatiškai), ir turėsi daug mažesnę kainą.
O didelės galios krovimas aktualus ilgose kelionėse, nes kasdieniam važiavimui (na nebent kasdien važiuoji 600+ km per dieną).
Privers suteikti garantiją kam? Elektromobilių akumuliatoriams jau privaloma garantija 8 metai 160k km. Kiek privaloma garantija VDV? 2 metai. Atskiri gamintojai akumuliatoriui jau suteikia garantiją 10 metų arba 1kk km. Elektros variklis, jei ne dizaino brokas, nematau kodėl aktualu. Ir šiaip, kuo čia išsiskiria dėl garantijų EV? Darykime visiems automobiliams 10 metų garantija arba 300k km kaip minimum. VDV kainos išaugs bent 50% tą pačią akimirką. O kai kurie gamintojai užsidarys, arba kainą kels 100%.
HardAxe 2025-02-12 17:13
aš čia apie VDV dėl garantijų kalbėjau, bet galėtų būt bendrai reguliuojamas skaičius.
VDV dabar perėjo prie mažų blokų, kurių resursas sumažėjęs. Visgi automobilis neturi būti tokia prekė, kuri po 120kkm keliauja į metalo laužą. Tai gal EU galėtų pareikalauti garantijos pagrindiniam mazgui visam eksplotavimo laikotarpiui?
donatasv 2025-02-12 18:17
Mums kaip vartotojams EV yra gėris tą reikia pripažint, patiems pasigaminti kuro ir važiuot visada bus geriau, pigiau. Viena vienintelė bėda technologijai dar neatėjo laikas užkovot mases. Kinai ir japonai žada kieto būvo baterijas šeis metais paleisti į gamybą. Kiek tiesos nežinau bet talpa turėtų būti 2x dabartinės. Jei tai išpaus ir žiema turėsim realaus atstumo 600 km, kinai dabar gamina auto su 700kw krovimo greičiu tai bus hands down karšta bulkutė rinkoje. Baterijos kaina turėtų krist kartais nuo dabartinės kainos. Jei sulauksim tos dienos važiuosim švariau ir tyliau. Bet kol to nėra europa stojasi į teisingą kryptį nekonkuruoja ten kur nereikia konkuruoti, besitraukiančioje rinkoje beprasmiška.
immortallt 2025-02-13 09:54
HardAxe, atsiprašau, tada ne taip supratau. Kas yra visas eksploatavimo laikotarpis? Kai kurie ir 50 metų gali eksploatuoti. Neapibrėžti laikotarpiai labai didintų kainas.
Ir skirtumas kainos 600 km žiemą vienu prisėdimu ar 300 km vis tiek išliks kokie 5k€, ir kaip manai, ką tada rinksis absoliuti dauguma? 600+ km yra nišinis poreikis, daugelis su kuriuo susiduria rečiau nei kartą per metus, ir už tai ekstra 5k€ nemokės. 5k€ ekstra čia minimum, ir tiek išliks, nes akumuliatorius daugiau nei 2x sunkesnis bus, reiškia, reikia ir stabdžių galingesnių, augant svoriui auga energijos sąnaudos, tad ir santykinai didesnio dar akumuliatoriaus reikia, reikia konstrukcijos akumuliatoriui tvirtesnės - dar daugiau svorio, tada jau ir važiuoklės reikia rimtesnės, dar daugiau svorio. Tad masėms reikia ne 600+ km, o 300+ km nuvažiuojančių kibiriuko klasės automobilių. Na Europoje. Amerikoje reikia gargarų už pigiai.
HardAxe 2025-02-13 10:10
su mašinom gal sunku tą laikotarpį nusakyti. Bet kai gamintojas sako, pavarų dėžėj tepalo keisti nereikia, o dėžės gamintojas rekomenduoja keisti kas 120kkm. Susidaro liūdnas vaizdelis.
Buitinė technika turėtų tarnauti 5-10 metų, minimum. Priverstinė ilgesnė garantija padėtų nuo "suplanuoto senėjimo". Elementariai įdėtų brangesnius elektrolitus ir įranga tarnautų ilgiau.
immortallt 2025-02-13 10:30
Kad apart skalbimo mašinos, kuri realiai yra brokuotas dizainas ir atsisakė tokio toliau, technikai pas mane jau eina penkti metai ir niekas nebuvo sugedę (na apart žaibo išlydžio smulkios elektronikos iškepė, dar elektrinis puodas, pigiausias, vandens matyt gavo elektronikoje ir sugedo). Prieš tai kur gyvenau, šaldytuvas po 12 metų nusprogo, ir ekonominės klasės Camry skalbimo mašiną pakeitėme, nes valdymo blokas pagedęs buvo. Orkaitė, viryklė, gartraukis jau 16-tus metus skaičiuoja. Žmonos bute šaldytuvas, gartraukis, skalbimo mašina jau 20-tus metus skaičiuoja, dujinė viryklė pakeista į naujesnę, nes buvo kažkada pastatyta vienas pigiausių variantų
donatasv 2025-02-13 10:40
Nišinis poreikis tik tavo galvoje. Imk verslą ties tuo viskas ir baigiasi. Valstybė turi galimybę pirkt EV kodėl neperka? Pažiūrėk policiją, greitoji, gaistrinės, kitas valstybinis sektorius? Gal pora valstybinių įmonių nupirko ev per visą Lietuvą ir vieną policija kaune... viskas. Jei verslui apsimokėtų jis į tai investuotų ir tai nėra nišinis, mažas sektorius tavo galvoje mažas.
immortallt 2025-02-13 12:55
Jau pavyzdžius, kas perka, pavyzdžius vardinau. Pasaulyje yra kas dar daugiau perka. Vakaruose taksi parkai eina ant elektros, pas mus tar 5-8 metus teks palaukti, kol nudrožtas vakarų taksi parkas atkeliaus pas mus.
Viešieji pirkimai vykdomi mažiausia kaina, net automatų dažniausiai neperka, t.y. perka iš to segmento, kuriame EV pasiūlos nėra.
HardAxe 2025-02-13 14:13
Perka. Ne policija, bet savivaldybė, medikai (organizacinės biurokratinės mašinos, ne GPM), švietimo darbuotojai švedijoj vis dažniau persėda į EV.
Yra tokių statybininkų kaip tu, kur suka ratus po pasaulį, yra tokių kaip santechnikas/elektrikas, kur atvažiuoja iki objekto ir vakare namo važiuoja. Tokių irgi atsiranda elektrinių.
Vienas iš pagrindinių minusų skaičiuojant savikainą, tai normalesni EV gana galingi - draudimas smarkiai išauga.
donatasv 2025-02-13 14:49
Klysti ne savivaldybė perka gali nepasakot, šeis laikais savivaldybė gal tik šiek tiek prisideda. Perka PD (policijos departamentas) centralizuotai užsakymą daro ir paskui skirsto regionams pagal poreikį.
Santechnikas ir elektrikas šeis laikais suka daugiau nei aš. Gavai objektą sutariai kainą ir važiuoji. Pusbroliai valymo įmones turi klaipėdos rajone. Gavo užsakymą važiuoja į vilnių, alytų, marojampolę, kauną visur.
Matot ofiso darbą, o kas už ofiso vyksta? Bbz?
vardasas 2025-02-13 14:53
Idomu, o jei pafantazavus ir pradedam ant oro vaziuoti, nemokamai atrodytu, kazin ar ilgai tas nemokamas oras butu nemokamas? Taipat ir su ev, dabar jie vercia pirkti juos ale pigu, pigus kuras, zalia viskas, o netrukus mokesim kaip durniai uz nieka.
donatasv 2025-02-13 15:05
Mes gyvenom ir dirbdavom Siodertaile miestelyje švedijoje, sirų dykynė. Statybose namus aplink statydavo 100km spinduliu. Santechnikus ir Elektrikus visada samdydavo švedų įmones nes kitaip objekto nepriduosi, o tie atvažiuodavo iš Malmkoping, Enšiopingo, Upsalos 200km į vieną puse kartais gaudavosi jiems. Autostrada stojo 130/140 ir nesuka galvos. Aišku jei nepapuoli į kamščius kažkur aplink stokholmą.
HardAxe 2025-02-13 16:09
a6 pietuose gyvenu, vis dazniau matau elektriniais caddy busiukais juos besimalančius.
Bet čia ne praktinis poreikis o visokie VDV mokesčiai.
https://www.blocket.se/bilar/sok?q=sk%C ... 1%22%7D%7D
tokie visokie. Ir dažniausiai jie turi visiškai juokingas baterijas, ten 100-150km atstumo eilėj.
pigūs pigiai išlaikomi modeliai pasimalti vietoj servisam/statybininkam nemokant premium kainos už VDV turėjimo faktą.
O kas daug važinėjo dar neseniai vien model S kilometrus sukdavo. Ypač tais senesniais su nemokamu krovimu.
donatasv 2025-02-13 16:27
Tai tą visada kartoju kol neprivers valdžia persėsti, o tada jau bus liūdna. Norveguose yra daug geriau realiai nei pas mus. Norvegas ne es narys ir jam nerūpi es mašinų gamintojai, jis kiną jau seniai įsileidęs, apsipratęs ir važiuoja, kas pakankamai smarkiai duoda per konkurenciją, o pas mus kas bus? Mes neuždirbam kaip švedai, mums naują ev kibirą nupirkt oj oj brangu. Lietuvoje vidutines pajamas gaunant šeimoje su dviem vaikais paimt ev jau yra ką veikt. Dėvėtą? 5 metų dėvėta ryžausi imt tik tada kai baterija buvo keista prieš 2 metus. Nežinau ar pirkčiau 10 metų senumo EV su nekeista baterija. Normaliai važiuojant 5 metai +/- 15% talpos nėra 10 metų 30... kas iš baterijos bus? Kiek nuvažiuosi? Aišku didesnė baterija mažiau ciklų geriau % rodys bet vistiek.
Absoliutas 2025-02-13 19:00
Pasikartosiu, jeigu namie turi pakroveja ir daugiau niekur nevazineji tik i darba ir atgal tai EV yra puikus variantas. Jeigu neturi namie pakrovejo (o dauguma lietuviu gyvena butuose ir pakroveju neturi) arba jeigu vazineji ilgesnius atstumus tai ta EV iskeiksi visais zinomais keiksmazodziais. Parduosiu savo EV ir pirksiu benzina, bent jau galesiu pasimegauti kelionemis, o ne kaip troleibuso vairuotojas vazineti nuo vienos stoteles prie kitos.
HardAxe 2025-02-14 10:57
Jeigu neturi namie arba darbe pakrovėjo, tai nėr apie ką kalbėt. Net norvegijoj būtų nepatogu.
Su tais pačiais EV visokie niuansai. Jeigu nekalbam apie brangius ir gerus modelius tai prasideda... Arba atstums mažas, arba kraunasi tik nuo vienos fazės ir t.t.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Reikalaujame panaikinti draudimą.“ Jie grįžta į Europą