Tai jau realybė. „Perima transportą“ (Foto, Video) (1)

© Ekrano kopija | https://x.com/thinking_panda/status/1923691065527369739/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai, kas vyksta Kinijos kasykloje, rodo, kad transporto ateitis – ne tik autonominiai automobiliai didmiesčių gatvėse. Lygiai taip pat revoliucingi pokyčiai vyksta ir tose vietose, kurių nematome kasdien – pavyzdžiui, kasybos pramonėje. Autonomijos, dirbtinio intelekto ir daiktų interneto (IoT) derinys sukuria naują veikimo modelį – kai mes ne tiek vairuojame mašinas, kiek valdome sistemas.
Kita vertus, kinų sprendimas rodo, kad autonominės transporto priemonės yra prasmingiausios ten, kur niekas joms netrukdo – nenuspėjamas žmogus galėtų būti tik nepatogumas.
Kinijos nacionalinės anglių asociacijos skaičiavimais, iki šių metų pabaigos Kinijos kasyklose veiks daugiau nei 5000 autonominių sunkvežimių. Iki 2026 metų šis skaičius turėtų padvigubėti – iki 10 000 transporto priemonių. Naujos technologijos diegiamos sparčiai ir, anot tos pačios organizacijos, jau prisidėjo prie 8 procentų sumažėjusių eksploatavimo sąnaudų Kinijos anglių kasyklose. Kinija išlieka didžiausia pasaulyje anglies gamintoja, turinti apie 4300 aktyvių kasyklų.
Už kiekvienos technologinės revoliucijos kyla klausimas: o kaip su darbuotojais? Autonomizacija reiškia žemos kvalifikacijos reikalaujančių pareigybių sumažėjimą. Kita vertus, tai sukuria naujų darbo vietų: sistemų operatorių, duomenų analitikų, kibernetinio saugumo specialistų. Kasyklos tampa labiau panašios į IT laboratorijas nei į pramonės įmones.
Jei tokie sprendimai jau visu mastu veikia Kinijoje, tik laiko klausimas, kada jie pasieks Europą. Tikriausiai netrukus panašios sistemos gali atsirasti Europos uostuose, sandėliuose, saugyklose ir statybvietėse.
