ES ruošia bombą. Juodos dienos dyzeliniams automobiliams. „Atsisveikinkite su technine apžiūra“ ()
Europos Sąjunga vėl verčia varžtus.

© Santeri Viinamäki, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fueling_diesel_car_20180227.jpg
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šį kartą ES smogia senesniems dyzeliniams automobiliams. Europos Parlamento Transporto ir turizmo komitetas rengia naują privalomos techninės apžiūros direktyvos versiją. Idėja – pagerinti saugumą ir oro grynumą. Praktiškai daugelis senesnių dyzelinių automobilių savininkų gali atsisveikinti su sėkminga technine apžiūra (TA).
Viena iš pagrindinių europarlamentarų idėjų – įvesti privalomą kietųjų dalelių ir azoto oksidų išmetimo bandymą techninių apžiūrų metu. Šiuo metu Lietuvoje išmetamųjų teršalų kiekio matavimas apsiriboja dūmų matavimu, t. y. suodžių aptikimu. Tai paprastas testas, kuris iš tikrųjų nieko neparodo, nebent jūsų automobilis rūksta kaip garo variklis.
|
Naujieji reglamentai privers diagnostikos stotis įsigyti specializuotą įrangą, kuri galės aptikti ne tik dyzelino kietųjų dalelių filtro (DPF) buvimą, bet ir patikrinti, ar jis tinkamai veikia. Po pakeitimų abejonių nebekils – automobilis be veikiančio filtro tiesiog nepraeis techninės apžiūros.
Naujieji reglamentai pirmiausia paveiks senesnius automobilius. Tai taikoma transporto priemonėms, kurios yra senesnės nei 10 metų – jų savininkai turės atlikti techninę apžiūrą kiekvienais metais.
Ir čia viskas pasidaro sudėtinga. Nuo 2009 m., kai įsigaliojo „Euro 5“ standartas, gamintojai privalo montuoti DPF filtrus. Problema ta, kad po 200 000–250 000 km dauguma filtrų užsikemša ir nustoja veikti. Jų pakeitimas kainuoja brangiai, todėl daugelis vairuotojų jū tiesiog atsisako. Įsigaliojus naujiems ES reglamentams, tai nebebus įmanoma.
Praktiškai gali paaiškėti, kad techniškai puikiai veikiantis automobilis nepraeis TA vien dėl to, kad neatitinka išmetamųjų teršalų normų. Daugeliui savininkų tai reiškia viena – tokio automobilio vairavimo pabaigą. Nes investuoti į naują filtrą gali būti tiesiog beprasmiška, jei automobilio vertė yra mažesnė už remonto kainą.
Tačiau tai dar ne pokyčių pabaiga. ES planuoja įvesti privalomą ridos registravimą kiekvienos techninės apžiūros metu visose valstybėse narėse. Informacija apie ridą bus siunčiama į centrinę Europos duomenų bazę, o tai labai padės išvengti odometro duomenų klastojimo.