Automobilių rinkoje – naujas reiškinys: „nulinės ridos“ automobiliai parduodami kaip naudoti! Kas vyksta ()
Antrinę rinką užplūsta nauji automobiliai.

© Quentin Martinez (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/sleek-lineup-of-luxury-sports-cars-outdoors-30706129/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kinijoje atsirado naujas reiškinys. Antrinę rinką užplūsta nauji automobiliai. Tai automobiliai, kurių rida nulinė, bet jie yra registruoti. Todėl jie parduodami naujiems vairuotojams kaip naudoti automobiliai. Kas registruoja šiuos automobilius ir kodėl?
Naudotas automobilis iš Kinijos rinkos kartais de facto yra nauja transporto priemonė. Tai transporto priemonė, kuri net nenuvažiavo 1 km, niekada nepajudėjo iš prekybos atstovybės aikštelės ir gavo tik registracijos numerius. Tokių transporto priemonių daugėja. Šis reiškinys tampa įprastu. „Reuters“ duomenimis, šiandien Kinijoje gali būti net 3–4 tūkstančiai pardavėjų, siūlančių naujus naudotus modelius.
Jie registruoja naujus automobilius, kad padidintų pardavimus. Kainų karas tęsiasi
|
Automobilių gamintojai ir automobilių prekiautojų atstovai nenori komentuoti šios situacijos. Tačiau Kinijos vyriausybei nepatinka suintensyvėjęs naujų naudotų automobilių pardavimo reiškinys. Kinijos prekybos ministerija surengė susitikimą su gamintojais ir automobilių pramone.
Kinijos ministrams situacija nepatinka dėl paprastos priežasties. Yra daug požymių, kad procedūra turi vieną tikslą. Kalbame apie dirbtinį naujų automobilių pardavimų didinimą. Transporto priemonės įtraukiamos į registrą, tačiau de facto nekeičia savininkų. Toks mechanizmas gali būti gamintojų metų metus vykdomo kainų karo rezultatas. Padėtis naudinga vairuotojams. Jie gali pigiau nusipirkti automobilių. Tačiau manipuliavimas kenkia rinkai. Tai sukuria rezultatus, panašius į burbulą.
Ką šioje situacijoje darys Kinijos vyriausybė? Mes nekalbame apie visiškai demokratinę šalį. Todėl veiksmai, skirti sustabdyti šią praktiką, gali būti labai drastiški. Ir to rinka bijo. Netikrumas, be kita ko, matomas ir pagrindinių Kinijos gamintojų akcijų rinkos rezultatuose. „Reuters“ rašo, kad automobilių kompanijų susitikimas su vyriausybe lėmė, pavyzdžiui, BYD ir „Leapmotor“ akcijų kritimą 3,1 %.
Europoje prekiautojai taip pat parduoda naujus naudotus automobilius. Priežastis kita
Kinija nėra unikali naujų naudotų automobilių siūlymo srityje. Šis reiškinys egzistuoja visame pasaulyje. Tačiau niekur kitur jis nepasireiškia tokiu dideliu intensyvumu. Tai viena. Antra, Europoje tai lemia kita problema.
Nauji, kelerių metų senumo automobiliai yra automobiliai, kuriuos prekiautojai turėjo pirmiausia užregistruoti 2022 m., o vėliau – 2024 m. Kodėl jie turėjo tai daryti? Nes ES pasikeitė privalomos automobilių įrangos sąrašas. Jei prekiautojai nebūtų užregistravę šių automobilių savo vardu, jie niekada nebūtų buvę užregistruoti dar kartą. Jie nebūtų atitikę minimalių reikalavimų. Jokia įstaiga nebūtų leidusi jais važinėti. Europoje automobiliai nėra registruojami priverstinai, siekiant pagerinti statistiką. Mes turime kitų metodų. Gamintojai tiesiog organizuoja metų išpardavimus. Jie registruoja automobilius tik tada, kai to reikia.
