Vairuotojai netenka privilegijos. Liko vos keli mėnesiai ()
Ši privilegija yra ribota ir galioja iki 2026 m. sausio 1 d.

© hh meddia_ (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/colorful-cars-driving-on-busy-jamaican-road-32477251/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Elektromobilių vairuotojai gali važiuoti autobusų juostomis Lenkijoje, tačiau ši privilegija yra ribota ir galioja iki 2026 m. sausio 1 d. Kas toliau? Ar dabartinis įstatymas bus pratęstas?
Lenkijos vairuotojai netenka privilegijos. Liko vos keli mėnesiai
Kas gali važiuoti autobusų juosta? Be autobusų, Kelių eismo įstatymo 148.a straipsnis leidžia važiuoti autobusų juostomis elektrinėms ir vandeniliu varomoms transporto priemonėms. Autobusų juostomis taip pat gali važiuoti troleibusai, taksi, neįgaliuosius vežančios transporto priemonės ir greitosios pagalbos transporto priemonės.
Kodėl elektromobiliai gali važiuoti autobusų juostomis? Taip siekiama paskatinti vairuotojus pirkti tokio tipo automobilius. Tai ne vienintelis patogumas: elektromobilių savininkai taip pat turi teisę nemokamai parkuotis savivaldybių mokamose parkavimo zonose (SPPN).
|
Reikėtų nepamiršti, kad elektromobiliai ir vandeniliu varomos transporto priemonės autobusų juostomis gali važiuoti tik iki 2026 m. sausio 1 d. Po šios datos teisė nustoja galioti. Kas toliau? Infrastruktūros ministerija kol kas nekomentavo šio klausimo.
„Ar važiuoti autobusų juosta bus galima po 2025 m., priklauso nuo įstatymų leidėjo sprendimo ir dabartinių sprendimų poveikio viešajam transportui analizės. Galimi keli scenarijai: nuo visiško privilegijos panaikinimo iki jos apribojimo (pvz., tik automobiliams su bent 2 keleiviais) ir pratęsimo nepakitusia forma. Todėl verta jau dabar sekti reglamentų pakeitimus ir ruoštis naujoms realybėms. Elektromobilumas nesibaigia autobusų juostomis – tai pirmiausia patogumas, mažesnės naudojimo išlaidos ir realus poveikis aplinkai“, – praneša svetainė feyree.pl
Skirtingose Europos šalyse galioja skirtingi važiavimo autobusų juostomis reglamentai. Pavyzdžiui, Vokietijoje tai įmanoma, tačiau sprendimą priima vietos valdžios institucijos. Viename mieste elektromobilis gali važiuoti autobusų juosta, o kitame – ne. Jei dabartiniai reglamentai nebus pratęsti, elektromobilių vairuotojai turės pakeisti savo įpročius: už važiavimą autobusų juosta skiriama 100 zlotų (23,5 euro) bauda ir 1 baudos taškas.