Vairuotojai tai daro kiekvieną kartą prie šviesoforų. Mechanikai griebiasi už galvų. „Vien nuostoliai, net degalų ryja daugiau“ ()
Vairavimo įpročius formuojame metų metus, dažnai kartodami kitų vairuotojų klaidas.
© 0532-2008 (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/traffic-jam-automotive-row-688566/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dauguma vairuotojų daro tą pačią klaidą, kai pamato raudoną šviesą – įjungia laisvą pavarą arba per anksti nuspaudžia sankabą. Teoriškai tai turėtų taupyti kurą, tačiau praktiškai gali lemti spartesnį detalių nusidėvėjimą ir prastesnę automobilio kontrolę. Stabdymas varikliu – tai sprendimas, kuris iš tikrųjų daro skirtumą.
Vairavimo įpročius formuojame metų metus, dažnai kartodami kitų vairuotojų klaidas. Viena iš jų – automobilio stabdymo iki sustojimo prie raudonos šviesos būdas. Vieni važiuoja „ant laisvo“, kiti iškart spaudžia sankabą, ir abi grupės mano, kad elgiasi teisingai. Tuo tarpu vairavimo technikos specialistai ir mechanikai aiškiai pabrėžia, kad sveikiausias metodas automobiliui ir piniginei yra stabdymas varikliu. Tai ne tik ekonomiškiau, bet ir suteikia didesnę automobilio kontrolę, ypač staigiose situacijose.
Stabdymas varikliu. Kodėl tai geriausias būdas?
|
Stabdymas varikliu – tai palaipsnis akceleratoriaus atleidimas ir pavarų mažinimas taip, kad būtų išnaudojamas natūralus variklio pasipriešinimas greičiui mažinti. Šiuolaikiniuose automobiliuose su elektroniniu kuro įpurškimu tokiu režimu degalų sunaudojimas smarkiai mažėja, nes nuėmus koją nuo akseleratoriaus sistema nutraukia kuro tiekimą. Ši technika mažina stabdžių kaladėlių ir diskų dėvėjimąsi, gerina automobilio stabilumą ir sutrumpina reakcijos laiką avarinėse situacijose. Be to, vairuotojas išlaiko visą transporto priemonės kontrolę, nes pavara tebėra įjungta. Automobilis reaguoja iš karto ir nereikia iš naujo jungti pavaros.
Važiavimas laisva pavara. Tik iliuzinė kuro ekonomija ir prastesnė kontrolė
Daugelis vairuotojų, pamatę raudoną šviesą, įjungia laisvą pavarą tikėdami, kad taip taupo kurą. Tai – mitas. Šiuolaikiniuose automobiliuose važiavimas laisva pavara nesumažina degalų sąnaudų labiau nei stabdant varikliu, o kartais net jas padidina, nes varikliui tenka palaikyti tuščios eigos apsukas. Važiuojant laisva pavara taip pat sumažėja galimybė greitai reaguoti, pavyzdžiui, jei į kelią staiga įžengs pėsčiasis arba šviesa netikėtai persijungs į žalią. Tai ne tik techninė klaida – tai reali rizika prarasti transporto priemonės kontrolę.
Sankabos laikymas stabdant. Viena dažniausių vairuotojų klaidų
Daugelis vairuotojų per anksti nuspaudžia sankabą, norėdami greičiau sulėtėti arba jausdami lengvesnį važiavimą. Deja, tokia technika žymiai trumpina sankabos, išminamojo guolio, o automobiliuose su smagračiu – ir paties smagračio tarnavimo laiką. Sankabą reikėtų spausti tik prieš pat sustojimą arba tada, kai variklis kitaip užgestų. Tai ne tik ekonomiška, bet ir atitinka ekologiško vairavimo principus.
Kaip teisingai stabdyti prieš šviesoforą?
- Numatyti situaciją kelyje – stebėti ne tik artimiausią šviesoforą, bet ir automobilių judėjimą priekyje.
- Nuimti koją nuo akseleratoriaus ir leisti greičiui mažėti natūraliai.
- Palaipsniui mažinti pavaras, derinant apsukas prie greičio.
- Stabdį naudoti tik pačioje pabaigoje, norint galutinai sumažinti greitį.
- Sankabą spausti pačiame gale, kai automobilis beveik sustoja.
Naudojant šią techniką automobilis veikia optimaliai, mažėja degalų sąnaudos ir ilgesnį laiką tarnauja jo komponentai.
