Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
bahuriux 2013-01-22 13:34
Arba nemeluojant ir negrazinant susidomejimas auga su brangstanciu kuru ir kitais resursais.
Ekologinis vairavimas palei mane:
1 dviratis
2 troleibusai
3 auto turi buti varomas elektra is bedos, dujomis CNG, LPG.
Pirkti reikia naudota auto, arba nusispirkus nauja vaziuoti su ja iki kol remontuoti apsimoka, nes auto pagaminimas reikalauja labai daug neatsinaujinanciu resursu. Panaudojus auti iki negaliu perdirbti. Gaminti auto reikia standartizuotais moduliais ir slotais, kaip kad dabar yra stacionarus PC atveju. Tada nereikes keisti pvz bazes artimiausius 50 metu, kuri gali buti pagaminta ir is nerudijanciu medziagu. Sakysit pavojinga gyvybei vairuoti sena kledara. Sutinku, bet juk kam tie verkslenimai del zmoniu pertekliaus? Sakysit kenkia ekonomikai naudoti daiktus ilgai ir nepirkti nauju beverciu menkos kokybes daiktu. Sutinku bet juk tai taip ekologiska.
Ekonominis auto vairavimas palei mane:
1 isigyjam, kuo maziau ryjanti auto.
2 isigyjam pigu auto.
3 isigyjam toki auto kuris yra negendantis, info ieskom internetuose. Tiesa negendantis auto yra peilis ekonomikai, bet issigelbejimas ekologijai.
4. galima pagalvoti ir apie ekonomini vairavima, nors jei pasirinksit palei auksciau isvardintus punktus, galit ir negalvoti, tas mazai gelbes. Sutaupyti pavyks ne litrais o procentais, to reiketu nepamirsti. Reiskia ekonomiskam auto sutaupyti pavyks tik 0,5-1l kai tuo tarpu ryjanciam 20l, sutaupysit gal net 4 litrus.
Nerkashis 2013-01-22 15:13
Kaip suprasti: Ar tai reiškia, kad jungti pavarą net nepasiekus 2000 aps.? Dyzeliam gal ir nieko, bet benzinam?
Jau kelinti metai, žiemą ir vasarą stabdau varikliu. Ta ekonomija, kaip ir bahuriux rašė iki litro. Bet ir stabdžiai ir diskai tada tauposi, žiemą greičiau sustoju, stabilesnis auto...
deivec 2013-01-22 15:19
vel kaip sakant straipsnis....kad kazka parasyt....
ant kiek turi buti tupas...kad nesuprasti kad jeigu gazuosi is vietos o ne is leto judesi..tai kuro daugiau naudosis....
faktas kad vis daugiau naudojame irenginiu....auto vis daugiau atsiranda irenginiu....
tai kur jus ta ekologija matote :D:D:D:DD
taupyt yra truputi kas kita....
jeigu as sutaupiau 3 litrus per menesi..tai tuos 3 litrus nupirks kitas kas nors.....
jeigu zmogus tobuleja..zmoniu daugeja...
taupyk netaupes...tai tik atitolinsi ta dalyka.....kaip naftos ir duju stygius....nekalbu jau as apie gamta.....
gyvenimo buda reikia keisti....
dabar visciukus i lietuva veza is argentinos....
apelsinus is brazilijos......
tai cia labai jau taupoma ane ? :D:DD:D:D:
nebuvo lektuvu....nebuvo tiek karo pramones..nereikejo tiek naftos.....
paprasciausiai norime gerai gyventi...ir ant kiekvieno kampo po gadget'a tai ..pamirskite visokias ale ekologijas....
gamintojai turi mastyti kaip padaryti ekologiskesniu auto....bet tai bus tik labai leta evoliucija...o ne revoliucija...
energija is niekur neatsiranda.......
Nerkashis 2013-01-22 15:39
Arthuras 2013-01-22 15:49
Geriau tokių straipsnių nerašytų. Nes ir taip jau tikrai pakankamai tų, kurie bijo prisiliest prie akseleratoriaus - neduok dieve, kuro daugiau suvalgys... Jei ir galima kur išsidirbinėt ypatingai taupant, tai užmiestyje, kuri dvi juostos į vieną pusę. O ne mieste, kur eismas intensyvus, bet visada atsiranda taupuolis, kuris iki 50km/h juda 15s...
Konkrečiai stabdai varikliu, ar tik stoji su įjungta pavara?
perihellis 2013-01-22 16:11
bėgis turi būti įjungtas, o sankaba atleista visada išskyrus, kai perjunginėji bėgį ir kai stovi vietoj. Visais kitais atvejais bėgis turi būti įjungtas. Čia ne dėl ekonomijos, čia dėl saugumo
Arthuras 2013-01-22 16:16
Pats važiuoju taip pat, bet realiai, važiuojant mieste, protingai - skirtumą sunku pajust.
immortallt 2013-01-22 16:19
Keistas supratimas... Jei daiktai patvarūs, ekonomikai kenkia...
1) Patvarus daiktas kainuoja brangiau
2) Sutaupyti pinigai bus naudojami kažkur kitur
Taigi nukenčia ne ekonomika, o sektorius, šiuo atveju nukentėtų automobilių sektorius.
Nerkashis 2013-01-22 16:42
O kuo tai skiriasi? Varau mieste apie 60km/h, ketvirtu bėgiu. Pamatau, kad už puskilometrio jau mirksi žalias, tai nuimu koją nuo akseleratoriaus ir kai apsukos nukrenta iki 1000aps/min jau minu stabdį. Žiemą kai slidu jungiu trečią, tada antrą, pakol visai sustoju. Aišku, to nedarau, kai už manęs arti važiuojama. Jei pasitaikytų koks išsiblaškęs, tai ir įvažiuotų, nes nematytų stabdymo šviesų.
Tai, stabdau varikliu ar stoju? Ir tas ir tas.
Arthuras 2013-01-22 17:04
Stabdymą laikau tuomet, kai ne tik nuimi koją nuo akseleratoriaus, bet ir sužemini pavarą, kad jaustųsi akivaizdus stabdymas, o ne tik lėtėjimas. Iš esmės, tai tas pats, tik žeminant į gerokai žemesnę pavarą ir taupant diskus, kaladėles, nesitaupo sankaba ir pavarų dėžė.
perihellis 2013-01-22 17:13
na tada reiktų pačiam kažką daryti, jei sunku pajust baisingai jaučiasi ir man baisu važiuot su tais, kurie jungia laisvą pirmai progai pasitaikius, o ypač posūkiuose ir nuokalnėse. Pora žmonių jau perauklėjau, poto galėjau drąsiau jaustis tame automobilyje. Kalbant apie stabdymą varikliu, tai beveik visada gana agresyviai stabdau varikliu ir švelniai paspaustą stabdį laikau. Gaunasi, kad pamažinus bėgį variklis sukasi panašiai tiek, kiek sukasi prieš didinant bėgį. Koviniu režimu važiuojant ir 7k sukasi pamažinus bėgį.
Nerkashis 2013-01-22 17:19
Perihelis, žiemą turėtum būti atsargesnis. Kai taip užstabdysi bėgiu, gali ir sumėtyti.
Arthuras 2013-01-22 17:36
Prieš žeminant su kulnu apsukas pakeli, ar kažkaip kitaip?
perihellis 2013-01-22 17:37
na gatvėj koviniu režimu nevažiuoju. Yra tam skirtų vietų, kur galima daugiau mažiau saugiai pasivėžint. Šiaip, jei automobilis be ABS, tai netgi sveika, manyčiau, stabdant prilaikyt kiek aukštesnes apsukas. Kad kai užspaudi stabdį, užblokuoji ratus (jei užblokuoji), tada atleidinėji stabdį ir tą akimirką automobilis beveik nelėtėtų, jei variklis suktųsi žemais sūkiais, o aukštesniais sūkiais atleidinėjant stabdį stabdymas toliau vyktų varikliu, kol vėl užspaudžiamas stabdis. Aplamai saugumas daug svarbiau, nei kad ta ekonomija ar ekologija.
edit: kulnu negazuoju, kasdieniu režimu nematau reikalo
bahuriux 2013-01-22 17:52
Ne, jis teisingai raso, zymiai saugiau ir maziau sancu, kad metys su begiu, nei laisva pavara. Nes jei pvz priekis varomas betkuriuo metu uzteks tik spusteleti gaza kad ismanevruoti kai nesa. O uznesa daznai, kai yra ijungtas begis, bet paspausta sankaba, zinoma kai slidu tiktai.
As nestabdau pavarom, na nebent "svelniai stabdau pavarom" ta prasme vaziuoju, kaip iprastai tik atleidziu gaza, jei matau kad reiks stabdyti, ekonometras rodo 0,0 l/100km, bent trumpam O siaip netaupau specialiai, nes nesmagu taip vaziuoti. Mieste spaudziu tiek kiek reikia net ir iki 7000rpm, o uz miesto tikrai galima maziau pirmyn atgal maigyti gaza ir vaziuoti tolygiai ir palei eismo taisyklese nustatyta greiti, na gal +10km/h daugiau ir nereikia ir taip kuras nepigus. Todel uzmiestyje sunaudoju maziau 10% nei deklaruoja gamintojas, o mieste kaip tik daugiau.
Arthuras 2013-01-22 18:04
Tai kaip žemindamas pavaras išvengi trūktelėjimo į priekį? Ar žemini tik prie 1000-1500rpm?
perihellis 2013-01-22 18:15
kai važiuoju toli gražu iki sukibimo ribos, tas timptelėjimas visai nebaisus net posūkyje
Arthuras 2013-01-22 18:29
Už tai keleiviams ir pačiam nemalonus.
influenza 2013-01-23 00:39
Straipsnis lėkštas, nes pagal užsakymą parašytas. Žr informacijos šaltinį.
Kad didžiausias kuro sanaudų faktorius yra vairuotojas, manau žino visi vairuotojai.
Taupome tiek savo pinigus, tiek gamtą. Kam nepatinka viena, tam patinka kita.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Ekonomiškas vairavimas įmanomas ir žiemą