Ekonomiškas vairavimas įmanomas ir žiemą  (19)

Visuomenės susidomėjimas ekologinėmis idėjomis auga kartu su žmonių sąmoningumu ir noru rūpintis savo planeta, tačiau automobiliai ir vairavimas visuomet likdavo už ekologinės mados borto. Natūralu ir suprantama, kad didelė dalis gyventojų, taupydami savo laiką, automobilio atsisakyti negali, tačiau jiems derėtų pagalvoti apie ekologiškesnį vairavimo modelį.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ekologiškesnis vairavimas = ekonomiškesnis vairavimas

Nutolę nuo ekologijos turėtų įsisąmoninti, kad ekologinis vairavimas koja kojon eina ir su ekonomija, tad, jeigu planetos ateitis jums rūpi menkai, tai bent jau pilnesnę piniginę išlaikyti tikrai norėtųsi. Pakeitus vairavimo įpročius ir įsisąmoninus keletą naudingų vairavimo principų pavyktų ne tik sumažinti automobilio išmetamų teršalų bei CO2 kiekius, bet ir sutaupyti. Paskaičiuota, kad ekovairavimo principų besilaikantys vairuotojai kasmet savo išlaidas degalams sumažina net 5–10%, tad jeigu per mėnesį vairuodami mieste išleidžiate 500 Lt, pakeitę savo vairavimo įpročius kasmet sutaupytumėte po 600 Lt.

Pagrindiniai ekonominio vairavimo principai

„Ecodriving LT“ vairavimo instruktorius Andrėjus Savčenko lakoniškai pabrėžia: „Vairavimas turi būti racionalus. Automobilį turi vairuoti ne emocijos, o smegenys“. Jam pritaria ir „Ecodriving LT“ lektorius Vitoldas Milius, kuris teigia, kad vairavimas turi būti paprasčiausiai sąmoningas ir protingas: „Vairuokite racionaliai, kartu vairuosite ir ekonomiškai. Būtina pridurti, jog toks vairavimo būdas visada yra ir saugus vairavimo būdas. Tai reiškia, kad važiuojant ekonomiškai, žmogus, nieko papildomai nedarydamas vairuoja dar ir saugiai“.

Norint vairuoti ekonomiškiau ir ekologiškiau reikėtų stengtis važiuoti kuo pastovesniu greičiu, vengti transporto spūsčių, o jeigu tenka stovėti ilgiau kaip 2–3 min., reikėtų išjungti variklį. Norint sumažinti greitį (leidžiantis nuo kalno, artėjant prie šviesoforo), derėtų pavaros neišjungti, tik kaip galima anksčiau nukelti koją nuo akseleratoriaus pedalo. Elektrinius automobilio prietaisus, pavyzdžiui, oro kondicionierių, naudoti tik tuomet, kai jie tikrai būtini, taip pat neapkrauti automobilio nereikalingais daiktais – nuimti nenaudojamas stogo bagažines, jų laikiklius.

Ekonominis vairavimas šaltuoju metų laiku

Kiekvienas vairuotojas pastebi, kad esant sudėtingoms eismo sąlygoms, ypač šaltuoju metu sezonu, sunaudojama daugiau degalų, su tuo sutinka ir specialistai, tačiau tai anaiptol nėra priežastis pamiršti ekonominio vairavimo principus.

„Visi principai yra tie patys, nes pačią didžiausią dalį ir svarbą visame tame užima situacijos pamatymas ir teisingų sprendimų priėmimas. Kaip važiuoti, ką daryti, be reikalo nespausti greičio pedalo, nestabdyti, nedaryti nesąmoningų judesių. Bet faktas, kad žiemą kelio sąlygos yra kitokios, automobilio temperatūros režimai yra kitokie ir žiemą, netgi važiuojant ekonomiškai, suvartojama daugiau degalų. Tačiau didžioji dauguma ekonomiško vairavimo principų išlieka,“– teigia „Ecodriving LT“ lektorius Vitoldas Milius.

Norintys ekonomiškiau vairuoti žiemą turėtų laikytis tų pačių principų, kaip ir kitu metų laiku, tik būti dar dėmesingesni ir dar labiau susikaupti, itin kritiškai įvertinti oro sąlygas, kelio dangą, o sėdus prie vairo nepamiršti trijų ekonominio vairavimo principų: „Pirmas ir pagrindinis principas yra gebėjimas prognozuoti savo bei kitų vairuotojų veiksmus tam tikrose situacijose –tada lengviau pasirinkti tinkamą važiavimo ritmą. Tai antrasis ekonominio vairavimo principų“. Trečiuoju principu vairavimo instruktorius įvardina važiavimo tolygumą. „Pagal trečiąjį principą, reiktų pasistengti pavarą įjungti kaip galima anksčiau, važiuoti tolygiau“, - teigia A.Savčenko.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: TV3
TV3
(10)
(0)
(3)

Komentarai (19)