Koncernas „Toyota“ patvirtino gandus apie savo planus žengti giliau į kompaktiškų elektromobilių segmentą ir pasiūlyti netikėtai atrodantį elektromobilį „i-Road“, kurio koncepcija bus pristatyta 2013 m. Ženevos automobilių parodoje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
„Toyota i-Road“ – visomis prasmėmis lanksti ir nedidelių kaštų reikalaujanti transporto priemonė, skirta spūsčių kamuojamoms didmiesčių erdvėms. Tai trijų ratų dvivietis elektromobilis su uždaru kėbulu.
Bene įdomiausias ir labiausiai į akis krintantis dalykas – naujoji „Active Lean“ pakabos posvyrio sistema, kuri automatiškai balansuoja optimalų automobiliuko posvyrio kampą posūkiuose ar riedant nelygiu paviršiumi.
Vienu įkrovimu toks mažylis turėtų įveikti apie 50 km, maksimalus greitis – 45 km/val. Ličio jonų baterija energija aprūpina porą 2 kW (2,7 arklio galių) elektrinių variklių, sukančių du priekinius ratus. Baterija įkraunama maždaug per 3 val.
Dėl pakabos posvyrio sistemos automobiliukas rieda itin stabiliai, saugiai ir patogiai. Maža to, anot gamintojų, tokią transporto priemonę dėl „Active Lean“ sistemos sugebėtų vairuoti praktiškai bet kuris žmogus: kompiuteris apskaičiuoja reikiamą posvyrį pagal atliekamą posūkio kampą, girojutiklių duomenis ir elektromobilio judėjimo greitį. Pagal skaičiavimus kompiuteris siunčia signalus „Active Lean“ sistemai, o ši automatiškai pagal poreikį stumteli ratus aukštyn arba žemyn taip, kad transporto priemonė kelyje ar bekelėje išliktų optimaliai stabili. Ši sistema veikia ir automobiliui važiuojant tiesiai, tačiau banguotu kelio ar bekele.
Nors mažylis atrodo labai kompaktiškas, gamintojas nurodo, kad juo gali važiuoti du suaugusieji. Šalmų segėti nereikia. „i-Road“ yra vos 2,5 metro ilgio, 1,5 metro aukščio ir beveik metro pločio. Sveria tik 300 kg.
Kada automobiliukai būtų pradėti gaminti serijiniu būdu „Toyota“ nemini, tačiau mano, kad miestų gatvėse jie galėtų pasirodyti netolimoje ateityje.