Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Anonymous 2013-05-09 21:39
O jei abstrakčiai pagalvojus?
Sakykim, šalis - tai šeima:
Pinigai yra šeimos strateginės reikšmės reikalai. Ar kas nors atiduoda savo pinigus tvarkyti profesionalams verslininkams, nes tie geriau supranta? Ar liktų bent kiek pinigų po profų tvarkymosi?!
Taip ir šalis su bankais, kuru, elektra ir kitais strateginiais, gyvybiškai svarbiais dalykais - nenori pats tvarkyti, tai sutvarkys kiti O skolą jiems paskui atiduosi
Atidavėm kurą verslui - tai neverkim, kad verslas siekia pelno. Verslas - ne labdarynė.
O jei būtų likęs tie dalykai valdiški?
Na, su tokiu valdžiavyrių nebaudžiamumu geriau nebūtų
Visi žinom, kaip valdiškos įstaigos elgiasi su pinigais, turtu ir konkursais
manas 2013-05-09 22:47
Taikliai
immortallt 2013-05-10 02:18
Pasižiūrėk Baltarusiją. Ten turbūt 70% visos šalies veiklos yra valstybinė. Geras gyvenimas? Kažkodėl tau atrodo, kad jei bus valstybinės įmonės, tai gyvenimas bus geresnis. Kodėl verslas geriau? Todėl, kad verslas konkuruoja tarpusavyje, mažina kainas, aktyviai ieško kaip pagerinti kokybę (kokybė, tai ne tik kiek ilgai daiktas laiko) ir pagerinti pardavimus, kas yra įtikti klientams. Tuo tarpu valstybinės įmonės dažniausiai užstringa ties viena psalauga ir nelabai tobulėja, nėra konkurencijos, nėra spaudimo būti geriausiam ir dažniausiai kaina būna aukštesnė nei galėtų. Kaip pvz su šildymu. Dujomis kaip kūrėno, taip ir kūrena, kol nepradeda kas nors spausti, kad turi mažinti kainas. Jei būtų konkurencija pvz tokiu principu: norinčios įmonės valdyti kažkurio miesto šilumos tinklus dalyvauja konkurse mažuosiuose miestuose. Tie, kurie sugeba užtikrinti mažiausias šildymo kainas, tie gali pretenduoti 10 metų perimti šilumos tinklus. Jei sugebės užtikrinti ne didesnes nei kažkokią numatytą šildymo kainą - pirmenybė pratęsti sutartį. Pelną galima tada neriboti, nes vėlgi atsiranda paskata stipriai investuoti. Čia grubi idėja, galbūt ją analizuojant atsirastų problemų, kurių neišspręsi, bet idėja aiški.
Anonymous 2013-05-10 06:53
Ne, man taip neatrodo - pati idėja nuostabi; bet jos įgyvendinimas neįmanomas. Nes gyvenime nėra anei jokio mažyčio šanso valdiškoje įmonėje išgyvendinti vagystes, sukčiavimą, švogerizmą ir visus kitus dalykus, kurių nevalia viešai minėti, kad nebūtumei nutemptas į teismą už šmeižtą.
Kitas dalykas, kad taviškės idėjos apie verslo kainų mažinimą irgi nuostabios, bet irgi nesutinkamos šioje žemėje
Šildymo kainos užkeltos minimum dvigubai, dėl trigubai irgi nesiginčyčiau, bet, manau, yra savivaldybių, kur šildymas galėtų būti keturiskart brangesnis, nei yra iš tikro.
Pažiūrėk statybinių medžiagų kainas, kurias siūlo verslas... Atsarginių detalių... O kokybė?
Vienas dalykas - tai, ką mums kabina ant ausų, kitas dalykas - tai kas vyksta tikrovėje.
O gaila, pagalvok, kokia graži utopija:
valdiškas - visas strateginis verslas, kadangi tai visų mūsų mokesčių mokėtojų, tai į kainą įskaičiuota tik minimalus pelnas + savikaina! Fantastika! Niekas nesukintų skaitliukų, neskiestų žibalo, neverstų dirbti viršvalandžių, neliktų vokelių...
o verslas? Na, utopijoje? Konkuruotų kaina ir kokybe, o ne susitarimais, kad jei parduodi pigiau - bankrutuosi
Bėdos ne valdiškame ar privačiame versle, o tame, kad nei vienu, nei kitu atveju padorumo nė su žiburiu...
simuciukas8 2013-05-10 08:54
Na,kad Lietuvoje kazkoks kartelis egzistuoja sunku nesutikti.Gerai,kuro kainos dideles nes didelis akcizas,bet kodel jos nepavaldzios rinkos desniams kai didmenineje rinkoje naftos kainos krinta?Manau aisku visiems.Galima aiskinti apie likucius,apie dideles prikauptas talpas ir kitas pasakas,bet kai kainos kyla didmenineje musuose jos automatiskai kyla ir mazmenineje,lyg talpu ir nebuta DDD ,o kai didmenineje krenta,musuose vyksta stebuklai,jos dar ir pakilti gali,o nukrenta po kokio menesio,dabar jau ir daugiau laiko praejo.Na keista keista,bet naftos versle kuriame sukasi dideli pinigai kartelinius susitarimus identifikuoti labai sudetinga,praktiskai kazkas turetu prisipazinti,turime tik viena tekeja-Mazeikiu nafta,visi i ja ziuri ir nustato kaina apsiziureje.Na situacija sudetinga.
Pumper 2013-05-10 11:09
Kai ėjo kalba apie rezervų kiekius buvo pasakyta, kad kainų komisija turi tik 10 metų senumo duomenis apie degalinių rezervuarus, todėl nėra jokios galimybės paskaičiuoti, kiek jie iš tikro tų brangių atsargų turi.
andriulis 2013-05-10 11:32
Kaip pavyzdys:
Stataisi degalinę, su sklypais su visais leidimas, rezervuarais - 1mln litų. Pinigai iš kur? Bankas, reiškia moki palūkanas.
Jei degalinė planuoja dirbti visą parą, samdai 4žmones. Paskaičiuokim patys maždaug kiek sudarys DU.
O kiek papildomų mokesčių, draudimai, visokios asociacijos, apsauga, valymai, elektra, vanduo, sniego valymas, kanalizacijos siurbimas ir t.t.
Dabar prie kainodaros - pavyzdžiui vidutinė metinę marža yra apie 30ct, tai kiekvienas šiais laikais turi bent 10ct nuolaidų kortelę. Iš 30ct lieka 20ct, jeigu klientas atsiskaito bankine kortele, tai bankui už aptarnavimą moki 6-7ct nuo litro, tai jau lieka apie 14ct.
Tuomet kas tau atveža kurą? Jei savo transportas, tai benzovežio kaina, darbuotojas, leidimai. Jeigu atvežą tarpininkas, na tai apie 2ct nuo litro jam atiduodi.
Lieka kiek ten 12ct? Kas ten sakė, 2 tonų pardavimo užtenka? 2000 * 0,12=240lt *31=7440lt/mėn.
O dar banko palūkanos?
Dabar visi stengiasi, kad atsiskaitinėtų grynais arba su įmonės išduotom kortelėm.
Žinoma paskaičiavau ant vieneto, žiūrint į didesnį degalinių tinklą, tos išlaidos sumažėja, "pelnas" padidėja, bet jeigu didieji dirbs su minimalia marža, tai mažieji jau šiandien pasilaidoti gali ir išleisti krūvą bedarbių.
immortallt 2013-05-10 12:14
Andriuli, paminėt paminėjai operatyvinius kaštus, bet pamiršai atimti juos - darbuotojų algas pagrinde 4 darbuotojam kaip minimum su mokesčiais gausis 8,000 litų, jei mokėsi į rankas po 1,4000.
O ir 30ct marža kai kainos kyla dažniausiai neišlaikoma. Dabar 95 marža kažkur 30-35ct.
andriulis 2013-05-10 13:50
Tai jau darbuotojų DU net nerašiau.
Vasario-kovo mėn 95benzino marža buvo tokia, kad pardavinėjant su 12ct nuolaidų kortele ir mokant bankine kortele, buvo pardavinėjama į minusą.
Kažin kodėl šiuo metu statoil dalį degalinių perdarė į 1-2-3 automatinį tinklą? Ar kodėl lukoilas daugelį degalinių uždarė naktį, įdiegdamas savitarnos aparatus?
Viskas būtų kaip ir neblogai, jeigu kokiam Kaune degalinių kiekį sumažinus per pusę, bet nepaliekant vieno statoilo ar lukoilo. Tuomet degalinių pardavimai būtų dvigubai didesni, kas leistu pigiau pigiau pardavinėti kurą.
rimasD 2013-05-10 22:08
Jei Butkevičius nesupranta, reikia pasisamdyti mokytesnį padėjėją, kuris surinktų duomenis: Po kiek benzinas parduodamas "Mažeikių naftoje", per kiek tarpininkų praeina, kol atsiduria kolonėlėje, kiek po kiekvieno tarpininko padidėja kaina, ir kiek užsideda kolonėlė. Viskas.
rimasD 2013-05-10 22:26
P.S. Rinkoje iš tikrųjų " nėra" pardavimo kainos. Yra " pirkimo" kaina, t.y. kaina kurią dar gali sumokėti vartotojas. Ji krinta, kai vartotojų pasidaro per mažai. Be to, jei Baltarusijoje apsimoka pardavinėti degalus po 2,5 lito, o čia siūlo už beveik 2 k daugiau, gal reikėtų valstybinių akcizų apetitus pamažinti.
Anonymous 2013-05-10 22:26
Tai nelegalu Tie duomenys yra verslo paslaptis ar kaip ten vadinasi Taigi taip ir liks nežinioje
Arns 2013-05-10 22:35
ar amsimeti imbicilu ar toks esi? Žurnalistai sugalvojo skambią antraštę, ko Butkevičius nesakė, tad nereikia jam priskirti tokių skambių frazių. O ir taip, joks rimtas politikas nė negalėtu įvardyti "be fizinių faktų" tokio dalyko, nes čia jau grėstu valstybiniu kišimusi į verslą. Lietuva ne Rusija, negali vadovai susikviesti verslininkų ir pasakyti kokios kainos norėtu.
immortallt 2013-05-10 22:57
Baltarusioje valstybė subsidijuoja degalus! Žinoma ir akcizų nėra.
Akcizai Lietuvoje mažiausi arba beveik mažiausi galimi pagal ES. Nenorime paklusti vidaus taisyklėms? Tai gal atsisakom ir paramos?
O kainas sekti per tarpininkus nereikia. Jei kaltini didele kuro kaina kolonėles - pasižiūri Orlen'e didmeninę kainą, tada pasižiūri kolonėlėse ir matai skirtumą. Skirtumas dabar apie 35ct/l. O kaštai jau buvo aptarti. Ir tai tikrai ne visi kaštai. Tik dėl masto ekonomijos sugeba išlaikyti tokias kainas kolonėlės.
Jei kaltinat Orlen didelėm didmeninėm kainom, tai imi ir lygini su kitom gamyklomis kuo arčiau mūsų. Lyginant reikia gerai įsigilinti į mokesčius ir rinkų skirtumus. Pvz jei drūžba veiktų, turbūt 20ct pavyktų sumažinti kainą kuro (spėju beveik aklai), bet kol kas rusai į kalbas neina ir apsimeta, kad nepataisomai sugedo, nors diidžioji dalis vamzdyno ir toliau naudojama. Gal kai turėsim SGD, elektros jungtis ir valdžią su stuburu vėl, tada bus galima gal išsireikalauti, kad drūžba suremontuotų ir pardavinėtų naftą, nes kitaip gali sugesti elektros jungtis su Kaliningradu - mažiausiai metams Kaliningradas būtų tamsoje.
rimasD 2013-05-10 23:09
immortallt, o kam Baltarusijai subsidijuoti kuro kainas? Kodėl neimti akcizo? Jie idiotai?
Arns 2013-05-10 23:16
Tam kad nesugriūtu valstybė. Tarp algų (ne Minske) ir europinių kainų ten didelis skirtumas. Būtent dėl to ir naftą ir dujas iš Rusijos išprašinėja lengvatinėmis, draugų sąlygomis. Bet ir tai reikia visokių papildomų "pribumbasų", kaip pvz užsieniečiams neparduoti kuro už baltarusiškus pinigus...
immortallt 2013-05-10 23:35
Žinias bet kartais įsijun, kai kalbama apie Baltarusiją, tada neklausi durnų klausimų.
Beje, trečiosiose šalyse (dabar neva nekorektiška taip vadinti), daug kur kuras subsidijuojamas stipriai valstybės, nes gyventojai negali jo įpirkti nė pro kur. Pvz Egiptas - ten kuras kainuoja centus. Ir ne dėl to, kad jį pigiai pasigamina, o dėl to, kad valstybė dengia beveik visas išlaidas. O jų pajamos per mėnesį kai kur tik 100 litų. Baltarusijoje irgi ne pyragai. Didžioji dalis darbo vietų - valstybinės įmonės. Jų produktai... Na kaip čia pasakius... Dažniausiai perkami dėl sentimentų ar politinių motyvų (apart turbūt trąšos). Tarybiniais laikais Baltarusija buvo siuvimo centras ir žemės ūkio centras, dabar visa tai merdėja. Dar tau tęsti, kokios ten nesąmonės vyksta?
rimasD 2013-05-11 01:20
Man įdomu, iš kur ima pinigus subsidijoms? Ar traktoriai labai paklausūs, ar bulvės labai gerai dera? Žinau, kad pigiai gauna naftą iš Rusijos, bet ir pačioje Rusijoje kuras yra brangesnis. Štai, akcizas Lietuvoje mažesnis, o kaina didesnė, bent jau dyzelinui. Šiaip tai jau akcizą aš laikau valstybiniu ES karteliniu susitarimu, kaip gauti pinigų, kad leidžiam automobilistams pirkti degalus. O kur dar PVM, už kiekvieną duonos kepaliuką?
immortallt 2013-05-11 02:47
Žinai, prieš kaltindamas pirma galėtum ir pasidomėti. O tai aš tuoj tave ir pradėsiu kaltinti nebūtais dalykais.
Akcizas Europoje toks paplitęs, nes deja Europa beveik neturi naftos ir dujų. O energetinių prekių importas neigiamai veikia valstybės ekonomiką, nes susidaro didelės sumos bei atsiranda priklausomybė. Taip pat Europa rimčiau žiūri į aplinkos taršą.
Galų gale dėl mokesčių: nori kažką gauti iš valstybės, turi valstybė iš kažkur pinigus paimti. Ypač patinka man kai lygina mokesčius JAV su Lietuvos... Tik JAV negauni nei nemokamos medicinos, nei nemokamų mokslų, nei socialinių garantijų, nei daugumos kitų privalumų. Lyginat su UK, bet nemanau, kad tau patiktų UK medicina... Veterinarijos klinikose geresnes paslaugas suteikia.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
A. Butkevičius nesupranta, kas darosi su degalų kainomis