Štai kaip atrodo „Opel“ rytojus (Foto, Video) (3)
Parodyti, ko pirkėjai gali iš „Opel“ tikėtis ateityje. Tai – svarbiausias „Opel Monza“ koncepcinio automobilio tikslas. Novatoriško koncepcinio automobilio premjera įvyks tarptautinėje automobilių parodoje Frankfurte rugsėjo 12-22 dienomis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Junglumas: efektyvumas ir laisvos prieigos galimybės automobilyje
Efektyvumas ir junglumas (galimybė prijungti išorines sistemas ar/ir įrenginius (pvz., išmaniuosius telefonus) tapo pagrindiniu prioritetu kuriant naujos kartos „Opel” modelius. „Monza Concept“ siūlo žvilgtelėti į šių patobulinimų evoliuciją. Atsisėdus prie „Monza“ vairo, informacinė ir pramogų sistema nukels į visai naują, unikalų pasaulį. Prieš 35 metus originalioji „Monza“ taip pat pirmavo šioje srityje – ji turėjo skaitmeninį prietaisų skydelį. „Monza Concept“ vis dar modernizuojama naudojant LED projekcinę technologiją. Vairuotojai čia neras įprastų, pavienių prietaisų rodančių skirtiną informaciją; vietoj jų įrengtas platus prietaisų skydelis, besidriekiantis nuo durų iki durų ir naudojamas kaip vienas projekcinis paviršius.
Visa informacija ir dekoratyvūs elementai rodomi ant paviršiaus, kurį vairuotojas gali pritaikyti pagal savo poreikius, skonį ar nuotaiką. 18 LED projekcijų sukuria vientisą, pritaikomą, daugiafunkcinį ekraną. Tai yra pasaulinė premjera automobilių rinkoje. Ši technologija jau buvo naudota dideliuose renginiuose ir sukėlė sensaciją karalienės Elžbietos jubiliejaus šventėje. „Opel” dizaineriai pirmieji sugalvojo tai pritaikyti keleiviniame automobilyje. Įspūdinga 3D grafika atvaizduojamos svarbiausios funkcijos ir automobilio informacija – nuo interneto iki bendravimo galimybių bei dekoratyvių elementų. Vaizdas ekrane ir jos fonas gali būti pritaikytas individualiai, o funkcijos valdomos balso komanda ar valdikliais ant vairo.
Efektyvumas ir aiškumas – pagrindinis prioritetas: „Opel” inžinieriai informacijos pateikimą suprojektavo ir pritaikė vairuotojo patogumui. Tikslas buvo supaprastinti naudojimą, kad automobilio informacija, navigacija, išmanių telefonų aplinka ar prieigos galimybės atsirastų tik tada kai reikia. Todėl vairuotojas gali naudotis įvairia informacija, tačiau vienu metu jis nebus apkrautas dideliu kiekiu teksto ar paveikslėliais.
„Monza Concept” tampa vairuotojo ir automobilio sąsajos (HMI, Human-Machine-Interface) ateities modeliu, nes jo interjeras suprojektuotas remiantis naujausiai tyrimais šioje srityje. Tai pritaikyta ir išmaniam telefonui, kuris integruojamas „Monza“ automobilyje. Su trimis prisijungimo žodžiais – ME, US ir ALL – vairuotojas neatitraukdamas dėmesio nuo vairavimo gali susisiekti su draugais, šeimos nariais ar tiesiog prisijungti prie interneto bendruomenės. Su ME informacinė pramoginė sistema atjungia vairuotojo išmanų telefoną ir teikia tik su vairavimu susijusią informaciją. US – leis „Monza Concept“ keleiviams prisijungti prie pasirinktos grupės žmonių ar šeimos narių: jie gali prisijungti prie automobilio informacinės sistemos naudodamiesi savo komunikacijos prietaisais, keistis informacija, muzikos įrašais, paveikslėliais, dalyvauti pokalbiuose, palikti pranešimus socialinių tinklų paskyrose ir t.t. Po US seka ALL. Tai leidžia vairuotojui prisijungti prie išorinio pasaulio. Pavyzdžiui, vairuotojai gali pasidalinti savo suplanuotais maršrutais internete naudojantis planšete ar išmaniu telefonu, ir taip susitikti kelyje – tai nauja galimybė akimirksniu dalintis informacija.
Su šia novatoriška informacine ir pramogų sistema bei junglumo technologijomis, „Monza Concept“ parodo kiek toli į priekį galvoja dizaineriai ir inžinieriai kurdami ateities automobilius, kurie harmoningai įsilies į visuomenę.
Moderni jutiminė ir junglumo technologija „Monza“ koncepciniame automobilyje gali pasiūlyti dar daugiau: pademonstruojama pa˛angi „Car-to-Car“ ir „Car-to-X“ sistemos – prielaidos ateities savaiminiam važiavimui ir kitos sritys, ties kuriomis „Opel“ tyrimų departamentas šiuo metu intensyviai dirba. Visapusiškai sujungus eismo dalyvius ir pagerinus jų bendravimus ryšius, padidėja sauga, nes pavojingos eismo situacijos registruojamos daug tiksliau ir greičiau nei anksčiau.
Universalumas: modulinės konstrukcijos, pavaros sistemų įvairovė
„Monza” koncepcija remiasi moduline konstrukcija, kuri leis lanksčiai rinktis įvairias varymo sistemas. Nemažai tvarių pavaros sistemų yra pagrįstos vis didėjančia automobilių elektrifikacija. Frankfurto parodoje inžinieriai pristatys elektrinę „Monza Concept“, kurios nuvažiuojamą distanciją prailgina CNG (suslėgtos gamtinės dujos) variklis – toliau vystoma „Ampera“ naudojama novatoriška technologija. Naujos kartos trijų cilindrų 1,0 l „SIDI turbo“ variklis, kuris taip pat bus pristatytas IAA parodoje, bus „atsakingas“ už ilgesnę įveikiamą distanciją. Tačiau automobilis bus varomas dujomis, o ne benzinu, todėl anglies dvideginio tarša itin maža. Ateities vizijose, „Opel“ ir toliau sujungia elektrinį mobilumą su vidaus degimo variklio nauda.
„Turime aiškią viziją, kaip „Opel” automobiliai turi atrodyti ateityje, taip pat turime aiškią strategiją, kaip pasiekti savo tikslą. „Monza Concept” šiai strategijai suteikia akivaizdų tapatumą, - sako Dr. Karlas Thomas Neumannas. – Jis parodo, tai ko mūsų klientai gali tikėtis ateityje, ne tik dizaine, tačiau ir efektyvumo bei junglumo prasme tarp vairuotojų, interneto bendruomenių. „Monza“ numato koks bus kasdienis ateities automobilis, kuris bus įkvėpimo šaltinis kelyje. Tai ne tik vien „Opel“.“