Kas nutinka autonominiams automobiliams po lietaus? (Video) (14)
Visai neseniai „Hyundai“ koncernas Pietų Korėjoje surengė ateities automobilių technologijų varžybas. Jose susigrūmė 12 komandų – buvo siekiama išsiaiškinti kurios iš jų autonominė įranga veikia geriausiai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tik keturios iš jų pateko į finalą, tačiau antrą varžybų dieną įvyko tikras košmaras, nes iš dangaus pradėjo kristi automobiliams visiškai nesuprantamas skystis – lietus.
Lietus ir kiti gamtos reiškiniai, tokie kaip sniegas, rūkas, dulkės, smėlis ar vabzdžių spiečiai, be vairuotojų važiuojantiems automobiliams vis dar išlieka rimtos kliūtis.
Įrangos trūkumus geriausiai iliustruoja žemiau pateikti vaizdo siužetai. Jei saulėtą pirmą varžybų dieną viskas ėjosi ganėtinai sklandžiai, prapliupus lietui reikalai pradėjo klostytis visai ne taip, kaip tikėjosi varžybų organizatoriai.
KAIST autonominių sistemų tyrimo grupės automobiliui iškilo itin daug keblumų, tačiau didžiausia problema buvo ne slidi kelio danga.
Sistemos, kurioms duomenis teikia kameros, yra priklausomos nuo aiškaus vaizdo, o pasisukant automobiliui ir keičiantis apšvietimui jutikliai neužfiksuodavo visų kelio ženklų, juostas žyminčių linijų ir netgi pėsčiųjų.
Komandai teko mažiausiai du kartus spausti avarinio sustojimo mygtuką, kuomet automobilis beveik nuvažiavo nuo kelio, neužfiksavo saugumo salelės ir beveik atsitrenkė į apšvietimo stulpą. Jau stodamas į numatytą vietą automobilis vis tiek atsitrenkė į barjerą.
Visgi atsižvelgiant į tai, kad autonominiam geltonam „Hyundai“ smulkių eismo įvykių nepavyko išvengti ir esant puikioms oro sąlygoms, toks rezultatas nestebina.
Antra vertus, šiai komandai sekėsi geriau nei tai, kurios sistema buvo įrengta baltame „Kia Optima“ sedane.