Lietuviai pradėjo serijinę perkonstruoto „Mercedes-Benz“ gamybą (3)
Lietuviai inžinieriai perkonstravo bazinio krovininio furgono „Mercedes-Benz Sprinter“ konstrukcijas ir pradėjo gaminti serijinį miesto autobusą „Mercedes-Benz Sprinter CityLine“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Šis mažasis miesto autobusas ypatingas tuo, kad jį gaminant reikalingos pakankamai sudėtingos bazinio krovininio furgono „Mercedes-Benz Sprinter“ kėbulo modifikacijos. Be to, siekiant neprarasti „Mercedes-Benz“ garantijos visi darbai ir techniniai sprendimai buvo derinami su „Daimler AG“ gamykla, jų inžinieriai turėjo patvirtinti, kad transporto priemonė atitinka visus kokybės ir saugumo reikalavimus. Vos keletas įmonių visojeEuropoje sugeba gaminti panašias transporto priemones“, - teigia serijniu būdu transporto priemonę gaminančios bendrovės „Altas komercinis transportas“ generalinis direktorius Edvardas Radzevičius.
Gaminant žemagrindį M2 klasės miesto autobusą siekta jį pritaikyti žmonių su neįgaliojo vežimėliu gabenimui, todėl inžinieriai turėjo spręsti keletą nemenkų problemų. Pirmiausia, montuojant įlipimo duris išpjaunama ne tik didelė šoninė kėbulo dalis, bet ir nešančioji kėbulo atrama, išpjautos angos langams. Po tokių drąstiškų pokyčių galutinis gaminys laikosi tik ant lietuvių inžinierių sukurtų konstrukcijų.
Be to, siekiant pažeminti grindis ties įlipimu, išpjaunamas visas dugnas tarp vairuotojo sėdynės ir galinio tilto, sumontuojamas nužemintas konstruktyvas. Šiuos automobilius varo galiniai ratai, todėl po tokių konstrukcijos pakeitimų reikia perdaryti ir kardaninę pavarą.
„Negana to, perdarant automobilį reikėjo keisti bako tvirtinimo vietą, kuro padavimo sistemą. Tai sudėtingi pakeitimai, tad reikia daug dėmesio skirti sandarumui ir saugumui. Jautri perdarymams ir tokio modelio autobusuose montuojama „Euro VI“ variklių dujų išmetimo sistema. Visus šiuos darbus gali atlikti tik aukštos kvalifikacijos specialistai“, - pastebi E. Radzevičius.
„Mercedes-Benz Sprinter CityLine“ pritaikytas keleivių vežimui didmiesčiuose, sauromis gatvėmis ir gali vežti 16 sėdinčių ir 6 stovinčius keleivius arba 13 sėdinčių, 5 stovinčius ir 1 keleivį neįgaliojo vežimėlyje. Kadangi tai viešosios paskirties transporto priemonė, salono įranga pagaminta iš lengvai valomų bei nuo vandalizmo apsaugotų medžiagų.
Šiuo metu jau pagaminta daugiau nei šimtas tokių autobusų. Per dieną bendrovė pagamina po du „Mercedes-Benz Sprinter CityLine“ autobusus.
Nemažai pirmųjų Lietuvoje gaminamų serijinių autobusų jau važinėja Kauno gatvėmis, o kelios dešimtys ir užsienio šalyse: Švedijoje, Suomijoje ir Vokietijoje.
Gaminant žemagrindį M2 klasės miesto autobusą siekta jį pritaikyti žmonių su neįgaliojo vežimėliu gabenimui, todėl inžinieriai turėjo spręsti keletą nemenkų problemų. Pirmiausia, montuojant įlipimo duris išpjaunama ne tik didelė šoninė kėbulo dalis, bet ir nešančioji kėbulo atrama, išpjautos angos langams. Po tokių drąstiškų pokyčių galutinis gaminys laikosi tik ant lietuvių inžinierių sukurtų konstrukcijų.
Be to, siekiant pažeminti grindis ties įlipimu, išpjaunamas visas dugnas tarp vairuotojo sėdynės ir galinio tilto, sumontuojamas nužemintas konstruktyvas. Šiuos automobilius varo galiniai ratai, todėl po tokių konstrukcijos pakeitimų reikia perdaryti ir kardaninę pavarą.
„Negana to, perdarant automobilį reikėjo keisti bako tvirtinimo vietą, kuro padavimo sistemą. Tai sudėtingi pakeitimai, tad reikia daug dėmesio skirti sandarumui ir saugumui. Jautri perdarymams ir tokio modelio autobusuose montuojama „Euro VI“ variklių dujų išmetimo sistema. Visus šiuos darbus gali atlikti tik aukštos kvalifikacijos specialistai“, - pastebi E. Radzevičius.
„Mercedes-Benz Sprinter CityLine“ pritaikytas keleivių vežimui didmiesčiuose, sauromis gatvėmis ir gali vežti 16 sėdinčių ir 6 stovinčius keleivius arba 13 sėdinčių, 5 stovinčius ir 1 keleivį neįgaliojo vežimėlyje. Kadangi tai viešosios paskirties transporto priemonė, salono įranga pagaminta iš lengvai valomų bei nuo vandalizmo apsaugotų medžiagų.
Šiuo metu jau pagaminta daugiau nei šimtas tokių autobusų. Per dieną bendrovė pagamina po du „Mercedes-Benz Sprinter CityLine“ autobusus.
Nemažai pirmųjų Lietuvoje gaminamų serijinių autobusų jau važinėja Kauno gatvėmis, o kelios dešimtys ir užsienio šalyse: Švedijoje, Suomijoje ir Vokietijoje.
(72)
(3)
(69)