5 po žiemos dažnai išlendanys automobilio gedimai  (9)

Baigiantis žiemai automobilių savininkams atsiranda problemų dėl įvairių jų automobilių gedimų, kurie netolimoje ateityje gali sukelti ir labai didelių problemų. Todėl nevertėtų manyti, jog automobilį reikia ruošti tik artėjant žiemai, tai reikėtų daryti ir artėjant pavasariui. Tad, kokie yra dažniausi automobilio gedimai po žiemos ir į ką vertėtų atkreipti dėmesį?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

važiuoklė

Atsiradęs ūžesys, cypimas, barškėjimas ar užuodžiamas tam tikras nemalonus kvapas – tai pirmieji važiuoklės gedimo simptomai, atsiradę po žiemos. Vairuotojams į tai vertėtų atkreipti ypatingą dėmesį, kadangi minėtosios uždelstos problemos gali sugadinti ir kitas automobilio detales, pavyzdžiui, vairo traukę, vairo traukės antgalį, šarnyrus ar kitas važiuoklės dalis.

Pasak autoserviso „Toptis“ vadovo Artūro Mačiūno, važiuoklės gedimai atsiranda dėl žiemą padaugėjusių duobių, ledo, kitų nelygumų ar dėl ant kelio esančios druskos. Dėl šių priežasčių kur kas greičiau sudyla važiuoklės dalys.

„Vairuotojams, norintiems išvengti šių gedimų, į pirmus įspėjamuosius automobilio siunčiamus signalus patarčiau žiūrėti rimtai ir į juos reaguoti kuo greičiau. Labiau įgudę vairuotojai turėtų jau anksčiau suprasti apie važiuoklės gedimus, pajutę pablogėjusį automobilio manevringumą lenkiant ar važiuojant posūkiuose“, – teigė A. Mačiūnas.

Tvarkinga automobilio važiuoklė užtikrina automobilio stabilumą bei padidina eismo dalyvių saugumą.

duslintuvas

Vieni iš populiariausių automobilių remontų – duslintuvo gedimai ir jo keitimas.

„Bene pagrindinė duslintuvo gedimo priežastis – atsiradusios rūdys, kurios plonina duslintuvą. Dėl šios priežasties atsiranda įvairių skylių. Prie viso to prisideda žiemos šalčiai, kuomet ant kelių yra barstoma druska su smėliu ar prasidėjusi aktyvesnė žiemos korozija“, – pasakojo A. Mačiūnas.

Jūsų automobiliui duslintuvo remonto gali prireikti ir tada, kai važinėjate ganėtinai trumpais atstumais. Pasak A. Mačiūno, taip susidaro tam tikras kondensatas, kuris per trumpą laiką nespėja išdžiūti. Dėl šios priežastys atsiranda vis daugiau rūdžių.

amortizatoriai

Pastebėta, kad baigiantis žiemai vis dažniau atsiranda klientų, norinčių sutvarkyti savo automobilio amortizatorius.

„Važiuojant prastais keliais ar didesniu greičiau amortizatoriuose esantis tepalas pradeda putoti, todėl prastėja visas jo atliekamas darbas. Dėl šios priežasties ratų sukibimas su keliu vis blogėja ir nebėra užtikrinamas važiavimo komfortas“, – teigė Vilniaus autoserviso „Toptis“ vadovas.

Į tai šios srities ekspertas automobilio vairuotojams pataria atkreipti ypatingą dėmesį. Būtent žiemos sezonu tepalai dar labiau sutirštėja, apsunkindami amortizatoriau darbą. Be to, jeigu automobilyje yra prasta apsauga, į amortizatorių gali patekti vanduo, kuris vėliau tampa ledu.

„Sugedę amortizatoriai gali prarasti valdymą kelyje, todėl nespėjus suvaldyti automobilio gali įvykti autoįvykis“, – įspėjo specialistas.

šarnyrai

Pasak ekspertų, automobilio šarnyrų problemos atsiranda ne tik dėl duobėtų kelių, bet ir dėl žiemos šalčių, kurie trumpina jų darbo laiką.

„Viena esminių ir pagrindinių šarnyrų gedimo priežasčių – po žiemos suprastėjusi kelio danga ir atsiradusios duobės. Dažniausiai druskos ir kiti nešvarumai patenka po apsauginėmis gumelėmis į šarnyrinius sujungimus, dėl ko jie ir sudyla. Tada atsiranda laisvumas ir pradeda klibėti šarnyrai, vairo traukės antgaliai ar stabilizatoriaus traukės“, – sakė A. Mačiūnas.

Vis labiau klibantis šarnyras skleidžia ir tam tikrą garsą, kurį kiekvienas vairuotojas gali išgirsti važiuodamas per nelygumus ar duobes.

Šarnyrų gedimas padidina tikimybę, jog ir kitos automobilio detalės dėvisi kur kas greičiau.

Reiktų įsidėmėti, jog stipriai klibantis šarnyras gali išsinerti ir atpalaiduoti automobilio ratą. Dėl šios priežasties gali kilti labai rimtas pavojus kelyje.

stabdžiai

Automobilio stabdžiai taip pat vieni iš svarbiausių saugumo elementų.

„Stabdžių skystis po kelių metų praranda savo kokybę, todėl vandens kiekis skystyje pasiekia ribą. Dėl šios priežasties gali užvirti skystis, o tai mažina stabdžių efektyvumą bei ilgina stabdymo kelią“, – teigė A. Mačiūnas.

Anot autoserviso vadovo, yra įvairių stabdžių gedimo signalų. Kaip vienus iš pagrindinių įvardija cypimą, vibraciją bei tam tikrą stabdžių skleidžiamą triukšmą.

„Pasibaigus žiemai vertėtų patikrinti stabdžius, jų vamzdelius, diskus ir ar nėra stabdžių skysčio nuotekų. Visgi, jeigu neveikia pagrindinis stabdys, toliau važiuoti draudžiama“, – įspėjo A. Mačiūnas.

Tad laiku patikrinę savo automobilį ir sutvarkę esamus gedimus galėsite ne tik išvengti papildomų rūpesčių, bet taip kartu užtikrinsite saugumą sau ir savo artimiesiems.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(15)
(3)
(12)

Komentarai (9)