Vairuotojas pasipiktinęs: „Tokie šviesoforai – tikra nelaimė“ (0)
Prieš trejus metus, 2012-ųjų gegužės 1 d. įsigaliojo Susisiekimo ministro patvirtintos Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės, pakeitusios iki tol galiojusį sovietinio palikimo šviesoforų standartą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nuo to laiko Lietuvoje įrengta naujai ir rekonstruota keliasdešimt šviesoforais reguliuojamų sankryžų.
Naujose šviesoforų įrengimo taisyklėse numatyta daug naujovių, tačiau projektuojant neišvengta klaidų.
Jei didžiuosiuose miestuose didesnių netikėtumų išvengta, tai mažesniuose miestuose pastaruoju metu įrengta šviesoforų, kurie suprojektuoti grubiai pažeidžiant šviesoforų įrengimo taisykles ir kelia grėsmę eismo saugumui.
Naujose šviesoforų įrengimo taisyklėse numatyta daug naujovių, tačiau projektuojant neišvengta klaidų.
Jei didžiuosiuose miestuose didesnių netikėtumų išvengta, tai mažesniuose miestuose pastaruoju metu įrengta šviesoforų, kurie suprojektuoti grubiai pažeidžiant šviesoforų įrengimo taisykles ir kelia grėsmę eismo saugumui.
Spėja, kaip reikia važiuoti
Gargžduose, Klaipėdos – Dariaus ir Girėno g. sankirtoje po rekonstrukcijos numatytos atskiros fazės sukantiems į kairę. Ir nors šviesoforų įrengimo taisyklėse nurodyta, kad tokiu atveju kiekvienai atskirai reguliuojamai krypčiai turi būti mažiausiai po du šviesoforus, minėtoje sankirtoje važiuojantiems tiesiai ir į dešinę įrengta po vieną šviesoforą, o sukantiems į kairę vienas šviesoforas įrengtas salelėje, kitas – už sankryžos (šviesoforų įrengimo taisyklės nenumato šviesoforų įrengimo už sankryžos).
Šviesoforas už sankryžos klaidina važiuojančius tiesiai ir į dešinę – pasitaiko atvejų, kad vairuotojai nuvažiuoja tiesiai, pastarajam šviesoforui užsidegus žaliai.
Taip pat kyla pavojus, kad sugedus vieninteliam šviesoforui tiesiai ir į dešinę, vairuotojai išvis negalės matyti jokių signalų.
Palyginimui, kaip turi būti įrengti šviesoforai šioje sankryžoje, galerijoje pateikta nuotrauką iš Kauno. Čia yra po vieną šviesoforą šalia kelio, po vieną – virš kelio kiekvienai krypčiai.
Privertė važiuoti
Dar keblesnė padėtis prieš keletą mėnesių rekonstruotoje M. Daukšos ir Žemaitijos sankryžoje Mažeikiuose. Pažeidžiant šviesoforų įrengimo taisykles posūkiui į dešinę įrengta papildoma sekcija, nors taisyklės draudžia skirti atskirą fazę judėjimo krypčiai, kuri neturi atskiros eismo juostos.
Šioje sankryžoje iš pirmos eismo juostos važiuojama tiesiai ir į dešinę. Antra eismo juosta skirta posūkiui į kairę, todėl tiesiai važiuojantys vairuotojai neturi galimybės pasirinkti kitą eismo juostą.
Taigi užsidegus raudonam signalui ir įsijungus papildomos sekcijos signalui su rodykle į dešinę, tiesiai važiuoti norintys vairuotojai priversti sukti į dešinę, jei už jų stovi ketinantys sukti į dešinę vairuotojai.
Tokį eismo reguliavimą naujos šviesoforų įrengimo taisyklės draudžia, nes jis sukelia neprognozuojamas situacijas – vieni vairuotojai, ketinantys važiuoti tiesiai, ignoruoja papildomą sekciją ir laukia pagrindinio žalio signalo, taip sukeldami neigiamas emocijas norintiems sukti į dešinę.
Kiti prieš savo valią suka į dešinę, nors jų tikslas – važiuoti tiesiai. Kadangi papildomos sekcijos įrengimas neatitinka šviesoforų įrengimo taisyklių, ji turi būti pašalinta.
Pavojinga pėstiesiems
Neišvengta klaidų ir Raseiniuose. Vilniaus – Maironio g. sankryžoje ties prekybos centru „Maxima“ sukantiems į dešinę įrengti šviesoforai su rodyklėmis, nors sukant į dešinę reikia praleisti pėsčiuosius.
Paprastai šviesoforų rodyklės informuoja vairuotojus, kad rodyklės nurodyta kryptimi sukti yra saugu.
Šviesoforų įrengimo taisyklėse nurodyta, kad tokiu atveju, kai sukant reikia praleisti pėsčiuosius, turi būti įrengti šviesoforai be rodyklių. Siekiant išvengti vairuotojų klaidinimo, rodyklės turi būti pašalintos.
(64)
(1)
(63)