„BMW 3.0 CSL Hommage“ – grožis ar šūvis pro šalį? (Video) (7)
„BMW Group“ viešai pademonstravo naujausią savo kūrinį – koncepcinį modelį „BMW 3.0 CSL Hommage“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
BMW dizainerių teigimu, šis gaivia „Golf Yellow“ spalva išsiskiriantis modelis yra duoklė daugiau nei prieš 40 metų BMW sukurtam legendiniam lenktynių automobiliui BMW 3.0 CSL.
Pasak BMW dizaino vadovo Karimo Habibo, naujasis „BMW 3.0 CSL Hommage“ atspindi daug pirmtako bruožų, tačiau ne tiesmukai, o perteikiant BMW automobilių šeimos stilių.
BMW dizaino viceprezidentas Adrianas van Hooydonkas pažymėjo, kad šis modelis, kaip ir BMW 3.0 CSL anuomet, savo lengvasvoriu dizainu, medžiagomis ir veikimu demonstruoja geriausius inžinerijos pasiekimus.
„Koncepcinis „Hommage“ modelis atspindi, kaip BMW didžiuojasi savo istoriniais pasiekimais, ir tuo pačiu parodo, kad jie yra itin svarbūs kuriant ateities. Galima tikėtis, kad bent dalis sprendimų, pademonstruotų su „3.0 CSL Hoomage“ bus perkelti ir į būsimus serijinės gamybos BMW modelius“, – sakė BMW atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ generalinis direktorius Olegas Martyniukas.
Tačiau automobilio dizainas vertinamas nevienareikšmiškai. Į tris dalis padalintas priekinis bamperis vizualiai susiaurina automobilį ir jo priekį paverčia panašų į išsišiepusį veidą.
Akcentuoja lengvumą
CSL trumpinys reiškia lengvasvoriškumą („Coupé Sport Leichtbau“ – kupė, sportas, lengvasvoris).
BMW 3.0 CSL dėl aliumininių detalių, organinio stiklo langų bei minimalios įrangos buvo 200 kg lengvesnis už savo brolį BMW 3.0 CS.
Dabartinio koncepcinio modelio „BMW 3.0 CSL Hommage“ išorėje ir viduje panaudotas anglies pluoštas ir anglies pluoštu sustiprintas plastikas (CFRP) suteikia dar geresnį svorio ir tvirtumo santykį.
Automobilių gamyboje naudodama anglies pluoštu sustiprintą plastiką BMW pirmauja pasaulyje, daugiausia tokių detalių pritaikyta serijiniuose BMW M ir BMW i modeliuose.
Žvelgiant į „BMW 3.0 CSL Hommage“ matyti ilgesnis modelio korpusas, charakteringos oro angos, galingos ratų arkos ir ant stogo bei gale esantys oro aptakai. Mažos galinio vaizdo kameros vietoj šoninių veidrodėlių taip pat padėjo sumažinti oro pasipriešinimą.
Prisiminė lenktynes
Šio koncepcinio modelio priekis yra vienas žemiausių ir plačiausių iš visų BMW automobilių. Į akis krenta dar aukštesnės BMW stiliaus variklio grotelės.
Jų dydis ir gylis kalba apie besislepiantį galingą hibridinį šešių cilindrų variklį su galią padidinančia „eBoost“ funkcija. Sportiškumo įvaizdį sustiprino charakteringos keturios akys.
„Iksai“ ant priekinių žibintų ne tik atskiria šviesų funkcijas, bet ir primena lenktynėse naudotus lipdukus. Horizontalios LED juostos vizualiai sujungia žibintus ir variklio groteles bei pabrėžia automobilio priekio platumą ir žemumą.
Apačioje galima pastebėti masyvius anglies pluošto pažeminimus, kurie sumažina tarpą iki žemės bei kartu su variklio grotelėmis pateikia šiuolaikinę anksčiau labai būdingos sportiniams automobiliams ryklio nosies interpretaciją.
Priekinių šviesų ir kitos angos taip pat turi sąsajų su šio koncepcinio automobilio pirmtaku BMW 3.0 CSL.
Elegantiškas siluetas
Žvelgiant iš šono ilga „Hommage“ ratų bazė ir prailgintas variklio dangtis automobiliui suteikė grakštų siluetą.
Skulptūriški šonai sukūrė šešėlius, pabrėžiančius modelio dinamiškumą. Ir, žinoma, būtinas akcentas – BMW stiliaus dvispalviai (juodi matiniai ir blizgūs) 21 colių ratlankiai. Juose esančios mentės taip pat pagerina aerodinamiką.
Ypatingas „BMW 3.0 CSL Hommage“ išvaizdos elementas yra stogas. Sąmoningai padalintas į tris dalis, jis primena „BMW 3.0 CS“ viršutinę dalį – tai buvo vienas pirmųjų kupė, kurio galinė dalis nebuvo vizualiai susiliejusi su stogu.
Gale į akis labiausiai krenta kitokios galinių žibintų formos. LED šviesa juos sujungė per visą galinį sparną. Taip pat išraiškingai atrodo galingas anglies pluoštu sustiprinto plastiko (CFRP) difuzorius.
Iš viršaus „BMW 3.0 CSL Hommage“ taip pat atrodo labai dinamiškas. Ant kapoto galima pastebėti nostalgišką grįžimą prie BMW kupė automobiliams būdingos plačios V formos.
Minimalus interjeras
Kaip ir priklauso lenktynių automobiliui, naujojo BMW kūrinio interjeras minimalistinis, tačiau ypač kokybiškas ir stilingas. Čia figūruoja anglies pluoštu sustiprinto plastiko elementai, išsiskiria tik „medinis“ prietaisų skydelis – tai ryški sąsaja su „BMW 3.0 CSL“, kuriame buvo naudota medžio apdaila. Prietaisų skydelyje matomas tik elektrinio motoro pakrovimo ekranas. Informacinis ekranas tiesiai virš vairo informuoja apie esminius dalykus – pavarą, greitį, apsukas, pavaros perjungimo momentą.
Kiti lenktyninio automobilio atributai – sportinės sėdynės su aukštos kokybės siūlėmis, šešių taškų diržai ir raudonai anoduota saugos įranga: gesintuvas, jo antgaliai ir centrinėje konsolėje esantys avarinio išjungimo ir gaisro gesinimo jungtukai.
Vieninteliai automobilio gale esantys elementai yra du į centrinę konsolę integruoti šalmai, pritvirtinti diržu, o vietoje galinės sėdynės yra „eBoost“ akumuliatorių dangčiai. Jų įspūdingą trimatį apšvietimo efektą sukuria speciali reflektorių technologija, suderinta su LED juostomis.
Išraiškingai atrodo ir vidinis durelių dizainas – čia sukurtos dinamiškumo įspūdį suteikiančios arkos. Atidarymo rankenėlės – hibridinis sprendimas, apjungiantis DTM stiliaus dirželį ir į rankeną įkomponuotą atidarymo rankenėlę lyg iš senesniojo BMW 3.0 CSL.
Šis už rankenos esantis nailoninis dirželis viso interjero kontekste atrodo kaip žavus išskirtinio „BMW 3.0 Hommage“ charakterio akcentas.