Automobilio galią jauniems vairuotojams riboti galima, bet kas iš to?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Aidas 2015-10-22 08:33
Neisivaizduoju iki kiek reikia ta galia mazinti, nes as, budamas jaunas, su 55 KW tvarkingu motoru labai pavojingai vazinedavau.
immortallt 2015-10-22 10:10
Baudos balai panaikinti dėl korupcijos. Nes jei yra baudos balai, pradeda apsimokėti pareigūnui mokėti tiek pat, kiek mokėtum baudos, o pareigūnui sunkiau atsispirti. Dėl baudų, viena didžiausių problemų kaip nubausti tuos, iš kurių nėra ką atimti. Pajamos nelegalios/pašalpos, automobilis kainuoja centus, o teisės jau senai atimtos. Jie nebaudžiami ir gan dažnai tokių išlenda. Problema yra kultūroje. Tai pakeisti užtrunka labai ilgai, reikia gerų psichologų ir marketingistų, kad varytų 15-20 metų socialines akcijas/reklamas, kad tai sutvarkytų.
Aidas 2015-10-22 10:22
Kad nebutu malonu nei turtingiems, nei beturciams, uz sunkius pazeidimus reiketu taikyti tris lygiagrecias bausmes: teises vairuoti atemimas, bauda, belange nuo kokiu 30 paru.
hamann 2015-10-22 11:20
immortallt teisingai sako, čia esminė problema kultūroje ir mentalitete. Ilguoju laikotarpiu stiprios socialinės reklamos turėtų duoti savo vaisių. Kaip kad pvz Uk yra nerealios socialinės reklamos: https://www.youtube.com/watch?v=MKvKXGMDc5E
Simplicity 2015-10-22 11:32
Žinai, aš manau jog baudos balus panaikino ne dėl korupcijos, o dėl to, kad ponams verslininkams iš Seimo jie labai trukdė. Toks Gražulis iš Seimo už greičio viršijimą kasmet yra nubaudžiamas po keliasdešimt kartų ir sėkmingai toliau važinėja. Paskutinėj "Pagalbos skambučio" laidoj sustabdė du skubančius verslininkus (vienas dar tartis bandė), kurie greitį viršijo 30-50 km/h ir jiems per metus tai jau ne pirmas kartas. Tokie susimokės ir toliau mins, nes per mėnesį gal ir 5k € uždirba. Štai dėl to civilizuoti kraštai (JK, Airija, Vokietija, Norvegija) ir naudoja baudos balų sistemą, kuri labai gražiai įsipaišo ir į privalomojo TP draudimo sistemą. (Airijoj transporto priemonės draudimo kaina gerokai išaugs jei turėsi prisirinkęs baudos balų.) Ten nereikia nei marketingistų, nei kokių nors psichologų,- kiekvienas naujas vairuotojas labai greitai į vietą atsistoja, nes suvokia jog po antro greičio viršijimo TP draudimas pabrangs kartais ir persivers per 1000€/metams. Net ir tie, kurie Lietuvoj visur amžinai nespėjo, Airijoj išmoksta važiuoti su srautu. Lietuvoj irgi panaši situacija būdavo- įlindai kvailai į perėją ar į sankryžą per raudoną ir jau turi tiek balų, kad padarius naują pažeidimą jau bus paimtas vairuotojo pažymėjimas metams. Pamenu, važinėdavo tada tuos metus ramiau ir atsargiau, kad tik pakartotinai neprisidirbt, nes ir tais laikais tikrai ne visi keliukai kyšius ėmė. Kalbant apie degradus ir asocialus. Taisyklės turi būti rašomos daugumai vairuotojų, o ne tam 1% vairuotojų , kurie tų taisyklių nesilaiko. Net ir pašalinus tuos "baudų milijonierius" iš kelių, vis tiek liks skubantys, lenkiantys per ištisines, įkalnėse ir kitaip trikdantys normalų eismą. p.s. Skaudžias ar girtas avarijas daro ne tik degradai su lupenomis- atsiranda ir tokių Radzevičių, Dimšų ar Butrimų.
hamann 2015-10-22 11:36
Šiaip dėl nuobaudų už greitį ir Lietuvoje civilinio draudimo kaina auga.
Arns 2015-10-22 15:55
Ženkliai padėtu privalomas jo didinimas, jei sakykim vairuotojui buvo kada atimtos teisės, draudikų paskaičiuotą kainą privalomai dvigubinti (pinigai nuo sudvigubinimo į kelių priežiūrai skirtą biudžetą). Jei dukart, keturgubinti. Jie jau įrodę kad kelia realų pavojų, nes už visišką nieką teisių nepanaikina, reikia pasistengti norint tą pasiekti.
Arthuras 2015-10-22 19:44
Jau perdedi. Atsidarau delfi.lt - ir ten tokių avarijų minimumas. Dažniausios avarijos - žioplumas arba girtumas.
Arns 2015-10-22 20:25
Tu geriau policijos suvestines atsidarinėk, nes didieji portalai ištrimituoja tik stambius įvykius arba jei fotografas pasipainioja kur netoliese. Ir tai nekalbame apie tuos, kurie laimingai išslydo ar kiek pasilamdė, dažnas nė nekviečia tokiu atveju policijos, o sustojusius pasiteirauti ar viskas gerai prašo neskambinti policijai, esą draugas jau važiuoja, ištrauks. Turbūt nė nereikia sakyti, kad to suvestinėse nėra nei policijos nei draudimo. Bet jie yra, ir dažnas greičio mėgėjas ankščiau ar vėliau išsiteškia, retas atvejis jog nebaustas padaro stambo įvykį.
HDi 2015-10-22 21:31
Niekaip nepritariu tokiam apribojimui, bet jei apie patį aprobijimą, kodėl toks mažas galios ir svorio santykis paimtas? Tipo kažkokį lempinį skaičių paėmė ir px? Čia nei pilkas passat dyzelis su viens devyni tdi neįsipaišys nei didelis renault espeisas (taip galbūt silpniausios versijos ir įsipaišys, bet ne apie tai aš). Kitaip tariant kaip ir straipsnį paminėta, jei šeimoj yra vienas automobilis, ir naujajam vairuotojui atskiras automobilis nereikalingas ar nėra tam pinigų, o esamasis neatitinka galios ir svorio santykio, tai arba teisės į stalčių keliems metams (kai būtų galima bent kažkokios praktikos įgyt per tą laikotarpį), arba išvis nereikalingos patampa, nes tikrai tais laikais kai pradėjau vairuot, daug kas šeimos automobiliais važinėjo, tai kur čia logika? Aš suprantu, kad M3 tikrai nereikalingas vairuoti pradėjusiam piliečiui, bet kuo prasikalto visokie liaudies mylimi passatai, volvo čiamodanai, ar nemažiau mėgstami vienatūriai (scenic, espace ir t.t.) ? Ar bent jau išlyga, kad su vyresniu piliečiu leistų kartu važiuot. Anyway tikiuosi, kad nepriims išvis.
Pumper 2015-10-23 08:35
Būtent taip ir yra. Gi tie patys siūlytojai po avarijos etery pasakojo, kad M3 150kw turi, t.y. jokio supratimo apie galią neturi.
Arns 2015-10-23 08:54
1986 m. E30 nuo 143 iki 147 kW paprasti, kelios spec versijos siekia ir po 175 kW; 1992 m. E36 nuo 210 kW iki 236 kW; 2000 m. E46 nuo 252 kW; 2007 m. E90/92/93 nuo 309 kW; 2014 m. F80 nuo 317 kW;
hamann 2015-10-23 09:07
ten e46 buvo, bet tai +-100kw pataikė..
Arthuras 2015-10-23 12:04
Žodžiu, galima pilstyt iš kiauro į tuščią, faktas tik toks - duodu galvą nukirst, toks draudimas nieko nespręs. Tai yra eilinis biurokratų bandymas parodyt, kad kažką "reikia daryti". Reikia daryti, bet ne kažką, o galvoti, ką daryti. Bet smegenys tenais valdiškose pozicijose sėdinčių toli netraukia, atrofuojasi. Net ir nuo tos konkrečios avarijos su M3, tas draudimas, nebūtų pagelbėjęs. Nes tas automobilis ne to vaikino. Šiaip davė pavažiuot, nufotografuot ar pan. Taip kad... Mes gyvename kreivų veidrodžių karalystėje. Nuo tų, kurie važinėja pripisę kaip kiaulės ir pučia nuo 1.5 iki begalybės promilių - bandome gintis 0 promilių įstatymais. Nuo avarijų, kurias padaro girti, kvaili, neatsakingi - ginamės galios ribojimais. O problemos tas nesprendžia... Sakysit, ką siūlau? 1. Dėl girtų - duoti pūsti dažnai ir ne tik didžiuosiuose miestuose, bet ir rajonuose. Atiminėt automobilius ir teises. Važinėjančius be teisių sodinti kaip pavojingus visuomenei, liepti atidirbinėti viešuosius darbus. 2. Skatinti žmones filmuoti pavojingus lenkimus įkalnėse, per ištisines ir kitur. Nes didžioji dalis skaudžių avarijų būtent taip ir įvyksta. Bausti už tokius nusižengimus labai žiauriai reikia. 3. Grąžinti baudos balus. 4. Įvesti automobilių mokestį seniems/dideliems automobiliams. Jaunimas pirks naujesnius ir ekonomiškesnius automobilius, tuo pačiu ir silpnesnius. Tie, kurie neišgali palaikyti tvarkingo automobilio, jį parduos.
Simplicity 2015-10-23 17:43
Arthurai, jau ir taip nėra kam gatvėse patruliuot, o tu nori, kad dažniau prasipūst duotų. Pasižiūrėk į organizuojamus reidus- ten kas antras pareigūnas yra "kabinetinis" (tyrėjas ar apylinkės inspektorius), nes niekaip neatsiranda norinčių eit su alkoholikais stumdytis už įspūdingą 450€ atlyginimą.