Kaip valdomi traukiniai: lietuviškas NASA centras (Video) (2)
Lekiame 80 kilometrų per valandą greičiu su traukiniu. Mašinistas sėdi prie šilumvežio valdymo pulto ir nejučiomis jį suima miegas…
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vilniuje yra viena salė iš kurios valdomi visi Lietuvos geležinkelių traukiniai. Specialistai ją vadina NASA centru. Į valdymo centrą ateina informacija iš geležinkelių jutiklių, vaizdo kamerų, matomas kiekvienas kelias, kiekvienas važiuojantis traukinys. Kaip būtų stabdomas nevaldomas traukinys?
„Traukinio mašinisto darbo diena prasideda, kai jis atvažiuoja į depą. Jis susitinka su depo budėtoju. Prieš pradedant darbą, medicinos punkte patikrinamas mašinisto kraujospūdis ir blaivumas. Jei viskas gerai, mašinistas džiaugsmingai įlipa į lokomotyvą ir užveda variklį. Patikrina stabdžius ir pradeda važiuoti.“ – sudomina „Mokslo sriubos“ vedėjas Ignas Kančys.