Neturėkite iliuzijų dėl dėvėtų automobilių kokybės: lietuviams lieka tik trupiniai (10)
Praėjusių metų pabaigoje atsisveikinę su kirgizais naudotų automobilių prekeiviai dabar už skvernų graibsto iš kaimyninių valstybių atvykusius pirkėjus, nes vien iš taupių lietuvių sunkiai pragyvensi, rašo „Lietuvos rytas“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis pastebi, kad pastarąjį pusmetį juntamas rinkos susitraukimas – sumažėjus pirkėjų srautui mašinų įvežama mažiau.
Kasdien į aikštelę Kaune iš užsienio atvyksta maždaug 10 automobilvežių. Pagyvėjimas turguje – šeštadieniais, kai prie vietinių pirkėjų prisideda latviai, estai, ukrainiečiai, lenkai ir moldavai, nuperkantys daugiau automobilių nei lietuviai.
Kauno turguje visada yra apie 4 tūkst. automobilių.
Lietuviai – paskutiniai
Lietuviai vis dar sugeba iš užsienio atgabenti pigių automobilių, todėl kaimyninių šalių pirkėjai su mielu noru atvyksta į mūsų šalį. Nors verslininkai ir pripažįsta, kad užsienyje pririnkti visą automobilvežį nebrangių automobilių darosi vis sunkiau.
Šiaip jau Vakarų Europoje Lietuvos verslininkai nėra mėgstami pirkėjai, nes neretai moka mažiausią įmanomą kainą.
„Lietuviai paprastai būna paskutiniai pirkėjai.
Prieš juos automobilius renkasi bulgarai, rumunai, serbai, kroatai, vengrai ir tuomet ateina eilė lietuviams, besidairantiems pigių automobilių.
Pavyzdžiui, lenkai moka gerokai didesnę kainą negu lietuviai“, – dėstė pašnekovas.
Perpardavinėtojai spaudžia
Estijos valdžia savo šalies piliečius pinigais skatina rinktis naujus modelius, tačiau ir šioje šalyje išlieka didžiulis naudotų mašinų poreikis.
Iš kaimyninių valstybių į Lietuvą atvyksta ne tiktai žmonės, ieškantys asmeninio automobilio, bet ir perpardavinėtojai.
Šios dvi pirkėjų kategorijos elgiasi labai skirtingai.
„Tie, kurie mašiną perka sau, mums gerokai įdomesni, nes sumoka didesnę sumą. O perpardavinėtojas dar nori iš to uždirbti, todėl kainą mažina kiek tik įmanoma“, – kalbėjo turgų prižiūrinčios bendrovės vadovas.
Gausia pigių naudotų automobilių pasiūla pasigirti gali ne tik Kaunas, bet ir Marijampolė, Tauragė, Šiauliai, Panevėžys.
Kainos nesileidžia
Pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su paskutiniu 2015 metų ketvirčiu, naudotų automobilių kainos šalyje nemažėjo. Vidutinė naudoto automobilio kaina Lietuvoje sausio–kovo mėnesiais siekė 3,8 tūkst. eurų.
„Su euro įvedimu prasidėjęs nevaldomas kainų augimas sustojo, nebėra jokių priežasčių, dėl ko reikėtų didinti kainas. Pirkėjai apsiprato su nauja valiuta, be to, jie pastebi, kai kaina paprasčiausiai kilstelėta, ir drąsiai derasi stengdamiesi ją sumažinti“, – sakė autoplius.lt plėtros vadovas M.Buzelis.
Naudoti automobiliai per metus pabrango 10,8 proc., arba apie 400 eurų. Daugiausia, net 25,5 proc., brango seniausi – daugiau kaip 21 metų – automobiliai.