Vilniui siūlo perreguliuoti šviesoforus (1)
Siekdama pagerinti pėsčiųjų saugumą miesto gatvėse, Susisiekimo ministerija kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę siūlydama plačiau taikyti alternatyvų šviesoforo fazių reguliavimą. Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad ministerija taip pat kviečia savivaldybę išskirtinai sudėtingais atvejais aptarti eismo reguliavimo būdus su ministerijos bei VšĮ Kelių ir transporto tyrimo instituto specialistais.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Susisiekimo ministerija daug dėmesio skiria pėsčiųjų saugai. Viena iš galimų eismo saugos didinimo priemonių – geresnis šviesoforų ciklų sureguliavimas, kuris prireikus leistų įvesti vadinamąją atskirą, apsaugotą pėsčiųjų fazę, kurios metu pėsčiųjų eismo netrikdytų transporto priemonių eismas jokia kryptimi.
Vilniečiai jau netruko pastebėti pirmąsias tokias perėjas. Manome, kad daugiau jų turėtų būti tose sankryžose, kur pėsčiųjų eismas labai intensyvus, o transporto priemonės negali pasukti į dešinę ar kairę dėl didelio pėsčiųjų srauto“, – sako susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas.
Pavyzdžiui, vilniečiams ir miesto svečiams gerai žinomoje Gedimino pr. ir Šventaragio g. šviesoforais reguliuojamoje trišalėje sankryžoje yra itin dideli pėsčiųjų srautai.
Įsijungus žaliam šviesoforo signalui transporto priemonėms, tuo pat metu žalias šviesoforo signalas įjungiamas ir pėstiesiems. Transporto priemonių vairuotojai, sukdami į Šventaragio g., praleidžia pėsčiuosius, tačiau jų srautas būna pernelyg didelis, todėl vieno žalio šviesoforo signalo įjungimo laiko (fazės) metu šią sankryžą pravažiuoja vos kelios transporto priemonės.
Transporto priemonių vairuotojai, priversti ilgą laiką laukti transporto spūstyse, dažnai ima skubėti ir nenoriai praleidžia pėsčiuosius, todėl tarp vairuotojų ir pėsčiųjų kyla konfliktinių ir avarinių situacijų. Tai nepriimtina saugaus eismo požiūriu.
Susisiekimo ministerija siūlo Vilniaus miesto savivaldybei, įvertinus pėsčiųjų saugos ir transporto priemonių pralaidumo klausimus, pagal galimybes plačiau taikyti alternatyvų šviesoforo fazių reguliavimą. Viceministro teigimu, toks sprendimas galėtų būti taikomas ir kituose miestuose.
Pažymėtina, kad pėsčiųjų saugos klausimas yra vienas prioritetinių pastaraisiais metais, todėl Susisiekimo ministerija jam skiria itin didelį dėmesį ir glaudžiau bendradarbiauja su įvairiomis už eismo saugą atsakingomis institucijomis, rašoma ministerijos pranešime.