Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
T 2016-10-10 14:37
Tik elektra varomas automobilis niekada savęs neatsipirks, jis pastoviai sukels nepatogumų jį eksploatuojant, o labiausiai papildant, jisai daugiau teršią aplinką, nei dyzelinis, tik kitur. Kas jį perka paprasčiausiai jį turi mylėti, nori turėti ką nors neeilinio, turi atidirbti sistemą kaip jį papildyti.
lizunas 2016-10-10 15:32
Man asmeniškai tik vienas klausimas yra dėl elektromobilio, tarkim Tesla, kaip dėl lietuviško žiemos, tarkim kai ties naujais metais sausio pradžioje šauna iki -20 ar pnš. Kaip su Tesla, jei ji ne garaže šilčiau stovi, o kieme? Kaip šildymas salono, kaip tai atsiliepia į nuvažiuojamus atstumus? Kaip pvz dėl apledijusių stiklų ir jų nutirpdinimo? Ir kaip dėl garantinio aptarnavimo Lietuvoje?
punktyras 2016-10-10 15:36
Kalbant apie technologijas žodžiai „visada“, „niekada“ geriausiu atveju kelia atlaidžią šypsenėlę.
immortallt 2016-10-10 15:39
lizunas, artkiniam klimatui (na tame tarpe ir mums) skirtin automobiliai eina su apšiltinta baterija. Taip, šalčiai vis tiek neigiamai paveikia nuvažiuojamą atstumą, kaip beje ir dyzeliui, ypač mieste, tik ne tiek ryškiai.
Jei automobilis prijungtas prie tinklo - tau atėjus į mašiną, jinai bus pašildyta, langai atitirpinti. Jei neprijungta, tada akumo bus nuėsta, bet nuvažiuoti atstumo užteks. Kol infrastruktūra neišvystyta, čia trūkumas dideliai daliai žmonių, bet ne visiems.
T, žinių 0, blevyzgų daug, bile kalbėt. Elektromobilis energija naudoja iki 3x efektyviau nei VDV. Litras dyzelio, tai 11kwh energijos. Vidutinis dyzelius ryja ~6l per 100km, tai jau 66kwh. Elektromobilis su 30kwh akumuliatoriumi kiek nuvažiuoja? ~250km berods? Tai gaunasi, kad elektromobilis sunaudoja 12kwh per 100km, tuo tarpu dyzelis 66. 5x efektyvumas.
lizunas 2016-10-10 16:09
immortallt, dėkui. Na, labiausiai knisa dėl infrastruktūros, tarkim kad ir mažesnių miestų daugiabučių kiemuose, ar net garaže. Nori garaže trifazio, turi sutikti visi garažų savininkai, o jie sako mums užtenka ir dabartinės srovės...
mmm 2016-10-10 16:25
immortallt, pripažystu nelabai žinau skirtumus tačiau ar nėra nekorektiška lyginti dyzelinio kuro kw h šiluminės energijos, su kw h elektros energijos? manau tai nėra teisinga ir žiauriai pritempta. pagal tamstos logiką reikia skaičiuoti kad pagaminti 1 kwh el energijos deginant anglis/dujas/biokura ir jį verčiant el. energija, poto transportuojant tinklais ir kraunant baterijas visur yra nuostoliai ir krenta NK, na esmę pasakiau. manau supratot kad klystate.
punktyras 2016-10-10 16:47
Efektyvumas taip ir skaičiuojamas – kiek energijos sunaudojama, palyginus su atliktu darbu.
O dyzelinis kuras iš oro kondensuojasi ir jam nereikia jokios infrastruktūros?
Elektrą galima gauti tiesiogiai iš atsinaujinančių šaltinių, šalia naudojimo vietos ir taip nuostoliai smarkiai sumažėja. Su dyzeliu tai įgyvendinti, sakykime taip, sunkiau.
immortallt 2016-10-10 16:48
Taip, dar reiktų paskaičiuoti, kiek kwh reikėjo pagaminti dyzelį ir jį transportuoti
Taip, elektrinėse išsiskiria taip pat šilumo. Tik spėkit kur dažnai panaudojama šiluma?
O dabar spėkit, kiek šiluma sudarys kaip atlieka ateityje?
Beje, pagaminti litrą dyzelio reikia kažkur apie 1kwh energijos. Kur dar logistika? Taigi atsisakę dyzelio, vien jo gamybai ir logistikai reikalingos energijos užtenka nuvažiuoti tam atstumui, kurį nuvažiuotum pagamintu dyzeliu.
Šiluminės elektrinės sugeba išspausti iki 42% efektyvumą gaminant elektrą. Teoriškai, VDV prie optimalių sūkių (o taip, tikrai visi važinėjasi idealiais sūkiais ir idealiu greičiu bei neminko stabdžio/gazo), gali pasiekti 40%, o realiai gatvėje kaži ar 20% siekia. Mieste tai išvis stovi vietoje ir degina kurą.
P.S. sutinku, tiesiogiai lyginti negalima ir skirtumas kiek mažesnis, bet kai nori lyginti tiksliai, yra labai daug kabliukų ir VDV nenaudai, dar pvz tepalai.
P.S.S. kai kuriose šalyse hidroenergija arti 100%, atominė irgi. Atsinaujinanti vakarų Europoje jau >20%. Lietuvoje irgi iki 2020 pasieksim turbūt bent 20% iš atsinaujinančios. Jei būtų politinė valia, sutvarkytų įstatymus, nepabranginant elektros iki 2030 turėtume 100% atsinaujinančios gamybą + eksportą. Realu, kad kaina net kristų, ypač po 2030.
dzo 2016-10-10 16:49
Tiems kurie sako kad nepakankamai tobuli elektromobiliai ir infrastruktura kolkas: manau tai butu greit padaryta, kaip ir minima straipsnyje: "paskatintų nedelsiant plėsti elektromobilių gamybos apimtis"
Shinigami 2016-10-10 17:02
Jei valdžia uždraus vdv tai ir lieps visur įvesti trifazį. Nori nenori bet turėsi. Kaip ir su naujų namų apšildymu.
Kiek elektromobiliai teršia? Tiek kiek jiems reikia pagaminti, o visa kita tarša tik nuo tavo pačio norų priklauso. Kas tave verčia elektrą gaminti iš anglių ar dujų? Gal dar sugalvosi elektra gaminti iš medienos ir dėl to plikai iškirsi visus medžius ir visa gerklę rėksi, kaip elektromobiliai žaloja gamtą? Elektros gamybos būdų yra įvairių ir pats renkiesi tau labiausiai tinkanti. O svarbiausia, elektromobiliai neteršia žmonių gyvenamoje vietoje. Tai yra svarbiausia.
Ne daug nuvažiuoja? Su tiek kiek jie nuvažiuoja vienu pakrovimu 80 proc. žmonių gali dvi paras važinėtis nekrovę.
lucy 2016-10-10 17:29
Hibridus dar pateisinčiau, bet elektromobiliai Lietuvoje tai vienas iš durniausių dalykų kokį tik esu girdėjęs. Pirmiausia reikia normalių batareikų, o ličio kiek žinau tai kinai daugiausia turi, na bet gal galima sukurti kažkuom kitu paremta, bet iki 30 metų manau labai optimistiška realiai pritaikyti gamyboje. Antra jei jau nuo 30 metų rimtai kas galvotų pradėti važinėti tik elektromobiliais tai jau dabar elektrinės dygtų kaip grybai.
+Kodėl manot jog Kinai nepakeltų ličio kainų ir vnz visokie kelių mokesčiai išaugtų nežmoniškai čia toks kosmosas kad nzn. Gali Vokiečiai darytis ką jie nori, bet mes jei nedurni būsim tai pasižiūrėsim kaip jiems sekasi, o ne akis išdegę pulsim vykdyti EU nurodymus, na bet žinant Lietuvą tai...
immortallt 2016-10-10 18:25
lucy, gal geriau nekomentuok, ko nežinai. Kinai ličio beveik išvis neturi. Pernai metais kinai išgavo iki 7% pasaulio ličio. Tiesa, žinomi ir įrodyti rezervai siekia 22% pasaulio rezervo. Bet litis mažai tyrinėtas ir numanomų telkinių yra daug daugiau. Daugiausia ličio išgauna Čilė ir Australija.
Litis yra 25-tas labiausiai paplitęs elementas.
Tad eik į savo tvartą.
kestutisz 2016-10-10 18:33
Tai kai bus, tada ir galvosim. Blogiausiu atveju po 9 metų (perkant mašinas aktuali vertė skaičiuojama kokiem penkeriem metam). O šiandien yra kaip yra, kažko ypatingai sukti galvą net nėra ko, svarbiausia nekliedėti kaip kokioj Klaipėdoj, kur ta intencija jog į miestų centrus po penkiolikos metų ES rekomenduos nebeįleisti VDV kažką kliedėti pradeda jau nuo "vakar".
Kažką specialaus daryti reiktų tik tokia prasme, kad galbūt galvoti kaip čia investicijomis/subsidijomis padėti nuosavai pramonei įšokti į tą komunizmo (ekologų valdžia + elektrifikacija) traukinį. Pvz padėti kokiem "startupam" nutręšti nusigandusius investuotojus ir turtingus užsienio ekologijos fanatus gal ir nelabai veikiančiom technologijom, svarbu gerai susimokėtų. Ir iš dieduko dyzelinę bulką atimti jau po to kai kitur bus išgaudyti visi bug'ai. O ne atvirščiai.
kernel_panikuoja 2016-10-10 18:55
Jus apsispreskit, kokiam kontekste rasot: ar EV ateities perspektyvu, ar dabartines ju situacijos Lietuvoje ir lietuviu tarpe.
Turbut bet kas, kas domisi technologijom, supranta EV savybes, ju svarba, ateities potenciala, esamu modeliu privalumus pries VDV. Teslos teigiama poveiki rinkai, permainas, prieinamu nauju EV siekiamybe statistiniam vakarieciui. Cia net nera ka gincytis - ir taip viskas aisku.
Kitavertus, kalbant apie dabartine eilinio lietuvio situacija, kuriu speju, cia rasanciu dauguma, tai jus veikiausiai automobilio pirkimui retas kuris skiriat daugiau nei 5-7k euru (kas jau daugiau nei statistine verte). O tai reiskia, kad reikes dar mazdaug maziausiai kokia 10-30m, kol isisuks visa EV "masinerija", pradedant ikrovimo stotelem, baigiant "second hand" rinka/daliu rinka, kol jus turesit fiziniu galimybiu ji naudoti. O kai tos galimybes atsiras, va tada ir ziuresim, lyginsim, analizuosim - kas bus pigiau/paprasciausiau/patogiau - ar kokiai Teslai ar kazkam dar is EV galimai keisti akuma i nauja ir kazka dar daryti, ar pirkti koki mazalitrazi VDV, j itvarkyti ir naudoti. Nes cia yra daug faktoriu ir daugumos ju nezinosim dar n metu. Pradedant realiu salygu akumuliatoriu parametru kreivem su lietuvos klimatiniu salygu use-case'ais (ypac tu piguviniu budget'iniui EV, kuriu dar net isliktu ir butu vystoma. Tad kas del temos - as manau, jog tai teigiamas vokietijos sprendimas.
mmm 2016-10-10 19:12
as tik uz elektromobilius, nes asmeniškai man jo visiškai užtektų dabartinėmis sąlygomis.
Pratęsiant temą su elektros gamyba, sakant kad dyzeliną tai pat reikia pagaminti ir transportuoti nepamirškim fakto kad elektros gamybai žaliavos taip pat neauga po elektrine ir laidais neteka elektra be varžos. sakytčiau 1 - 1 elektra pries skystą kurą ( vdv ) vienintelis skrituma užterštumo reguliavimas, elektrinė terš lokaliai ir tuos teršalus galima sugaudyti o vdv jau kur važiuos ten ir...
audriusn 2016-10-10 19:19
zmones is rusijos, ukrainos sako, kad iki -40 temperaturoj nakti prastovejes vaziuoja be problemu. jei nukrenta zemiau, jis net nepasileidzia. pradzioj salonui pasildyt naudoja kaitinimo elementus, paskui isijungia peciukai nuo baterijos ir keitikliu ausinimo sistemu.
vazzy 2016-10-10 20:45
šaunu, kad tu už elektromobilius, bet negalėjau nesusilaikyt nepakomentavęs. Kas čia sneka, kad 1:1 elektros gamyba ir nafta tai ryškiai nieko nesupranta apie energetiką. Pirma tai Lietuvoje nemažą dalį elektros energijos sudaro atsinaujinanti ( HE'so hidro, vėjo, skandinavų/latvių hidro ) ir atominė ( skandinavų, baltarusų, rusų ). antra tai mes lietuviai anglies nedeginam ir kad ir degintume tai dabartinės anglies elektrinės yra gan švarios, ten tokia degimo produktų kontrolė, kad patikėk, ir ciklonai ir elektromagnetiniai filtrai ir visa kita, o mašinose.. na kai kurios turi katalizatorius... ( sarkazmas). Plius vien efektyvumą palygink. Kuo didesnė jėgainė tuo ji efektyvesni - tuo mažesnę įtaką turi nuostoliai generatoriuje, guoliuose ir t.t. Kur dar visi tepalai, kurių dabar pilni kiemai ir aikštelės.
Esi kadanors domėjasis apie elektros laidų varžą ir nuostolius? Aukštos įtampos linijose tie nuostoliai išvis menki. Didžiausi nuostoliai yra žemoje įtampoje ( 0.4 kV ) ir tai joje kritinis taškas yra 5%, netiki pažiūrėk savo kištukinį lizdą su testeriu nes galios nuostoliai ---> įtampos kritimas, o jeigu pastotoje yra 400 V tai kodėl pas tave irgi 400? arba jeigu vienfazis tai 400/sqrt(3).
AAA000 2016-10-10 23:13
Lyginat nesulyginamus dalykus.
Vidaus degimo techologija yra atviro tipo - dalyvauja aplinkoje esantis deguonis. Po vandeniu ar vakume ji savaime neveikia.
Elektros variklis pilnai uzdara technologija.
Cia kaip lygint fakela ir elektros lempute.
Ant kiek reikia but bezdzione, kad to nesuprast?
Cia aukstesnio lygio technologija ir mes ja dar nepakankamai ivalde tik energijos sukaupimo ir issaugojimo elementu gamyboje.
Del tersimo argumentas isvis niekinis. Dar problema neiskilo - o jau rekimas , kad tersia... Bus ir jau yra pilna tu sprendimu ir del tersimo.
Jei taip isikande i tuos vidaus degimo variklius, dar gal pradekit konstruot mobilius telefonus su informacijos perdavimu ugnies signalais, kaip darydavo senovej Juk lauzai netersia aplinkos visokiom aukstadaznem spinduliuotem - tik pasyvus ir nepavojingi infraraudonieji...
immortallt 2016-10-10 23:14
Nebus devėtų elektromobilių pas mus Lietuvoje, jei nepradėsim vystyti jau dabar elektromobilių infrastruktūros. Ar tikitės, kad infrastruktūra per metus išplėtojama? Taip iškart po naujų metų, kokiais 2022 metais puf ir atsiras viskas? Taip nebūna. Reikia sukaupti patirtį ir nuolat investuoti pinigus. Reikia stebėti žmonių įpročius.
Beje, iki šiol, atrodo visos krovimo stotelės buvo ne iš valstybės pinigų.
Kas dėl elektrinėms kuro tiekimo, pas mus degina biokurą ir dujas. Biokuro tarša sąlyginai maža, tik kiek reikia logistikai. Dujoms gabenti tarša sąlyginai niekinė (kiek reikėjo pagaminti ir nutiesti vamzdžiams). Ir kaip vazzy labai teisingai pastebėjo, pas mud didelią dalį sudaro ne iškastinio kuro elektros gamyba. Negana to, vėjo energetika pas mus sparčiai plėsis ir iki 2020 pasigaminsim ~20-25% elektros porekio iš vėjo. Mažiausiai.
Talkatif 2016-10-10 23:42
Kad jau yra devėti elektromobiliai pas mus. Ir net yra kas puikiai prasigyvena iš jų remonto : ) Valstybiniu lygiu yra planuojamos panaudotų ličio akumų el. talpyklos. Viskam rengiamasi. Kol kas tik žvalgomasi, bet tikrai galvojama apie tai.
O naktį, sujungti į krovimo tinklą, el. automobiliai puikiai įdarbintų vėjo jėgaines. Tik tiek, kad mums dar reikės persivaryt iš vokiečių visą jų nurašytą dyzelio parką : ) Tad 20 metų tikrai ramu : )
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Vokietijos įstatymų leidėjai siūlo visišką vidaus degimo variklių uždraudimą