Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Talkatif 2016-10-10 23:45
p.s. Daugiausiai klausimų kelia naudojamos elektronikos patikimumo klausimas. Su tuo bus daug reikalų. Iš kitos pusės Lietuva jau gamina elektronikos komponentus automobiliams ir puikios perspektyvos plėstis.
zet 2016-10-11 00:08
kad tie elektromobiliai savaime populereja... o uzdrausti nori populistai visokie... tokiu ir pas pilna... numeta nesamone ir gauna demesio...
va tuoj tesla iseis nauja ir paskatins populiarejima dar labiau.
As uz elektromoblius... o jei kokie 5 % mylejotju vazines bendzinu, nematau jokios problemos. Tegul valstybini transporta pirmiausia padaro elektrini (ne troleibusus). Paskui ifostruktura. Idomu kaip surinks akciza, kai as is namu lizdo krausiu elektra. Uz batarkes ims ?
immortallt 2016-10-11 01:04
Akcizas reikalingas del zalos gamtai ir prekybos balansui. Po to sugalvojo dali skirti keliams. Iteisins gerokai veliau automobilio mokesti, ir tiek ziniu.
kestutisz 2016-10-11 08:39
Dar kartą - automobilis tai ne tik variklis, o visa "ekosistema" su kuru bei laiku skirtu jam pakeisti. Elektros variklis nėra nei kažkokia naujesnė technologija nei VDV, nei sudėtingesnė, nei juolab "aukštesnio lygio". Dar Ferdinando Porsche kuriami tankai buvo elektriniai, tik su generatoriais - nes turėjo tą pačią problemą - "nėra tokios krūtos batareikos". Visi tik jas kuria tobulina, bet realiai šnipštas. Lokomotyvai ir tie mielai pasikrautų batareikas, o ne degintų dyzelį - varikliai pas juos ir dabar elektriniai. Nor ską ten lokomotyvai, troleibusų konktaktinis tinklas visus realiai užknisa, bet tiesiog nėra į ką pakeisti.
raimism 2016-10-11 09:55
surenka jau ir dabar - į elektros kainą įtrauktas VIAP. Iš esmės tai tas pats netiesioginis mokestis kaip akcizas kurui. Praeitoj temoj apie tas kelias krovimo stoteles jau rašiau kelis skaičius: 2015 metais akcizas už benziną - 80 mln. eurų, akcizas už dyzelį - 420 mln. eurų. VIAP - apie 300 mln. eurų.
Surinks mažiau iš dyzelio, tą iš dalies kompensuos VIAP už į elektromobilius pompuojamą elektrą.
Kalbos apie tai, kad dyzelį naudojantys moka akcizus už kelių infrastruktūrą, o elektromobilius naudojantys žmonės nieko nemoka ir atseit keliais naudojasi ''dykai'' - tiesiog nesupratimas kaip veikia mokesčių sistema. Netiesioginį mokestį už kurą moka ir tie, ir tie. Tik vienų atveju jis vadinamas kuro akcizu, kitų atveju - Viešuosius Interesus Atitinkančios Paslaugos elektros energetikos sektoriuje.
immortallt 2016-10-11 10:54
raimism, VIAP yra infrastruktūros išlaikymo dedamoji, ne mokesčiai. Nesuplakime visko. Tiesa, padidėsiantis vartojimas, ir ypač naktį, VIAP kainą per kwh stipriai sumažins. Taip pat, didėsianti atsinaujinančios gamyba ir nuolat mažėjanti jos įrengimo kaina dar labiau kirs per VIAP poreikį.
Automobiliai, visi, ilgainiui bus apmokestinti.
Akcizas pirmoje eilėje yra mokestis už žalą aplinkai, žmogui, prekybos balansui ir siekis kiek įmanoma pamažinti priklausomybę nuo importo.
raimism 2016-10-11 11:58
immortallt - esi neteisus žiūrint iš makroekonominės pusės. Visi mokesčiai skirstomi į dvi pagrindines kategorijas - tiesioginiai ir netiesioginiai. Tiesioginiai mokesčiai skaičiuojami nuo objekto vertės. Tai turto, pajamų, automobilio taršos, automobilio nuosavybės ir t.t. mokesčiai. Netiesioginiai mokesčiai yra įtraukiami į galutinę prekės ar paslaugos kainą ir juos galima pavadinti ir taip, kaip tu pavadinai - ''kainos dedamoji''. PVM'as, akcizai, muitai, VIAP'as - yra dyzelio ar elektros kilovatvalandės kainos dalis. Tu ją sumoki netiesiogiai, biudžetui ją surenka ir pagal tam tikrą tvarką perveda paslaugą teikiantis ar prekes parduodantis ūkio subjektas.
Kur, kaip panaudojamas ir už ką mokamas šis mokestis nėra svarbu. VIAP skirtas išlaikyti elektros tinklų, dyzelio akcizas - kelių infrastruktūrą. Bet ne vien. Jų panaudojimas gali būti tikslinis arba jie gali eiti į bendrą biudžeto katilą (pvz PVM, kuris sudaro ~70% šalies biudžeto pajamų). Bet mokesčiai skirstomi ne pagal panaudojimą, o pagal surinkimo principą.
Tiek VIAP, tiek akcizas yra įtraukti į kainą, juos sumoki biudžetui ne tiesiogiai, o per kažkokį ūkio subjektą. Skirtumo tarp jų nėra. Skirtumas tik tame, kam juos panaudoja.
Lietuvoje įmonės jau senai moka automobilių taršos mokestį pagal CO2 emisijas. Teoriškai jis jau ir yra mokestis už taršą.
immortallt 2016-10-11 12:47
Raimism, nesupratau, kas yra VIAP'as. VIAP'as skirtas išlaikyti elektros tinklų infrastruktūrą. Gerokai seniau, tas buvo įtraukta į elektros kainą, dabar išskyrė.
Čia tas pats, kas sakyti, kad kuro pylimas yra mokestis už naudojimąsi mašina. Taip nėra. Kitu atveju pagal tavo apibrėžimą, perkant pieno pakelį moki mokestį, o už patį pieną nieko nemoki.
VIAP'as į biudžetą neina.
Kaip ir šildymas, vanduo ar elektra, tai paslauga, už kurią moki įmonėms, bet ne į valstybės biudžetą.
raimism 2016-10-11 12:53
klysti. visi mokesčiai skirti kam nors išlaikyti. tas pats akcizas už degalus skirtas išlaikyti kelių infrastruktūrą. visus netiesioginius mokesčius (pvz PVM) moki tu, kaip galutinis vartotojas, bet juos moki ne tiesiogiai pervesdamas pinigus į biudžetą. netiesioginiai mokesčiai nustatomi valstybės ir turi būti įtraukti į tam tikrų prekių kainą. Juos surenka tos paslaugos (kuro, elektros, pieno ir t.t.) pardavėjas ir pagal tam tikrą tvarką perveda į biudžetą.
VIAP'as atitinka visus šiuos kriterijus. Tai - netiesioginis mokestis, skiriasi tik jo nustatymo (kinta kiekvienais metais ir pan.) tvarka.
bet ši diskusija buvo ne apie mokesčių tipus.
immortallt 2016-10-11 14:23
akcizas už degalus nėra skirtas keliams išlaikyti. Jo tik dalis tam nukreipiama, bet akcizas eina į biudžetą.
PVM surenkamas verslo ir perduodamas valstybei.
VIAP'as surenkamas ir paskirstomas nepasiekiant valstybės kišenės. Valstybė nesprendžia jo surinkimo ir paskirstymo. Labiau jau čia filosofija užsiimi nei ekonomika ar teise. Tiek teisiškai, tiek ekonomiškai, VIAP'as yra išlaidų išskaidymas.
Va, geresnis pavyzdys. Už dujas mokant yra pastovioji dedamoji (kiek ten, 0.5€?) ir kintamoji. Pastovioji yra infrastruktūros palaikymui. Tu sakai, kad šita pastovioji dedamoji yra mokesčiai. Nes tai atitinka VIAP'ą elektros infrastruktūros atveju.
raimism 2016-10-11 14:39
immortal - sorry, nebenoriu tęsti, nes diskusija ne apie tai. Bet mokesčiai, jų sistema ir administravimas - mano išsilavinimas, aš tai sakydamas žinau ką sakau, nefilosofuoju.
Aš dar kartą trumpai pakartosiu - ne taip svarbu kur, kaip ir kam biudžeto pajamos naudojamos / paskirstomos. Valstybės pajamos skirstomos pagal surinkimo šaltinius / principus bei pagal tai ar jos papuola / nepapuola į konsoliduotą šalies biudžetą. VIAP pajamos nepapuola į nacionalinį biudžetą, jos perduotos administruoti Baltpool. Taip, kaip kai kurių tiesioginių mokesčių pajamos nepapuola į nacionalinį, o pakliūna į savivaldybių biudžetus. Bet tai daroma tik dėl administravimo efektyvumo didinimo, kad būtų kuo mažiau perskirstymo.
Visiškai formaliai - VIAP yra nemokestinės konsoliduoto šalies biudžeto pajamos, sudaro tam tikrą konsoliduoto šalies biudžeto dalį. Lygiai kaip PVM, akcizai ir t.t.
immortallt 2016-10-11 15:16
VIAP teikia elektros energetikos įmonės, siekdamos įgyvendinti Lietuvos Respublikos energetikos, ekonominės ir aplinkos apsaugos politikos strateginius tikslus bei siekdamos užtikrinti visuomenės interesų įgyvendinimą. (kad elektra būtų, kad elektra atitekėtų iki namų/įmonių, ir kad neatsijunginėtų kaip Indijoje paromis - infrastruktūros vystymui ir išlaikymui, same shit as pastovioji dujų dedamoji).
VIEŠUOSIUS INTERESUS ATITINKANČIOS PASLAUGOS (VIAP):
Elektros energijos gamyba naudojant AEI ir balansavimas (7.1 paslauga)
Efektyvi termofikacinių elektrinių gamyba (7.2 paslauga)
Elektros energijos tiekimo saugumo ir sistemų rezervų užtikrinimas (7.3 – 7.4 paslaugos)
Strateginiai elektros gamybos projektai (7.5 paslauga)
Strateginiai infrastruktūros projektai (7.6 paslauga)
Ignalinos atominės elektrinės eksplotavimo nutraukimo fondas (7.7 paslauga)
Elektrinių, naudojančių AEI, prijungimas prie elektros tinklų (7.8 paslauga)
Tinklų plėtra dėl elektros energijos gamybos naudojant AEI (7.9 paslauga)
Mokestis – valstybės nustatyta pinigų suma, kurią turi sumokėti fizinis ar juridinis asmuo nuo savo veiklos rezultatų arba atliktų ar tik norimų atlikti veiksmų.
Ekonomikos teorijoje naudojamas platesnis mokesčių apibrėžimas. Mokesčiai – finansiniai santykiai, dėl kurių valstybė, naudodamasi savo neekonominės prievartos galia, be ekvivalentinių mainų ir su nuosavybės pasikeitimu centralizuoja dalį šalies bendrojo vidaus produkto savo funkcijoms vykdyti.
Copy paste viskas.
Sporto klubo abonento mėnesinis mokestis ne mokestis. Šildymo sąskaita - ne mokestis. VIAP'as ne mokestis, o elektros sąskaitos dalis. Ar visgi elektra be infrastruktūros sukuriama ir "atsiranda" namuose.
Ir VIAP'as niekada nebus panaudotas tam, kad kompensuoti valstybės skylę biudžete, ar kompensuoti prarandamas pajamas iš akcizų elektromobilių atveju. Tad net nežinau, kodėl VIAP'ą įtraukei į temą.
zet 2016-10-11 23:33
kitaip tariant mokes visi, net ir pencininkes, kurios telikui elektra vartos, mokes uz elektromobilius saunu.
immortallt 2016-10-12 09:11
Patinka, patys susigalvoja, kad elektrą akcizais apkraus, patys po to piktinasi, o realiai to nebus. Akcizai bus tik dujoms, šilumai ir elektrai gaminti. Ir ne dėl elektromobilių.
sub 2016-10-12 13:07
Pasirodo dar likę egoistų Lietuvoj, kurie net logikos neįsijungia. Kaip galima priešpastatyti elektromobilį prieš VDV, jeigu VDV jau tampa atgyvena (brangi, tarši ir t.t. Pritariu immortallt, Shinigami, Vazzy, punktyras ir kitiems (sorry kurių nepaminėjau) protingiems ir logiškai mąstantiems. Tik pridusius, pilnai elektra varomas netriukšmauja kaip VDV, kalbant apie taršą net nėr ką lygint (tepalų plastikinės pakuotės, gamtos tarša, didelės išlaidos kuro gavybai ir gamybai). Vienintelis elektromobilio minusas - akumas, kur su laiku irgi atsiras naujos technologijos. Vien tik minusai į VDV pusę. Na ir kalbant apie kainą, Tesla model 3 - 35k USD, Opel (Chevrolet Volt) Ampera-E - 30k USD. Ne ką pigiau kainuoja 2016 m. tokio dydžio geras VDV automobilis, ne koks Skoda ar Kia, o tie vidutinės klasės.
biggie 2016-10-12 13:53
Valdžios apskritai labai pamėgo daug ką nurodinėti, kokie agurkai turi būti, ką pavadinti šeima o ką ne, ir t.t. O tai kyla iš didelio neturėjimo ką veikti ir vienintelė proga ją bausti tai kas keletą metų pakeisti per rinkimus.
Manau, kad po x metų elektromobiliai taps viena pagrindinių transporto priemonių, o tradicinis vidaus degimo variklis liks muziejuose ar kokiuose specializuotose srityse, kur dėl kažkokių priežasčių netinka el. variklis. Bet leiskim viskam įvykti natūraliai (remkim naujos technologijos kūrimą), o ne užsiiminėkim visokiais kvailais draudimais. Juk niekas nesiilgi vaizdo ir garso kasečių, žibalinių lempų, lempinių televizorių ir t.t. Žmonės patys sugeba matyti, kas yra gerai ir atsirenka tai kas geriausia ir patogiausia. Taip atsitiks ir su automobiliais. Kai elektrinis automobilis taps patogesnis, paprastesnis naudoti žmonės jį ir rinksis. Kol kas elektriniai auto yra tik gimimo stadijoje ir kasdieniam naudojimui nelabai tinkami (nebent esi koks per daug laiko turintis entuziastas). Bet niekas nežino kas bus rytoj, po savaitės, o ką jau kalbėti apie 2030 ar 2100 metus.
immortallt 2016-10-12 14:16
Paaiškink man, kuo kasdienai netinka elektromobilis, jei gyveni name ar naujame daugiabutyje su požeminiu parkingu? Dažnai per dieną nuvažiuoji toliau 300km?
Taip, ne drausti reikia, o skatinti. Taip pat riboti taršą. Išgyvendinti iš gatvių juodais dūmais apsipilantį transportą, o tokius važinėjančius gaudyti ir mašinas konfiskuoti utilizavimui.
Ne keisti kas kelis metus valdžią reikia, o išsirinkti normalią. Iki šiol socdemai, dp ir tt buvo dažniausiai renkami, kurie š mala ir nori viską valdyti. Rinkit konservatorius su liberalais 3 kadencijas iš eilės, gyventume visai kitam lygyje. Man santykinai būtų blogai, nebebūčiau top 5% Lietuvos pagal pajamas, bet bendrai gyvenčiau geriau. O dauguma, esantys dugne, būtų priversti dirbti ir stengtis dėl savęs.
Arthuras 2016-10-12 18:15
Laukiau nesulaukiau, kada ką nors panašaus užvelsi. Ne, mes negyventumėme visai kitame lygyje. Galbūt rodikliai būtų čiut aukštesni.
Konservatoriai tik visai nesenai pradėjo atjaunėti. Bet dar ir dabar turi krienų prisirinkę, kurie turėjo senai būti politikos kapinėse. Ko jau verti tų krienų pasisakymai prieš vienos lyties partnerystę ar dirbtinį apvaisinimą. Tamsuma ir gūduma. O ir jaunimas - toli gražu neblizgantis. Geras pavyzdys yra Kaunas. Ilgus metus ten tvarkėsi konservatorius (jaunimo atstovas), o kai tik jį išspyrė - teko girdėti labai nemažai teigiamų atsiliepimų.
Liberalai... Turint omenyje, kaip neseniai sublizgėjo partijos vadas - nemažai ką pasako. Jei "paskolą" būtų ėmęs koks eilinis pieška iš partijos... Dar būtų galima bandyti teisinti. Bet kuomet dabar "paskolą" ėmė partijos vadas, tikėtinas Lietuvos premjeras, asmuo, kuri visuomet pabrėžė skaidrumą... Apgailėtina. Vadinasi partijoje tokie santykiai su verslu yra pateisinami ir praktikuojami.
Todėl tu niekaip neįtikinsi sveiko proto žmogaus, kad mes būtumėme "visai kitame lygyje", jei būtumėme rinkę liberalus ir konservatorius. Taip, negalima pateisinti dabartinių valdančiųjų "kompetencijos". Jiems už tai buvo sėkmingai atsilyginta - pasiųsti į politinius pakraščius. Reikia manyt, kad bent socialdemokratai sugebės per 4 metus išspardyti iš savo vidaus krienus ir surinkti blaiviai mąstančius jaunus žmones.
immortallt 2016-10-12 19:08
Sveiko proto žmogui nereikia nieko aiškinti, ar įtikinėti ekonominių reformų reikalingumu.
Arthuras 2016-10-12 19:31
Tos konservatorių ir liberalų "reformos" - kol kas tik popieriuje. Jei konservatoriai ir/ar liberalai ateinančius 4 metus bus valdantieji ir įgyvendins suplanuotas reformas (ar bent didesnę dalį jų) sėkmingai - pripažinsiu, jog šiandien klydau.
P.S. beje, reikia ne tik ekonominių reformų.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Vokietijos įstatymų leidėjai siūlo visišką vidaus degimo variklių uždraudimą