Tikras pelkių limuzinas nepravažiuojamiems keliams (Video) (2)
Menkai apgyvendintose Rusijos šiaurinėse teritorijose kelias gali būti retenybė.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Netgi kieto paviršiau siekiant kai kuriuos rajonus yra ne per daugiausiai. Taigi nenuostabu, kad šioje šalyje tokie populiarūs itin sudėtingoms sąlygoms pritaikyti visureigiai.
Dažniausiai juos gamina vietos kompanijos, nes juk kas geriau žino savų klientų poreikius už pačius rusus. Šį kartą atkreipiame dėmesį į vieną komfortiškiausių bekelei pritaikytų transporto priemonių, kurią jos kūrėjai iš „Avtoros“ kompanijos pavadino „Šamanu“.
Rusijoje bekelė reiškia ne tik raižytą vietovę, bet ir sniego paviršius ar vandens telkinius, todėl šis visureigis taip pat aprūpintas aštuoniais ratais su žemo slėgio padangomis ir išoriniu sraigtu.
Gigantiškas plaukiantis visureigis
Net ir lyginant su šiaip jau nemenkomis bekelės mašinomis „Šamanas“ yra išties gigantiškas. Jo ilgi siekia 6,3 metro, o aukštis – 2,7 metro. Plotis kiek kuklesnis, tačiau vis tiek apima 2,5 metro. Taip pat jis ganėtinai sunkus ir sveria 4,8 tonos.
Dėl tokių gabaritų šis visureigis negali važinėti bendrojo naudojimo keliais. Įprastas vairuotojo pažymėjimas čia taip pat bevertis ir bent jau Rusijoje norint jį valdyti reikės traktoristo teisių.
Visureigyje sumontuotas 3,0 litrų darbinio tūrio dyzelinis „Iveco“ variklis išvysto maksimalią 176 AG galią ir didžiausią 350 Nm sukimo momentą. Tokiai specifinei transporto priemonei svarbus rodiklis yra ir motoro svoris, kuris šiuo atveju siekia 270 kilogramų.
Trauka perduodama per penkių laipsnių mechaninę ZF pavarų ir vieną dviejų pakopų paskirstymo dėžes. „Šamanas“ taip pat aprūpintas visu blokuojamų diferencialų komplektu, o priekiniai tiltai yra pajungiami pagal poreikį. Grįžtant prie diferencialų, galia pastebėti, kad jų šis visureigis turi net septynis – keturis ašyse, taip pat du tarpašinius ir vieną tarp priekinių bei galinių ratų grupių.
Vairuotojo vieta įrengta centre
Visų aštuonių ratų pakaba – nepriklausoma su „A“ formos svirtimis. Taip jie ne tik turi atskirą galios perdavimą, tačiau visi yra vairuojami. Papildomos įrangos sąraše yra automatinė padangų slėgio reguliavimo sistema, kuri leidžia mygtuko paspaudimu išleisti orą iki 0,1 atmosferos, o vėliau vėl pripūsti.
Visureigyje įrengti du degalų bakai, kurių bendra talpa siekia 260 litrų. Visgi turint omenyje, kad vidutinės sąnaudos važiuojant kieta danga siekia nuo 25 iki 27 litrų 100 kilometrų, tai nėra didelės atsargos.
„Šamanas“ turi tris duris, tačiau pro kurias lips vairuotojas – visiškai nesvarbu. Jo vieta įrengta pačiame visureigio priekyje, tačiau ne kairėje pusėje, o centre. Pigesnės versijos galinės keleivių sėdynės primena minkštus suolus. Suskleidus juo galima suformuoti labai erdvų miegamąjį.
Visureigis taip pat turi autonominį šildymą, kondicionierių, multimedijos įrangą ir netgi galinio vaizdo kamerą.
Susidomėjusiems šia neeiline transporto priemone galime pasakyti, kad bazinės komplektacijos „Šamanas“ kainuoja 9,5 mln. rublių (137 tūkst. eurų). Su pagrindiniais komfortą teikiančiais privalumais jis siekia maždaug 12 mln. rublių (173 tūkst. eurų).