Kaip atsirado lietuvių dievinamų „Audi“ patikimumo legenda? Jau 40 metų atliekami žiaurūs automobilių bandymai (Video) (5)
Nemažai lietuvių nuoširdžiai mėgsta „Audi“ automobilius. Ši markė mūsų šalyje yra viena iš populiariausių – tai matyti ne tik pasižvalgius po bet kurio prekybos centro stovėjimo aikštelę, bet ir užmetus akį į statistinius duomenis. Jei paklaustumėte „Audi“ savininkų, kuo jiems taip patinka šio gamintojo mašinos, daugelis jų paminėtų du dalykus – kokybę ir patvarumą. Ir nors kiti su tuo karštai nesutinka, paslaptis, kaip „Audi“ pavyko užsitarnauti ilgaamžio automobilio vardą slypi žiauriuose bandymuose.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ne vienas automobilių kultūros mėgėjas yra susimąstęs – kaip automobilių gamintojai išbando savo mašinų patvarumą? Juk gamybinė sparta ir konkurencija rinkoje neleidžia atlikti ilgalaikių testų. Žinoma, prototipai keliais važinėja dar prieš paleidžiant naują produktą į rinką, tačiau šie bandymai vis tiek yra santykinai trumpi. Šioje srityje ne viena markė, tarp jų ir „Audi“, pasitelkia itin grubius bandymus, kurie leidžia suspausti visą automobilio gyvenimą į vos 19 savaičių.
Senstančius automobilius veikia įprastas dėvėjimasis, aplinka, prasta priežiūra ir taip toliau. Kaip visa tai išbandyti kuo greičiau? „Audi“ kokybės bandymai, vadinami „INKA“, trunka 19 savaičių, per kuriuos kiekvienas naujas modelis patenka į penkių etapų kankynę. Tai kainuoja nemažai pinigų ir pastangų, bet galiausiai jūsų automobilis turėtų tarnauti nepriekaištingai.
Pirmajame etape „Audi“ automobilis apipurškiamas druska ir patalpinamas į 35 laipsnių karščio pagal Celsijų aplinką. Vėliau sąlygos keičiamos – temperatūra kyla iki 50 laipsnių, santykinė oro drėgmė pasiekia visus 100 %.
Trečiajame etape automobilis pastatomas po 80 lempų, turinčių po 1200 vatų galingumą. Jos įkaitina kėbulą iki 90 laipsnių Celsijaus. Šio testo metu automobilio spalvos negali pasikeisti ir jokios interjere naudojamos medžiagos negali prarasti savo savybių – tikrinama, ar naudojami plastikai nepasidarė trapūs ar minkšti.
Ketvirtajame etape automobilis patenka į arktines sąlygas. „Audi“ modelis pastatomas į patalpą, kurioje temperatūra siekia 35 laipsnius žemiau nulio. Tai – didžiulis išbandymas bet kuriam automobiliui, tačiau „Audi“ to negana.
Automobilis pastatomas ant specialių platformų, kurios mašiną visaip krato ir sukioja, kad būtų įsitikinama visų mazgų ir mažesnių detalių tvirtumu net tokiame šaltyje. Galiausiai, pereinama į penktąjį etapą – vairavimą.
Žinoma, nėra jokios prasmės tiesiog pasivažinėti su šitaip iškankintu automobiliu – reikia išbandyti jo ribas. Todėl iš viso nuvažiuojama 12 tūkstančių kilometrų, į kuriuos įeina ir trasa per purvą bei sūrų vandenį. Taip išbandomas automobilio atsparumas korozijai. Visų bandymų metu automobiliai braižomi, trankomos jų durelės, važiuojama per gilius vandens baseinus ir taip toliau.
Koks šių bandymų tikslas? Pažiūrėti, kaip automobilis susitvarkys su pirmaisiais 12 gyvenimo metų. Tokius bandymus „Audi“ atlieka su kiekvienu nauju modeliu, nepriklausomai ar tai R8 superautomobilis, ar mažylis A1. Ir taip jau 40 metų. Po bandymų automobilis išardomas, ieškoma silpnųjų konstrukcijos vietų, naudojamų netinkamų medžiagų ir t. t.
„Audi" atliekami INKA bandymai video siužete
Žinoma, tikėtis amžino tarnavimo iš savo automobilio naivu. Tačiau, jei turite „Audi“ automobilį ir esate patenkintas jo kokybe bei patvarumu, dabar bent jau žinote, kad už tai turite būti dėkingi kitai šio modelio mašinai, kuriai kadaise šiuos bandymus teko iškęsti.