Verslininkų bandymas įtikinti pirkti naują? Penki mitai, kuriais tiki dėvėtų automobilių pirkėjai  (34)

Nors Lietuva ir išlieka viena sparčiausiai augančių Europos Sąjungos naujų automobilių rinkų, jos automobilių parkas išlieka vienu seniausių bendrijoje. Automobilių rinkos specialistai pripažįsta, kad lietuvių baimė pirkti naujus ar apynaujus automobilius yra glaudžiai susijusi ir su keliais mitais, kurių niekaip nepavyksta išgyvendinti.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kaip sako Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) vadovas Rokas Knyva, nepaisant to, kad Lietuvoje yra pakankamai finansinių instrumentų, padedančių palankiomis sąlygomis įsigyti naujas transporto priemones, pirkimų kiekiai vis dar neatitinka realių rinkos įperkamumo galimybių.

„Lietuvos vairuotojai pirkdami automobilius vis dar linkę sudarinėti abejotinos vertės sandorius su naudotų automobilių rinkoje veikiančiais fiziniais asmenimis. Taip tarsi tikimasi aplenkti dalį valstybės numatytų mokesčių ir papildomai sutaupyti. Visgi tiesa yra tokia, kad neretai tokie taupymai, įsigyjant panaudotą transporto priemonę, virsta tiek finansiniu, tiek emociniu nuostoliu“, – teigia R.Knyva.

Pateikiame penkis mitus, kurie dažniausiai lietuvius atbaido nuo naujo automobilio įsigijimo ir skatina rizikuoti, pinigus skiriant naudotai transporto priemonei.

1 mitas: Tik išvažiavusi iš salono nauja mašina akimirksniu nuvertėja.

Šis itin gajus mitas skelbia, kad naujo automobilio pirkti visiškai neapsimoka, nes vos po 2-3 metų jo vertė jau būna nukritusi kone dvigubai. Dėl šios priežasties daug protingiau esą investuoti į kelių metų senumo transporto priemonę. Visgi R. Knyva teigia, jog, vertinant naujo automobilio įsigijimo naudą, reikia atsižvelgti į kelis faktorius.

„Žinoma, bet kuris naudojamas daiktas praranda dalį savo vertės. Ne išimtis ir automobilis. Minėtąjį mitą labiausiai skatina rinkos santykius iškreipiantys pavyzdžiai. Juk pasitaiko atvejų, kai automobiliai netinkamai naudojami ir vertę praranda po ženklių žalų ar kitų neįprastų aplinkybių. Tačiau praktiškai visose rinkose veikia naudotų automobilių vertinimo bei analizės mechanizmai, juos panagrinėjus tikrai būtų sunku rasti šį mitą patvirtinančių duomenų.

Maža to, negalima pamiršti įvertinti ir kitas naujo automobilio suteikiamas naudas: gamintojo garantijas, kvalifikuotą techninę priežiūrą, mažesnes degalų sąnaudas, mažesnę taršą aplinkai, ženkliai mažesnę sustojimo dėl gedimų riziką, emocinį pasitenkinimą. Įsigyjant naudotą transporto priemonę, didelės dalies tokių naudų negausite, todėl, lyginant naujos ir naudotos transporto priemonės įsigijimo pagrįstumą, būtina į visa tai atsižvelgti“, – sako R.Knyva.

2 mitas. Naujuose automobiliuose itin daug elektronikos, kuri dažnai genda.

Lietuviai labai dažnai tebemano, jog papildomos automobilio funkcijos kelia tik problemas. Šiandien į transporto priemones instaliuojami tikrų tikriausi kompiuteriai, kurių gedimo daugelis prisibijo. Tačiau, kaip pastebi LAA vadovas, visiškai be pagrindo.

„Šiuolaikinių automobilių valdymo sistemos šiandien yra pasiekusios labai aukštą technologinį lygį. Automobiliuose naudojama išmanioji įranga ne tik analizuoja įvairias aplinkos sąlygas, taip palengvindama vairuotojui jo tiesioginį darbą, bet ir didina saugumą kelyje, mažina eismo įvykių rizikas, suteikia daugiau komforto vairuojant. Kita vertus, didesnis elektroninių prietaisų kiekis automobiliuose dar nereiškia, jog automobiliai tampa mažiau patikimi. Priešingai, gendamumo rodiklius įvairiose šalyse vertinančios institucijos savo ataskaitose pateikia duomenis, kurie kaip tik byloja apie gerėjantį daugelio naujų automobilių modelių patikimumą“, – teigia R. Knyva.

3 mitas. Jau geriau trijų litrų darbinio tūrio, dešimties metų senumo dyzelis, nei naujas 1,2 l benzininis su turbina.

Daugybei žmonių automobiliai – tai ne tik transporto priemonės, bet ir tam tikras statuso pabrėžimo įrankis. Todėl pasirinkti mašiną su menku variklio tūriu jiems tarsi būtų šiek tiek gėda. Anot R. Knyvos, tokie stereotipai turi tendenciją nykti.

„Automobilio gerumą nulemia gerokai daugiau faktorių, nei vien tik variklio tūris. Tiems, kurie tarp svarbiausių pasirinkimo kriterijų mato automobilio variklio parametrus, verta priminti, kad tradiciškai didesnių variklio darbo tūrių automobiliai sietini su „premium“ segmento produktais, todėl už patrauklią kainą įsigijus naudotą tokio tipo automobilį, jo šeimininkui neabejotinai teks ženkliai daugiau išlaidų jo eksploatacijai bei remontui. Apdairūs ir ekonomiškai išprusę žmonės retai rinktųsi tokį sprendimą“, – komentuoja R.Knyva.

4 mitas. Naujas automobilis yra masalas vagims bei piktavaliams.

Šio įsitikinimo logika labai paprasta: kuo geresnis automobilis, tuo labiau jo gviešiasi vagys. Vis dėlto tikrovė yra priešinga. Statistika rodo, kad naujų transporto priemonių vagystės yra palyginti retas reiškinys. „Vagys kaip tik privengia naujų automobilių. Tiek juos pačius, tiek jų dalis daug sunkiau realizuoti juodojoje rinkoje. Be to, nauji automobiliai įprastai yra draudžiami KASKO draudimu, kuris savininką apsaugo nuo tokių nemalonių incidentų“, – sako R. Knyva.

5 mitas. Lietuvos keliai nėra pritaikyti naujiems automobiliams.

Juk visi žino, kad nemaža dalis Lietuvos kelių duobėti, lopyti ir perlopyti, ir t.t. Galbūt tokiu atveju daug protingiau toliau laužyti naudotas transporto priemones?

„Svarstant apie naudoto automobilio įsigijimą, prastų kelių kriterijus visai netinkamas. Visi mechanizmai dėvisi, todėl kuo senesnė transporto priemonė, tuo didesnė jos atskirų mazgų pažeidžiamumo tikimybė. Jei dėl prastesnės kelių būklės rinksitės senesnį automobilį, tiesiog trumpiau juo važiuosite ir ilgiau remontuosite.

Kita vertus, senos, dažnai techniškai netvarkingos transporto priemonės pačios tampa kelių gadintojomis. Kuo naujesnis bus mūsų automobilių parkas, tuo lėčiau dėvėsis ir keliai. O tiems, kurie nenori prisijungti prie atsakingo požiūrio į bendrą siekį tausoti kelius, siūlyčiau rinktis padidinto pravažumo automobilius su atsparesnėmis pakabomis, tik, žinoma, kuo naujesnius, kad mažiau remontuoti tektų“, – pataria R. Knyva.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(8)
(143)
(-135)

Komentarai (34)