Profesionalų patarimai, kaip nustatyti, ar automobilyje iš tikro yra saugos pagalvė ar tik jos imitacija (3)
Oro pagalvė yra ganėtinai sudėtingas ir brangus mazgas, todėl nenuostabu, kad lietuviškoje naudotų automobilių rinkoje jos tampa neteisėto pasipelnymo šaltiniu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Importuojamos mašinos gali likti be pagalvių, o po avarijų jos dažnai nėra pakeičiamos.
Tačiau kaip eilinis vartotojas pirkdamas mašiną gali suprasti, kad kažkas prikišo prie jų rankas?
Juk net apžiūrint automobilį servise niekas neima ardyti pusės jo salono.
Visgi yra keletas nesudėtingų būdų, kurie padės identifikuoti šį automobilio trūkumą, kuris kelia rimtą pavojų gyvybei.
Efektyviausia – diagnostika
Automobilių restauravimu ir vienetiniais projektais užsiimančios „Hammersmith Motors“ įmonės vadovas Andrius Pupalaigis atkreipė dėmesį, kad galimybė atpažinti tokius neleistinus pakeitimus labai priklauso nuo konkretaus modelio.
Visgi jo teigimu, geriausias būdas yra prijungti diagnostikos kompiuterį ir žiūrėti, ar jis nerodys klaidų. Statomos įvairios schemos, kurios apgauna sistemą, tačiau bėgant metams tai padaryti mechanikams tampa vis sunkiau.
„Tai reikalauja laiko ir pastangų, todėl tam, kad atsipirktų, automobilis turi būti brangus“, – sakė A. Pupalaigis.
Pašnekovas pastebėjo, kad lietuvių meistrai viską atlieka labai kruopščiai – išėmę oro pagalves pervelka vairus, netgi įspaudžia odos apmušaluose ar kituose paviršiuose reikiamus ženklus.
Oro pagalvės daviklio klaidą rodanti lemputė gali būti išimta, uždažyta ar eliminuota kitomis priemonėmis. Todėl anot specialisto, visuomet geriausias sprendimas yra patikrinti, ką rodys diagnostika.
„Jei nėra galimybės pajungti diagnostikos, reikėtų turėti labai gerą akį tam, kad pamatytum, jog kažkas buvo daryta“, – konstatavo jis.
Kaip atrodo vairas?
A. Pupalaigis patarė tikrinant automobilio saloną atkreipti dėmesį į vairo nusidėvėjimą. Jei mašina nenauja, o vairas atrodo lyg ką tik paimtas nuo konvejerio – tai turi kelti įtarimą.
„Jei rida bus, tarkime, ir 100 tūkst. kilometrų, vairo odos apmušalo tekstūra negali būti ryški – jos jau nesimatys“, – komentavo specialistas.
Tuo metu nustatyti, ar buvo paliesta keleivio pusės oro pagalvė gerokai sunkiau, mat čia paviršius nėra liečiamas, todėl labai sudėtinga įvertinti nusidėvėjimą ir galimus pažeidimus.
Jos vietą bei statramsčiuose ar sėdynėse įtaisytų oro pagalvių vietas verta itin atidžiai apžiūrėti. Jei matosi net mažiausių nelygumų, atsilupusios ar susiraukšlėjusios apdailos ar vos skirtingų spalvų apmušalų - labai didelė tikimybė, kad saugos pagalvių ten nebėra.