Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Nerealiai 2017-09-10 10:18
Situacija dabar tokia, kad kartais stovi ir lauki, o aplinkui tuščia, bet važiuot į dešinę negali. Tada įsijungia žalia turi praleisti pėsčiuosius, nes jiems taip pat žalia, beveik įsijungus geltonai nusuka geriausiu atveju du automobiliai, o kiti toliau laukia, susidaro nemenka eilutė. Tai net nepasakyčiau, kad saugumas išaugo, nes vairuotojai turi pravažiuot būtent tada, kada pėstieji kerta kelią, nors degant raudonai eismas nėra intensyvus.
Kitose vietose išvis sankryžos tuščios būna, šviesoforai "puikiai" atreguliuoti, stovi ir lauki 5 minutes, per tą laiką pagalvoji kam nuo to geriau.
Kalbant apie kamščius, tai jų nepadaugėt tikrai negalėjo, nes dabar piko metu jie formuojasi kur ankščiau jų nebūdavo.
Man keista, kad jie pamiršta, kad užsidegus žaliam signalui, vis tiek bus kertamas pėsčiųjų takas, tik ne iš kairės, o dešinės.
Putulis 2017-09-10 10:52
O aš va taip nepopuliariai pasakysiu: taip mums ir reikia. Mums visiems. Jau trejus metus galioja taisyklė prie žalios rodyklės būtinai sustot, kai dega raudonas. Na ir kas? Sustoja net ne kas antras, o dar mažiau. Juk to stabtelėjimo ir užtenka, kad apsidairyt ir nuspręst, ar beverta lyst giliau į sankryžą, ar gal jau tuoj statmenai judantiems užsidegs žalias. Nu tai jeigu patys nenorim, tai ir nereikia. Ir tu nereikia aiškinti, kad kelias tuščias, ar ten dar kažkas. Prie raudono juk sustoji, net ir naktį, jeigu veikiantis. Tai ką, neišeina prie rodyklės stabtelt? Gal laiko daug užima? Juk galima atsikelt 3 minutėm anksčiau, jeigu kam tai labai gaišina laiką. Be to jeigu tos 3 minutės reiškia skirtumą tarp vėlavimo ir nevėlavimo į darbą ar dar kažkur, tai tikrai problema ne šviesoforuose
Aš panašiai važinėju kiek su mašina, tiek ir su dviračiu. Aišku, kad dabar bus pikta laukt, kai žinosi, kad kitomis aplinkybėmis, gal būtum galėjęs ir nelaukt. Bet užtat su dviračiu bus žymiai smagiau, kai baigsis paskutinę sekundę į sankryžą įlindę automobiliai, taip ir nespėję išjos išlyst ir patogiai sau įsitaisę vidury perėjos (keista, bet nemažai daliai vairuotojų vis dar problema prieš kur nors sukant privažiuoti prie pat važiuojamųjų dalių sankirtos, o ne kur nors dar likus porai ar daugiau metrų iki jos), ar net autobusai, kuriuos net ne visada gali apeit.
Be to nebus taip, kad tik nuims rodykles ir visa kita paliks po senovei. Turės perreguliuot šviesoforus grynai tam, kad išvengt prieš tai komentare minėtų situacijų. Žinant, kaip mūsuose sekasi reguliuot šviesoforus, gali blogiau tapti ir kitų krypčių eismo dalyviams, kuriems toje sankryžoje rodyklės neaktualios. Labai geras pavyzdys naujoji Baltijos-Minijos gatvių sankryža Klaipėdoje. Eismas joje tikrai nėra tolygus visomis kryptimis, bet žalia dega visiems vienodai ilgai ir leidžia tik vienos krypties judėjimą. Nesuprantu, kodėl šitokiais laikais dar nėra eismo intensyvumo jutiklių ant kiekvieno šviesoforo. Manau, jie duotų daugiau naudos, nei žalių rodyklių buvimas ar nebuvimas
Nerealiai 2017-09-10 11:33
Sustojimas prie raudonos su žalia rodykle man sunkumų jokių nesudaro ir sustoju, o kas dabar? Stovi ir lauki žalio be jokios logiškos priežasties, kai seniau važiuot galėdavai. Kalbama apie eismo efektyvumą, o ne atsikelimą 3min, ar 1h anksčiau. Galiu atsikelt ir valanda anksčiau, eismo pralaidumo efektyvumas nuo to nepagerės.
Shinigami 2017-09-10 16:10
Sankryžose kuriose susidaro kamščiai reikia būtinai panaikinti žalias rodykles, nes jos ten yra pėsčiųjų žudikės. Dauguma vairuotojų tokiose sankryžose žiūri tik į žalia rodyklę, o ne į pėsčiuosius laukiančius kol jiems užsidegs žalia.
Sankryžose kuriose kamščiai nesusidaro, panaikinus žalia rodyklę jie ir toliau nesusidarys. Todėl ten problemų ją panaikinti nėra.
Jei vairuotojai žiūrėtu kur važiuoja ir stebėtu kitus eismo dalyvius (pėstieji, dviratininkai ir t.t. taip pat yra eismo dalyviai), tada iš vis butu gali keisti šviesoforo signalų suvokimą. Raudona nereikštu, kad privalai sustoti ir laukti žalios, raudona reikštu kad turi praleisti kitus eismo dalyvius. Jei kitu eismo dalyvių nėra tai nebūtu jokio skirtumo kas dega ir galėtum važiuoti į visas keturias puses. Bet žinant mūsų vairuotojų mentalitetą, eismo taisykles galima tik griežtinti, o ne laisvinti.
AAA000 2017-09-10 16:39
sitas nekantrumo problemas puikiausiai sprendzia tinkamo isplanavimo ziedines sankryzos ir papildomos juostos sukt i desine. sviesoforai turetu reguliuot perejas, o ne sankryzas. kai susiduria leti pestieji ir greiti automobiliai. pamatyt raudona turetum tik tokiu atveju kai kelyje maisosi kazkoks pestysis.
Evil Goku 2017-09-10 17:58
Man kaip tik pavojingiau atrodo situacijos, kai tau ir pėstiesiems užsidega žalia. Ir sukdamas (į kairę ar dešinę) turi juos praleisti. Tada būna sunkiau juos pastebėti. O kai tau dega raudona, žinai, kad tau dega raudona, ir praleidi pėsčiuosius kurie kerta tavo kelią dar neįvažiavus į sankryžą.
Jei panaikinus žalias rodykles, protingai pertvarkytu sankryžas, ne būtu taip blogai. Pvz, sankryžose kur yra papildomas šviesoforas į kairę (jis dega tavo pusėje ir priešpriešiais, kitiems raudona), padarytu sekcijas į dešinę. Arba kaip Kaune prie savanorių, vietoj žalios rodyklės padarė papildomą šviesoforo sekciją į dešinę, kuri yra įjungta visą laiką.
Putulis 2017-09-10 21:49
Tai ir bandau pasakyti, kad nei man, nei Tau nesudaro. Bet eisme dalyvauja visi, ir daugumai iš tų "visų" sudaro. Iki šiol buvo mano minėtos 3 minutės (grubiai imu, kad daleiskim kelyje pasitaiko 3 sankryžos, kur reikia būtent sukti į dešinę ir dėl to galimai teks stabtelėti). Nuo šiol bus žymiai ilgiau, nes patys prisiprašėm. Čia labiau eismo kultūros klausimas, ir ne tik tarp vairuotojų, o tarp visų eismo dalyvių. Trūksta pagarbos. Gal aš durnas, bet jeigu sankryžoj prie raudono stovi 20 mašinų, o pėsčiasis/dviratininkas, kuriam dega ta pati raudona, vis tiek eina/važiuoja, tai aš skaitau, kad jis negerbia visų tų 20 kitų eismo dalyvių. Tarp jų ir manęs, ar aš šalia jo stovėčiau, ar kurią nors iš tų mašinų vairuočiau. Paskui skundžiasi, kad per nereguliuojamą perėją einant niekas nenori praleist ir taip užburtas ratas.
Man atrodo, kad čia galėtų nemažai padėti gerų socialinių reklamų kampanija. Kad paskatintų vienus kitiems gerbti. Aš, pvz, nevengiu taip sarkastiškai pagirti per raudonas lakstančių pėsčiųjų. Maladiec, sakau. Tas susigėsta (ne visada), o šalia tvarkingai stovintys matosi, kad man pritaria (irgi ne visada). Bet vis tiek visi tyli. Bet čia jau turbūt pilietiškumas - parodymas, kad tau nėra po*ui. Iki jo dar toliau, nei iki pagarbos, bet gal su laiku viskas pasiekiama.
Nerealiai 2017-09-11 00:09
Aš tai stengiuosi žiūrėti į viską paprasčiau, jei tarkim matau, kad dviratininkas važiuoja per perėją, nors turėtų vestis, tai iš to nedarau didelės problemos, kaip kai kurie pradeda pypint vien iš principo, nors visai nesusimąsto, kad jis vairuotojui tik laiko sutaupo. Nekalbu apie staigiai iššokančius, o apie tuos, kurie ramiai privažiuoja, apsižvalgo ir vietoj to, kad nuliptų, važiuoja toliau, juk man realiai jokio skirtumo, bet va kai kurie jaučia pareigą pypint... Svarbiausiai yra specialiai netrukdyti vienas kitam ir neturėti kvailų principų. Kitas pvz, pro eiles važiuojantys motociklai (kamštyje), kai, kuriems kraujas verda, kad jie pravažiuos į priekį, nors realiai tų motociklų tik vienas kitas ir vietos užima keturis kartus mažiau. Svarbiausiai viską daryti su protu ir per daug nesivadovauti emocijomis.
Putulis 2017-09-11 01:05
Pritariu dėl dviračio vedimosi - vienintelė taisyklė, kurios man laikytis nejauku. Žinau, kam ji skirta ir kodėl reikalinga, bet tiesiog negaliu šokt nuo dviračio ir vestis, kai žmogus sustojo mane praleist. Grynai iš pagarbos. O pypina dažniausiai tose vietose, kur šalia perėjos dviračių takas, taigi, be reikalo. Ir dažniausiai iš pažiūros tokie, kur tik neseniai pasikeitę senąsias laminuotas teises, o taisykles vartę prieš 30 metų.
Su motociklais man taip nėra pasitaikę, bet jie ir važiuoja greitai, o motoroleriai mėgsta visus prie šviesoforo aplenkt ir tada vilktis. Kai užsidega žalia jis juk nebe juostos pakraščiu važiuoja, neapmanevruosi taip lengvai
Ar_as? 2017-09-11 09:50
Aš visose šitose diskusijose pasigendu vieno dalyko: paprastos statistikos apie tai, kiek per metus padaroma avarijų dėl žalių rodyklių ir kokios tokių avarijų pasekmės.
Be tokių skaičių visi tokie draudimai, nuėmimai yra tik apsirūkiusių asiliukų svaičiojimai.
O apsirūkęs asilas, jau ne asiliukas, kuris laiko save transporto organizavinmo specialistu savo pareiškimais apie laiko planavimą rodo nesupratimą, kad be reikalo stovintis automobilis yra ne tik gaištamas laikas, bet ir:
A) Degantys pinigai.
B) Degantys neatsinaujinantys ištekliai.
C) Teršiamas oras, kuriuo smagiai visi po to kvėpuojame.
Turbūt pagal svarbą šie punktai turėtų būti atvirkštiniai, nors kita vertus, viskas vėlgi yra pirmas punktas.
Tas nesupratimas mūsų visuomenėje yra totalinis, pradedant čia džiūgaujančiais, kad "taip jiems ir reikia" (net nesuprantant, kad patys tą duslintuvą apsižioję vaikšto) ir baigiant pėsčiuoju, išsivartančiu į perėją ir sustabdančiu 10 automobilių, nors po 15 sekundžių laukimo būtų ramiai perėjęs tuščią gatvę...
Arns 2017-09-11 10:21
laiko? Iš vis šių argumentų metėjai pamiršta, kad tik Lietuvoje galioja tokia taisyklė. Visas pasaulis kažkaip srautus suvaldo ir be privilegijų vairuotojams.
Yra sakoma, kad įsileisk kiaulę į bažnyčią ir ji ant altoriaus užlips. Taip ir vairuotojai. Dėl jų laiko ir pinigų buvo padaryta taisyklė. Bet nuo to pagarbos pėsčiajam neatsirado. Nors taisyklėse aiškiai parašyta, kad pirmenybė šioje situacijoje yra pėsčiajam, ir tik jiems nesant, galima naudotis palengvinimu. Tačiau realybėje vairuotojai nė nestabdę suka. Gąsdina pėsčiuosius, kuriems neretai tenka per tokias vietas įveikti kelią iki jau reguliuojamos sankryžos salelės leidžiančios pereiti gatvę. Tai ne tik ant tavęs važiuoja, bet dar yra ir pypinančių ar raginančių skubėti dingti jiems iš kelio.
Koks elgesys, toks ir atgal grįžtantis veiksmas. Panaikinamos lengvatos. Tegu tie patys gudručiai dabar sėdėdami prie šviesoforo galvoja ar stabtelėti toms 3 sekundėms praleisti teisėtai jam skirtu laiku einantį pėstyjį buvo tokia jau didelė kančia.
Ar_as? 2017-09-11 10:47
Čia kur taip? Negi pasinaudojai tais daugybe siūlymų ir patraukei į plačiąją tėvynę?
Dažniau esu pėstysis nei vairuotojas, bet nei pats kada, nei man kas per pskutinius 10 metų perėjoje nepypino ir negąsdino (čia jau aišku subjektyvu, Arns vakarų baubas gąsdina visur ir visada, tai...). O ir matyt pypinant teko tik labai seniai ir tada, kai drugelius gaudantis hipsteris mirksint žaliai išsivartė į perėją keturių juostų kelyje ir lėto valso žingsneliu ją kirto...
P.S. Nesakau, kad tos rodyklės yra kažkoks savaiminis gėris - aš nežinau, kad žinočiau, man reikia elementarios statistikos, kurios šių nuostabių pokyčių entuziastai niekaip neiškasa...
Arns 2017-09-11 10:53
. Štai dėl to jiems ir yra pirmenybė žaliosios rodyklės atveju. Vairuotojas palauks kelias sekundes ir per žalią galės važiuoti kur nori. Pėstysis po kelių sekundžių išvys raudoną signalą draudžiantį jam eiti gatve. Gal po šio išaiškinimo dašilo kažkas?
Ar_as? 2017-09-11 11:04
Arns 2017-09-11 11:31
Dar kartą, ne dėl žuvusiųjų skaičiaus, o dėl per didelės rizikos taip atsitikti yra naikinama išimtis. Nesaugu vienu metu suleistu du priešpriešinius eismo srautus, kai nėra kultūros praleisti tam kuriam pagal KET yra pirmenybė.
HardAxe 2017-09-11 11:33
ten kur jų labai reikės įdės žalią šviesą į dešinę.
Su degančia pagrindine raudona reikšmė lieka ta pati, gali sukti visus praleisdamas.
kestutisz 2017-09-11 11:58
Žalias rodykle aišku, kad reikia naikinti - ekonomija gi, kiek susitaupo, bet tuo pačiu tiesiog leisti sukti dešinėn per raudoną ir tiek (žalia rodyklė by default). O šiaip skiedalai, kad "kamščiai nepadidėjo", visur kur nuėmė ten atsirado bereikalingas stovėjimas.
Ar_as? 2017-09-11 12:10
Kaip ta rizika nustatoma? Kokio ji dydžio?
Jei per penkis metus įvyko 0 arba 2 įvykiai, tokia rizika yra neegzistuojanti arba nykstamai maža. Hipotetiniai pasvaičiojimai be realaus pagrindimo yra perdimas į vandenį.
sub 2017-09-11 13:00
Kestutisz, koks dar bereikalingas stovėjimas. Sustojimas įsitikinti ar nėra kliučių, kažkam yra bereikalinags stovėjimas, vau, dar pasiskūsk kad STOP ženklai yra - irgi bereikalingas stovėjimas.
Čia taip išeina, kad transporte srautuose ir eismo tobulinime geriausiai nusimano kažkoks "bereikalingas stovėjimas" nei specai. Žmonės svarbiau, ne tavo laikas, ne tarša.
kestutisz 2017-09-11 13:12
Nu tai yra taisyklė sustoti prie žalios rodyklės dabar, tegu ir lieka sustoti prie įsivaizduojamos (t.y. raudonos). Kamščiai kyla dabar tokiose kvailose vietose kur anksčiau ir pagalvojęs nebūtum jei tik rodyklės nebūtų nuėmę. Ypač pikta ten kur pėsčiųjų ir taip nedaug, o šviesoforas dabar su jais suveda būtent tuo momentu kai žalia užsidega ir jiem, ir sukančiom mašinom tuo pačiu metu (kai anksčiau auto galėdavo pravažiuoti kol šviesdavo raudona).
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Sistemingai naikinamas greitesnis sankryžų pravažiavimo būdas: „Jei dėl to atsiranda šiokių tokių spūsčių, vairuotojai tiesiog turėtų planuoti savo laiką“